DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

neděle 2. listopadu 2014

Home » » Recenze/review - DESTROYING DIVINITY – Hollow Dominion (2014)

Recenze/review - DESTROYING DIVINITY – Hollow Dominion (2014)


DESTROYING DIVINITY – Hollow Dominion
CD 2014, Lavadome Productions

Ta ruka, která mě stáhla do právě vykopaného hrobu, byla silná, měla ostré pařáty a neznala slitování. Stál jsem pak v té temné díře a krve by se ve mně nedořezal. Ihned a bez vyzvání na mě zaútočila nějaká šelma. Do tváře jsem jí moc neviděl, ale cítil jsem z její tlamy nasládlý pach smrti. Nejhorší byly ale ty oči, krvavě žhnoucí, s odleskem nenávisti v zorničkách. Po chvilce slabého odporu a marného snažení, vyděšených výkřiků i balancování na hraně srdeční příhody jsem nakonec podlehl. Prohrál jsem na plné čáře a od té doby si se mnou tahle bestie dělala, co chtěla. Její jméno sice není radno vyslovovat nahlas, ale já vám ho prozradím. Jmenuje se DESTROYING DIVINITY. Ti, z vás, co už měli tu čest, jistě vědí a určitě se mimoděk pokřižovali v obráceném gardu. A vy ostatní, vy si prosím doplňte death metalové vzdělání. Tahle krvelačná skupina totiž už v minulosti stvořila jedno album, připomínající ozvěny ze záhrobí. Bylo to v roce 2010 s deskou „Dark Future“, která mě k téhle kapele přivedla a donutila před ní poprvé pokleknout. Předchozí tvorbu jsem sice vždy zaregistroval, ale chycen jsem nebyl.

Letos zakotvili smrťáci z Ratíškovic u tuzemského labelu Lavadome Productions. Ten je zárukou dobré propagace a kvalitně odvedené práce. Nepíšu to jen tak, stačí před sebe rozevřít nové CD „Hollow Dominion“. Krásně, do hněda vyvedený obal od německých Misanthropic Art mluví sám za sebe. Je sice jednoduchý, ale obsahuje všechny potřebné informace, včetně textů. Dominantní a pro mě osobně velmi zajímavá je titulní strana CD. Na ní je možné si doslova užít jakési město, pod krutou nadvládou samotné Smrti. Nevím, jak to uvidíte vy, ale tento motiv jen tak nezevšední. Nejdůležitější je ale muzika a ta je na novince jedním slovem skvostná. DESTROYING DIVINITY rozvádějí k ještě větší dokonalosti styl, kdysi (a vlastně dodnes) hraný kapacitami v oboru, jako jsou IMMOLATION, INCANATTION, BRUTALITY, MORBID ANGEL, SUFFOCATION, NILE a ostatní do temnoty ponořené smrtící spolky. Musím ale hned upozornit, že tyto základy dále posouvají, uchopují je po svém a ponořují je do ještě hlubšího bahna nihilismu. Dokonce bych se nebál otevřeně přiznat, že v mnohých momentech své slavné vzory v současnosti dokonce předhánějí. 




„Hollow Dominion“ mi připomíná sny o světě po apokalypse. Na Zemi zbylo už jen pár přeživších, kteří se navzájem snaží pozabíjet. Mezi rozbořenými troskami kdysi monumentálních budov šlehají do nebe plameny očistce a do toho zní z tlampače mocné tóny téhle desky. Z nedaleké jeskyně se směje samotný Belzebub, konečně se mu podařilo to, co celou dobu chtěl. Vytvořit atmosféru zmaru a strachu. Ke všemu tomuhle zlu přispívá vynikající, hutný a řezající zvuk ze studia Šopa. Nad neotřele znějícími riffy se vznáší jako slova nějakého raněného zvířete hlas mistra Erika. Jestliže jsem u minulé desky chodil po všech svých známých, neustále ji všem pouštěl a dokola upozorňoval na tenhle vokál, tak tady se klaním až k zemi. Letos, jakoby mu hlasivky ještě víc „dozrály“ a dovolím si tvrdit, že když tohoto pána někdo naštve a on zařve, ten nebožák musí ihned zemřít (smích).


Jednotlivé motivy se táhnou v převážně středním tempu, útočí na vás pomalu, ale o to víc drsně, syrově a tvrdě. Nenašel jsem na albu vůbec nic, co by tam nepatřilo, žádnou zbytečnost. Vše je propracováno, dohnáno k temné dokonalosti. A přesto zde cítím i obrovský kus „špinavosti“, určitého neklidu a černého plápolajícího ohně. To jsou přesně ty argumenty, které u mě dělají z dobrých desek ty vynikající. „Hollow Dominion“ je jako rudě krvavý drahokam, opracovaný těmi nejlepšími řemeslníky. Jsem moc rád, že můžu opět jednou doporučovat českou kapelu i mimo naši malou zemi. Zase tolik death metalu, který by mohl (a měl) prorazit i v zahraničí, u nás nemáme. DESTROYING DIVINITY jsou jedněmi z mála. Pevně doufám, že se jim to povede. Tahle nahrávka totiž u mě získala už po několika týdnech jedno z předních pozic v mé diskografii.

Mám rád podobně se táhnoucí smrtící CD. Připadám si jako nějaký nebožák, pomalu se propadající do močálu věčnosti. Čím víc se snažím oprostit od toho krvavého bahna, tím víc jsem stahován do hlubiny. Krásně to shrnul jeden můj kamarád, který mi asi po týdnu mého doporučeného poslechu „Hollow Dominion“ potají prozradil: „Ty vole, včera jsem u sebe v pokoji večer potkal Smrt. Říkala si DESTROYING DIVINITY“! Myslím, že není co dál dodávat. Dark Moravian death metal! Skvěle!


Asphyx says:
Yesterday I met death itself. It had bloodshot eyes, sharp claws and invited me for a visit. It´s name is DESTROYING DIVINITY. It gave this CD "Hollow Dominion" into my hands and I was immediately lost. The powerful, monumental riffs and killer vocals. The atmosphere reminds me the dark Apocalypse. I feel that death is very close. This is how I imagine the darkness. Echoes from the Crypt sounds as the roar of the beast itself. Excellent album for all fans of dark death metal!



Seznam skladeb:

  1. The Eternity Guardians
  2. Burning Divine Domination
  3. Scent of Death
  4. Empire of Emptiness
  5. Suffering Redemption
  6. Defleshed Skeleton
  7. Sinful Omens
  8. Inner Slavery


Čas: 33:08

 

Sestava:


Erik - zpěv
Gassi – kytara
Flagin – kytara, basa
Ommurtag - bicí


Share this games :

TWITTER