DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pondělí 20. dubna 2015

Home » » Recenze/review - THE GROTESQUERY – Curse of the Skinless (2015)

Recenze/review - THE GROTESQUERY – Curse of the Skinless (2015)


THE GROTESQUERY – Curse of the Skinless
CD 2015, Cyclone Empire

Otevírám ráno dveře do tmy u svého bytu a rovnou na mě vyskakuje první zombie. Po chvilce marného zápasu jsem pokousán a vesele pokračuji ve své misii. Další kolegyně leží v legrační poloze v přijíždějícím výtahu. Je krásně shnilá a po tváři jí lezou kamarádi červi. Dole v suterénu jich už leží desítky. Co se to proboha stalo? Čekal jsem ranní poklidnou cestu do práce se sluchátky na uších a ne totální vyhlazení. Pokračuji směrem k tramvaji a ty pahýly trčící jako symboly divoké noci na trávnících všude okolo mě až děsí. Někteří nemrtví zemřeli ještě s půlkou těla pod poklopem do kanalizace. To už vypadá na nějakou epidemii, virus nebo nedej Satan na vymítače ďábla. Tramvaj jsem musel řídit sám, stačilo jen odhodit pana řidiče kousek stranou. Všude je mrtvo i ne-mrtvo. Propadám panice. Pak mi to dochází. Včera, někdy když se lámal v noci jeden den s druhým, pustil jakýsi nadšenec do místního rádia novou desku „Curse of the Skinless“ od mých oblíbenců THE GROTESQUERY. To by mnohé vysvětlovalo.

Letošní počin je třetím v pořadí a opět se nese v duchu starých dobrých DISMEMBER, ENTOMBED nebo samozřejmě Roggových domovských PAGANIZER či RIBSPREADER. Ty riffy jsou samozřejmě jasně rozpoznatelné. Tentokrát ale zpívá slavný kolega Kam Lee (DENIAL FIED, MANTAS, MASSACRE, THE SKELETAL). Ten opět dokazuje své kvality a nenechává nikoho na pochybách, kdože je jeden z nejlepších death metalových řvounů (alespoň pro mě). Za bicí usedl Brynjar Helgetun, další z party šílenců, mlátících to v rytmu severského dechu smrti. Dohromady pánové vytvořili další, velmi chladné, skřeky za záhrobí protkané album, které zajisté bude vyhovovat všem fanouškům old school metalového směru. Klasické, tradiční melodie, velmi dobrý zvuk, chraplák jako z nejtemnějšího koutu vašeho oblíbeného hrobu a tuny koster naskládaných na úhlednou hromadu. Myslím, že netřeba zdůrazňovat nic dalšího. Každý správný příznivec stylu se již asi dokázal zorientovat. Je sice pravda, že ostatní maniaky tahle deska asi příliš neosloví, ale to myslím zase tolik nikoho netrápí. Rozhodně ne členy kapely, protože ti opět ani o píď neuhnuli z vytyčené a dopředu jasně dané cesty. Sami posuďte, zde je to správně nebo ne. Osobně jsem rád za každý podobný počin.


Jedinou svojí lehce negativní připomínku bych měl k vypjatým hlasovým chvilkám. Tady se až detektivní, krutý příběh změní v menší legraci, protože Kam Lee zní poněkud komicky. Marně jsem přemýšlel, koho že mi to vlastně připomíná a nakonec mi dal rozhřešení jeden zahraniční server. Kolega to slyšel podobně, jen s tím rozdílem, že ty zvuky jasně definoval. Jedná se sice jen o několik chvilek z celkové stopáže alba, kdy zní smích přesně jako od Homera Simpsona (v originále). Nevím, jestli si na to někdy zvyknu, ale zatím to poměrně narušuje celkovou atmosféru. Bohužel. Jinak bych ale neměl sebemenších výhrad. Každopádně je to škoda a ubírá to na „strašidelnosti“. Tady bych poprosil příště o nápravu. Samotné skladby jsou ale velmi pečlivě vystavěné, mají jasný řád, nepostrádají jiskru, sílu, dobré nápady. Sice mi tentokrát lehce připomínají ty, které má na svých deskách Anders Biazzi (BLOOD MORTIZED, JUST BEFORE DAWN), ale v tak úzké a ortodoxní škatulce stejně nikdo už nic moc převratného nevymyslí. Nijak mi to nevadí.


Psát závěry na podobná alba je víceméně za trest. Já moc dobře vím, že se nejedná o nic převratného a cílová skupina posluchačů není zase tolik velká, ale já zkrátka tuhle muziku mám ve velké oblibě. Obzvlášť takhle k večeru, když se začnou prodlužovat stíny, venku je již jen pár pomatených důchodců, co venčí svoje čtyřnohé kamarády a za rohem už začínají nakukovat do našeho světa první zombie. Mám rád tu rockovou naléhavost, špinavý sound, chladné melodie. Co na tom, že všechno (stejně jako jakákoliv dnešní jiná muzika) tady už stokrát bylo? Hodnotím desku jako celek, jak na mě působí a co se mnou dělá. Tentokrát je to jednoduché. První vložení do přehrávače i první poslech ve sluchátkách ve mně vyvolaly jen ty nejlepší představy. Rád jsem se s kapelou toulal po onom světě, šlapal po starých kostech a drtil vší silou práchnivějící lebky. Některé songy nemůžu vyhnat z hlavy, broukám si pořád dokola jednotlivé melodie a i když už dávno nemám strach, tak takové to příjemně nepříjemné mrazení v zádech pořád cítím. Old school death metal, který probudí k životu nejednu pořádně prohnilou zombie!


Asphyx says:

THE GROTESQUERY created a next, very cool, album, woven with screams from the grave, that will comply all fans of old school metal. The classic, traditional melodies, very good sound, rasping voice like from the darkest corner of your favourite grave and tons of skeletons stacked in a neat pile. I think it isn't necessary to say anything else. I liked roaming with the band on the next world, stepping on old bones and crushing all rotting skulls. Old school death metal that wake up to life quite a few pretty rotten zombie!


Seznam skladeb:

01. Intro / Unholy Reprisal - Resurrection Of The Coffin Born
02. The Missing And The Detective's Hunch
03. Return To The House Of Grotesque
04. Of Death And Unspeakable Things
05. Her Exquisite Corpse - The Skinless Bride
06. Frightful Sight Of The Skinless Corpse And The Worm
07. Downfall - It's All Gone To Hell
08. Rise - The Advent Of The Crooked Man
09. The Creature And The Elder Sign
10. Magnum Innominandum - He Of The Yellow Sign
11. Thy Kingdom Infernal - A Promise Of Hell
12. Hastur's Homecoming - All Hell Awaits
13. This Is The End
14. The Betrayer And The Man Child


Čas: 43:29


Sestava/band:




Share this games :

TWITTER