DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

čtvrtek 3. prosince 2015

Home » » Recenze/review - FIRESPAWN – Shadow Realms (2015)

Recenze/review - FIRESPAWN – Shadow Realms (2015)



FIRESPAWN – Shadow Realms
CD 2015, Century Media Records

Kompozitní materiál je obecně vzato materiál ze dvou nebo více substancí s rozdílnými vlastnostmi, které dohromady dávají výslednému výrobku takové vlastnosti, které nemá samo o sobě žádná z jeho součástí. Obvykle je jedna ze součástí zároveň i tmelem.

A tmel je přesně to, co kapele FIRESPAWN občas chybí. Tato skupina je poskládána ze samých slavných osobností tvrdě metalové scény, jako jsou LG Petrov (ENTOMBED), Fredrik Folkare (NECROPHOBIC, UNLEASHED), A. Impaler (NECROPHOBIC), Matte Modin (DARK FUNERAL). Pánové se rozhodli stvořit death metalovou desku, zasahující spíše do starších dob. Ne vždy se jim to ale povedlo. Hned první poslech mě docela vyděsil, protože klipovkou „Lucifer has spoken“ mě docela navnadila. Jenže zbytek songů byl jinak spíše zklamáním. Raději jsem nechal nahrávku chvilku uležet a vracel se k ní spíše opatrně, po částech. Čas udělal své a já si na některé skladby dokonce zvykl, některé bych zařadil mezi to lepší, co bylo G. Petrovem poslední dobou vypuštěno ven, ale jako celek mi pořád přijde všechno hrozně roztříštěné. Muzikanti předvádějí sice perfektní výkony, když byste si rozdělili jednotlivé nástroje, tak znějí opravdu dobře, ale celku chybí výše zmíněný tmel, případně lepší produkce.


Přijde mi, jako by se FIRESPAWN neuměli dohodnout, cože to vlastně budou hrát? Občas se pořádají poměrně zdařilé výlety do švédského podsvětí devadesátých let a zazní nejeden dobrý old schoolový riff, jindy jsou ale zcela nesourodě pořádány melodické orgie death metalu s moderním puncem. Jsem z toho zmatený, někdy dokonce lehce naštvaný, protože očekávání byla asi příliš velká. Jestliže jsem byl značně roztrpčený u odtrženého projektu/kapely ENTOMBED A.D., tak moje rozčarování nad dalším počinem Mr. Petrova trvá. Vždyť je to občas jednoduchý, ničím zajímavý big beat! Vím, že spousta z vás se mnou tento názor sdílet nebude, ale já si zkrátka nemůžu pomoct. Některé motivy jsou zajímavé, dodají mi pokaždé naději, ale jsem ihned následně smeten obyčejným preludováním. Téhle smečce chybí nějaký dráb, drsný policajt, který nad nimi bude stát a vymáčkne z nich to nejlepší. Bohužel, nikdo takový se nenašel a podle toho to taky vypadá.



Sedím a pokouším se desku narvat do hlavy, kudy to jen jde. Nedaří se. Dokonce mám někdy i chuť zavřít okno wordu a na všechno se vykašlat. Ne že by to byl až takový průšvih, to si páni muzikanti nevezmou na triko, ale nějak nechápu, jak někdo může přes svoje zkušenosti a dříve odvedenou práci, pustit ven takový nedodělek. Tady jde všechna legrace stranou. Můžu mít původní kapely jednotlivých členů rád, ale přece nebudu mít od nich v oblibě něco jen kvůli slavnému jménu v bookletu. Troufám si tvrdit, že v hodnocení zrovna téhle nahrávky se budou mezi fanoušky vést poměrně spory. Uvidíme. Za moji maličkost si troufám tvrdit, že asi nebudu mít příliš často chuť se k albu vracet. Slova, které mě napadají při společných setkáních asi nejčastěji, tak je získaný pocit, že je to šíleně MDLÉ! Bohužel.

První deska kapely FIRESPAWN se nepovedla. Nedovedu pochopit, jak může skupina, která je složena ze samých slavných osobností, vypustit ven takový nedodělek. Jako by kapele chyběl někdo, kdo z nich vymačká to nejlepší. Riffy jsou zde velmi obyčejné, skladby nemají žádný tlak a hluchých míst je velká spousta. Pár dobrých motivů a nápadů to nezachrání. Snažím se na nahrávkách nalézt spíše to dobré, ale tentokrát s tím mám docela problém. Kde je prosím energie? Kde síla? Kde smrt? Nikde ji slyším. Další slova mě nenapadají. Škoda, čekal jsem hodně, dostal jsem málo. Death metal, který vůbec neřeže.

Asphyx says:

The first album by FIRESPAWN is not good enough. I don´t understand how could this band which is full of famous musicians published such an unfinished album. It feels like the band is missing someone who would pushed more to make the album better. The riffs are very basic, songs don´ t have any pressure and there is a lot of soundless passages. There is a few good motives and ideas, however that is not enough. I try to find something good about this album but this time there is no way. Where is energy? Where is strength? Where is death? I can´t hear it anywhere. There is nothing more to say. What a shame, I just expected a lot and received a little. Death metal which not cuts, at all.  

Seznam skladeb:

1. The Emperor
2. Imperial Burning
3. Lucifer Has Spoken
4. Spirit Of The Black Tide
5. Contemplate Death
6. All Hail
7. Ruination
8. Necromance
9. Shadow Realms
10. Ginnunga
11. Infernal Eternal


Čas: 42:36

 

Sestava/band:


G Petrov - vocals (Entombed A.D., Morbid, Nihilist)
Fredrik Folkare – guitar (Necrophobic, Unleashed)
Victor Brandt – guitar (Entombed A.D., Six Feet Under (live))
A. Impaler - bass (Necrophobic, Naglfar (live))
Matte Modin – drums (Raised Fist, ex-Dark Funeral, ex-Defleshed, ex-Infernal)


Share this games :

TWITTER