DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

čtvrtek 19. listopadu 2015

Home » » Recenze/review - I CHAOS – Masterbleeder (2015)

Recenze/review - I CHAOS – Masterbleeder (2015)


I CHAOS – Masterbleeder
CD 2015, Raped in the Face Records

„Nekonečné řady mrtvých těl. Jakoby naaranžované, tiché, žalující. Zvláštní je právě to ticho, ten nechutný klid. Přitom se již snad tisíckrát obě strany dohodly, že chemické zbraně používat nebudou. Někteří pohlaváři dokonce dostali Nobelovu cenu míru. Jenže staré zlo nelze jen tak zničit. Musí být dobrá vůle a lidé si musí dobro zasloužit. Teď tu stojím, s plynovou maskou na tváři a z rukou mi začíná odpadávat kůže. Původně jsem chtěl pomoct, už jsem měl plné zuby blahobytu a jistot. Nedokázal jsem jen tak přihlížet a vydal jsem se do země nikoho. Musel jsem něco udělat. Už jsem se nedokázal dívat na dětský pláč, na smutek, na nicotu. Nikdy bych to do sebe neřekl. Cesty Páně se zdají být opravdu nevyzpytatelné. Zemřu za pár chvil. Sám v cizí zemi, opuštěný, ale spokojený sám se sebou.“ Tento sen se mi poslední dobou vrátil přesně sedmkrát. Pak se mi dlouho nezdál.

Vždycky jsem se ráno probudil, chvíli přemýšlel, co je pravda a co byl sen. Občas se rozdíly stíraly, vracely se mi jednotlivé obrazy a při ranních cestách tramvají jsem míval vyděšený obličej. Pak vše ustalo, byl konec. Až do doby, než jsem si nasadil na uši novinku holandských death metalistů I CHAOS. Jejich hudba mě zasáhla jako šíp s jedem. Přímo do srdce. Krutě a nekompromisně. Opět jsem viděl v postranních uličkách poskládaná těla, žalující oči. Jako bych za všechnu tu špínu a utrpení mohl já. Pronásledovaly mě prázdné pohledy a hlavně tichý, nekonečný pláč. Hudba vše jen umocňovala, zostřovala jednotlivé obrazy utrpení a dodávala všem scenériím další, ještě ostřejší obraz. Bylo to chvílemi k zbláznění. Nikdo mi nevěřil. Muzika utíkala převážně ve středním tempu, některé motivy připomínali staré dobré JUNGLE ROT, sem tak SKINLESS, BOLT THROWER, ale i třeba DEW-SCENTED, MISERY INDEX, ILLDISPOSED. Kombinace deathu a thrashe dynamicky ještě více umocňovala všechnu tu smutnou náladu mých snů.


Jedná se teprve o druhý zásek kapely a abych pravdu řekl, letošní počin se mi líbí o hodně víc, než předchozí album („The Human Pepellent“ – 2011). I CHAOS jsou velmi zručnými řemeslníky. Jejich tvorba není sice z nejoriginálnějších a pravděpodobně nebude po chuti úplně každému, ale většina musí ocenit alespoň poctivý přístup. Osobně se mi nejvíc líbí nahrávka v polohách, kdy předkládá „obyčejný“ death thrashový kvapík. To přede mnou opravdu ožívají „zážitky“ z válek, nesmyslného zabíjení. Vidím před sebou další a další zástupy mladých kluků, jdoucích na úplně zbytečnou smrt. Šedé masy opět útočí proti sobě. Nikdo už dávno neví, proč všechno tohle zlo vzniklo. Zabíjí se jen ze své podstaty a mezi opuštěnými válečnými hrdiny se prochází samotný Satan. Mne si ruce a usmívá se. Další nenávist byla opět zaseta. Jsme nepoučitelní a opakujeme stále stejné chyby. Měli bychom se konečně začít učit od zvířat. Ty nikdy nezabíjejí jen tak pro zábavu.


I CHAOS letos přicházejí s opravdu velmi dobrým materiálem. Jejich kombinace deathu a thrashe dělá mým uším více než dobře. Nejedná se sice o nic nového, ani objevného, ale jsem nadmíru spokojen. Líbí se mi jak zvuk, tak celková nálada alba, které řeže ostře a nekompromisně. „Masterbleeder“ mi připomíná atmosféru válečné vřavy. Všude kolem leží tisíce mrtvých a do ticha zní morbidní tóny I CHAOS. Hudba je zde velmi poctivá, jdoucí přímo od srdce. Osobně nejvíc oceňuji, že je nahrávka uvěřitelná, reálná a šíleně návyková. Svět je někdy bláznivý, ale novinka Holanďanů je ještě šílenější. Desku si vyloženě užívám a přehrávám ji velmi často a rád. Death thrashová nálož, která je syrová jako samotná válka!



Asphyx says:

This year´s album by I CHAOS is a very good material. Their combination of death and trash metal brings more than a good music to my ears. This is not something new or unusual, however I´m very satisfied and happy. I like the sound and the whole mood of this album which is sharp and it cuts easily and stoutly. “Masterbleeder” reminds me an atmosphere of a war babel. All around there are thousands of death people and in the quiet place you can hear the morbid tones by I CHAOS. The music is very respectable and it comes right from the heart. Personally I appreciate that the record is very believable, real and very addictive. The world is crazy sometime, however the new album by Dutch guys is even crazier. I really enjoy this album and I listen to it very often and gladly. The death trash load which is raw like a war itself!



Seznam skladeb: 

01. Walking Hell
02. Ills Of Flesh
03. Instrument Of Tyranny
04. Fallen Race
05. Blinding Bias
06. Sublimination
07. Above All That Bleeds
08. Glorious Defeat
09. Bled Empty
10. Ending To A Lie


Čas: 39:28

 

Sestava/band:


Joost Van Der Graaf – basa
Koen Herfst – bicí
Rory Hansen – kytara
Tobias Borra - zpěv


Share this games :

TWITTER