pondělí 23. března 2015

Minirecenze/minireview - SATANIC WARMASTER - Fimbulwinter (2014)


SATANIC WARMASTER - Fimbulwinter
CD 2014, Werewolf Records

Občas mívám na klasický black metal chuť. Někdy zatoužím po chladu, zimě, rouhání a krkavcích, vznášejících se kolem zahnívajících mršin. Jsem ale spíš návštěvníkem, fajnšmekrem, který si pro sebe vybírá ty nejhnusnější kousky. U tohoto stylu mi někdy vadí tolik diskutované pózy a přístup. Jsou ale výjimky. Loni jsem se zhlédl v poslední desce finských SATANIC WARMASTER. Musel jsem sice překousnout všechen ten balast, malůvky na obličeji a raději ani nečíst různé recenze. Nejsem klasický černokněžník, neustále ponořený do temnoty, ale pokud mě něco zaujme, dokážu ocenit. Finové sice vytvořili klasické album ze své dílny, ale tentokrát splňuje vše potřebné pro to, aby mě dokázalo strhnout. Je plné nihilismu, bzučících kytar, monotónních bicích a hlasu, který je svým způsobem velmi nepříjemný. Tentokrát s o trošku čistším zvukem, přesto náležitě zastřeným. Studené výjezdy se střídají s chorobnými rytmy a já si už po nějaké době přijdu jako bych běžel opuštěnou severskou krajinou. Jdou po mě vlci, mé svědomí a veškeří démoni, které jsem za svůj nebohý život potkal. Tohle album má neskutečně neklidnou a zároveň chladnou atmosféru. Jak vidno, tak dokázalo svoji silou přesvědčit i mě, který bývá k čisto-skvoucímu blacku povětšinou skeptický. Oceňuji měnící se nálady, náboj i jakési neklidné poselství, které celá deska obsahuje. Jsem hodně pocitový posluchač a tentokrát jsem hozen do pořádně nihilistického rozpoložení. Pro mě osobně se jedná asi o nejlepší loňské black metalové album. Tedy, co jsem měl možnost slyšet, zažít a vstřebat. Ave Satan!



Asphyx says:

Sometimes I have fancy for the classic black metal. I have sometimes longing for cold, winter, blasphemy and ravens billowing round rotting carrion. This album has both an incredibly restless and a cold atmosphereI appreciate changing moods, charge and  kind of restless message that  the album containsFor me personally, maybe the best black metal album last yearWell, I had the opportunity to hear, see and absorb. Ave Satan!