DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

sobota 26. září 2015

Home » » Minirecenze/minireview - STRATOVARIUS - Eternal (2015)

Minirecenze/minireview - STRATOVARIUS - Eternal (2015)


STRATOVARIUS - Eternal
CD 2015, earMUSIC

Recenzovat na převážně death metalovém webu power metalovou kapelu se možná bude zdát spoustě z vás troufalé, ale nutno si uvědomit, že já jsem stará páka, která se snad se všemi známějšími smečkami někdy setkala. Nejsem z těch, kdo by se uzavíral jen do jedné škatulky a hudbu si láduji do hlavy dle své chuti a nálady. Hrát heavy metal a power metal tak, aby to nebylo trapně klišovité, je hodně těžká disciplína. Oba styly jsou ve své podstatě hodně o různých vyhrávkách, hraných pózách a určité bombastičnosti, na kterou bývám většinou hodně alergický. STRATOVARIUS se kupodivu povedlo letos nahrát desku, která oslovila dokonce i mě, řádného člena podsvětí. Na albu jsou perfektně zpracované vokály a některé kytarové melodie zaslouží také velkou pochvalu. Pánové balancují na hraně mezi úžasností a „trapností“ tak umně, že jsem napnutý vlastně po celou dobu poslechu. Nakonec se jazýček vah přesunul mezi pozitivní reakce. Jsem tomu rád a sám ze sebe překvapený, protože tohle jsem opravdu nečekal. Přesný rozbor jednotlivých písní a klasickou kritiku si určitě přečtete na každém druhém webu, ale já vnímám novinku STRATOVARIUS jako velmi příjemnou „odpočinkovou“ nahrávku.

Kapela se sice nevyhýbá klasickým ohraným postupům (kdo ne?), některé klávesové party jsou už na hraně toho, co jsem schopen unést, ale nakonec vše vyvažuje určité a tolik důležité jiskření. Songy mají v sobě samozřejmě i „skandovací“, stadiónový efekt i různé kytarové exhibice v sólech. Zkrátka a jednoduše, nic nového pod sluncem. Tak by vlastně mohla i má minirecenze končit. Nebude. Já jsem si v tomhle pro mě absolutně jinak nezáživném stylu našel zase jednou kousek hudby, který mě zaujal. Pro někoho možná málo, pro jiné dokonce důvod hodit na mě kus špinavého hadru, ale věřte tomu, že STRATOVARIUS jsou v některých momentech o hodně víc „heavy“ než spousta rádoby tvrdších kapel. Jasně, je to klišovité, vhodné pro poslechy v elastických kalhotách a nepostrádá to takový ten efekt metalové zábavy, ale já si jednoduše nemohu pomoct. A vlastně ani nechci. Neobhajuji se, jen vysvětluji své pocity. Celé to vlastně vzniklo tak, že jsem potkal jednoho kamaráda, který má podobné záležitosti rád. Slovo dalo slovo a já se neochotně, ale přece, nakonec k albu dostal. Ještě že jsem tak učinil. Jinak bych byl ochuzen o jeden příjemný a pohodový zážitek. Perfektní je, že nikde nikdo „neječí“ a je kladen důraz na skladbu jako takovou. Budiž nám všem přáno. Je rozhodně co.


STRATOVARIUS letos nahráli velmi vznešenou desku. Obsahuje jak studené, epické pasáže, tak rychlé kousky. Jsem spokojen a poslech si vyloženě užívám. Přitom podobnou hudbu vlastně skoro neposlouchám. Přesvědčila mě energie a určitý náboj, který je obsažený v každé skladbě. Pevně věřím tomu, že album musí být pro fanoušky něco jako zjevení. Pánové se vyhnuli hluchým místům a nahrávka řeže jako kousky ledu. Epická, příjemná a zároveň ostrá, taková je novinka STRATOVARIUS. Velmi dobře!



Asphyx says:

STRATOVARIUS recorded a very noble album this year. It contains both, cold and epic passages and fast pieces too. I am satisfied and I enjoy listening very much. But in fact I don't listen this kind of music. The energy and drive in every song conveced me. I  believe that this album must be like apparition for fans. Gentlemen avoided weak points and the recording cuts like pieces of ice. Epic, nice and sharp at the same time, this is the news  of STRATOVARIUS. Very well!

Share this games :

TWITTER