DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

čtvrtek 24. září 2015

Home » » Recenze/review - DAEMONIAC - Lord of Immolation (2015)

Recenze/review - DAEMONIAC - Lord of Immolation (2015)


DAEMONIAC - Lord of Immolation
EP 2015, Xtreem Music

Ještě jako malý kluk jsem si myslel, že když někdo zemře a je pochovaný v hrobě, tak se po nějaké době probudí a spolu s ostatními mrtvými normálně "žije" dál. Někde v jiné zemi, v lepší, i když strašidelnější. Asi byly mé představy způsobené zážitky z pohřbů, z knížek a filmů. Měl jsem v tom takový ten lehký zmatek, tak jak to už děti mívají. Když jsem pak potkal poprvé švédský death metal, přišlo mi, že mé představy z dětství opět ožívají. Znovu jsem byl navštívit některé dávno zesnulé. Jakoby se otevřela brána času i prostoru a já se ocitl ve zcela jiné dimenzi. 

S kapelami to bylo jednoduché. Pokud mě některé dokázaly do podzemí převést a byli mi zdatnými průvodci, tak jsem je považoval a dodnes považuji za ty dobré. Některým se to povedlo tak na půl, jiné mě nechali jen osamoceného mezi náhrobky. Letos mi byla zaslána na recenzi novinková prvotina italských DAEMONIAC. Ti, i když pochází se slunného jihu, se zhlédli v pravé a nefalšované švédské smrtící škole. A hned na začátek musím rovnou dodat, že se jim povedlo atmosféru zahnívajících hřbitovů vystihnout opravdu velmi dobře. Jedná se sice zatím jen o šesti skladbové EP, které zahrnuje i cover od CREMATORY, ale i tak působí skladby více než vydařeně. Pánové pozvedli vlajku severského klasického chřestění velmi hrdě a s hlavou vztyčenou.



EP je velmi surové, syrové a za vzor jsou v něm dávány smečky jako NIHILIST, CREMATORY, NECROPHOBIC, CARNAGE. Zkrátka a jednoduše, ten nejtěžší underground, jaký si jen můžete představit. Nahrávka nepostrádá typické švédské sypačky, ani lehké a studené kytarové výjezdy. Jsem během poslechu ve svém živlu a i když moc dobře vím, že jsou DAEMONIAC dalšími v nekonečné řadě retro skupin, užívám si, co to jen jde. Rozhodně se nejedná o žádnou nudu, a to i přesto, že v tomto stylu již bylo pravděpodobně vše řečeno. Za mě rozhodně krvavý paroháč nahoru a pytel studeného hnisu k tomu.



DAEMONIAC nám na svém debutovém EP předložili misku až po okraj plnou červů, ledových melodií a klasického švédského death metalu. Album zní jako ozvěna ze samotného pekla. Pokud jste příznivci old school death metalu, měli byste být na pozoru. Italská mašina na zabíjení sice hraje stejně jako stovky dalších kapel, ale přidává k tomu pořádně prohnilou duši. Takhle nějak si představuji poctivou hrobnickou práci. Doufám, že se brzy dočkáme dlouhohrajícího alba. Všude kolem se válejí ohlodané kosti a záhrobí ožívá přímo před očima. DAEMONIAC se povedlo zhudebnit onen svět. A to se v tomto stylu cení! Old school death metalová deska, která je přesnou definicí švédského death metalu! Velmi dobře! 


Asphyx says:

DAEMONIAC give us a bowl full of worms, icy melodies and classic Swedish death metal on their debut EP. The album sounds like an echo from the hell. If you're fans of old school death metal, you should be ware of this album. Italian slaughtering's machine is playing as well as hundreds of other bands, but it adds a pretty rotten soul. This is how I imagine a honest gravedigger's work. I hope it will come long-playing album soon. All around are lieing gnawed bones around and the Crypt comes to life right before your eyes. DAEMONIAC managed to set to music the next world. And this must be appreciated! Old school death metal plate, that is the right definition of Swedish death metal! Very well!


Skladby:


1. Intro
2. Away From Christ
3. Demonic Possession
4. Chunks of Flesh (Crematory-swe cover)
5. Desecration of Christianity
6. Lord of Immolation

Sestava/band:

Max - bass/vocals
Pier - guitars
Matt - drums

Share this games :

TWITTER