DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

neděle 3. dubna 2016

Home » » Recenze/review - INTERMENT – Scent of the Buried (2016)

Recenze/review - INTERMENT – Scent of the Buried (2016)



INTERMENT – Scent of the Buried
CD 2016, Pulverised Records

Předtavte si starou, kdysi zapečetěnou kryptu někde daleko na severu. Málokdo vůbec ví o její existenci a poklonit se k jejím vratům už chodí jen pár pozůstalých. Zde byla dlouhých šest let zavřena legendární švédská death metalová legenda INTERMENT. Občas sice vypustila ven nějaké to splitko (mimo jiné i s českými rouhači BRUTALLY DECEASED), ale jinak spala a spřádala své kruté plány. Letos, prvního dubna se dveře do záhrobí opět otevřely a na světlo byla vyvržena novinka Scent of the Buried“. Dlouho očekávaný kousek studeného a špinavého zla je venku. Pánové jsou dle předpokladů věrni tomu, co umí nejlépe. Poctivému, reálnému švédskému death metalu devadesátých let, hraného kdysi ve společnosti DISMEMBER (zde vidím styčných bodu asi nejvíce), ENTRAILS, NIHILIST, GRAVE, ENTOMBED. Novinka je plná lámajících se kostí, dunivého vokálu i klasické záhrobní atmosféry. Pro nás, kteří jsme v devadesátých letech ke smrtícímu kovu tenkrát přičuchli, jasná povinnost.

Chtít po starých psech, aby zásadně změnili svoje vyjadřovací schopnosti, by bylo troufalé. Nikdo to ani nechce. Na novinku jsem se těšil hodně moc a má trpělivost byla po zásluze odměněna. Dostal jsem přesně ty rozsekané kousky syrového masa, mé uši byly až po okraj naplněny hnilobou, plesnivinou a je mi úplně jedno, že podobná hudba dnes působí už značně zastarale. Naopak, přijdu si jako na výletě po časové ose, jsem spokojený a dávám si „Scent of the Buried“ stále častěji, navzdory tomu, že dnes se kola hudebních dějin točí už zcela jinak. Odhazuji nejednou všechny dnešní moderní desky a s chutí si raději užívám ledové odlesky starých časů. INTERMENT rozumí svému řemeslu jako málokdo. Dvojice starých válečníků Johan Jansson a Kennet Englund dodala zkušenosti i opravdovost. Skupina byla doplněna o kytaristu Torbjörna Brynedala a basáka Allana Lundholma, kteří přinesli novou krev a tvoří spolu se starými pardály dohromady četu pořádně ostrých muzikantů. Hlavním aspektem a asi nejdůležitější věcí, která se mi na albu líbí je „uvěřitelnost“. Nevím, jak to budete mít nastaveno vy, ale já bouchám při poslechu do stolu, přidávám hlasitost a jako ve snách se procházím na onom světě. Skvěle ošetřený zvuk, perfektní bílý obal i chorobná schopnost napsat dobrý song, dělají z této nahrávky pro mě až magickou záležitost. Co si vůbec my, šedí vlci, můžeme přát víc? 


INTERMENT vydali album přesně podle mých představ. Najdete na něm tradiční švédské kvapíky, studené vyhrávky, hozené až někam ke zmrzlým mrtvolám, ale i občasné temné zamyšlení. Hlavní je ale to, že mě to neskutečně baví. Severský death metal mi koluje v krvi a zrovna tihle maniaci mi dokážou životodárnou tekutinu pořádně zahustit. Najednou mám pocit, že mi v žilách proudí malé kousky špinavého ledu. Postupují pomalu k srdci a před očima se mi odehrávají všechny dosud zažité death metalové exhumace. Obličej se mi pomalu, ale jistě, deformuje v krutý škleb. Stává se mi to pokaždé, když jsem pozván na onen svět. S INTERMENT se tam vydám pokaždé rád, nikdy mě zatím nezklamali. Z krypty proudí jako žhavá láva černý proud nihilistických myšlenek a mraky jsou zase pořádně nízko. Hydra, vězněná a krmená tmou, znovu promluvila. Připomíná naštvanou bestii, puštěnou ze řetězu. Osobně jsem nenašel žádného slabého místa. Švédská death metalová legie se zdá být v plné síle! Novinka „Scent of the Buried“ to jenom potvrzuje.


INTERMENT jsou zpět! Silní, chorobní a studení, jako ruka oživlé mrtvoly. Všichni, kdo se rádi procházíte v noci po hřbitovech a máte v oblibě poctivý švédský death metal, buďte na pozoru! Na novince „Scent of the Buried“ naleznete ryzí, poctivý a pořádně shnilý smrtící kov. Jako bonus pak kroutící se červy, ostré riffy, studenou náladu i oživlé zombie. Nálada je zde smutná a studená, podobná té, která bývá v márnicích. Hroby byly opět otevřeny a smrt si žádá svoji daň! Nenechte se mýlit stářím kapely, tady se hraje způsobem, připomínajícím tsunami. Dveře do pekla jsou znovu otevřeny, stačí jen vstoupit. Album mi připomíná záhrobní symfonii zla. Jsem touto hudbou doslova uhranutý. Jděte a slyšte slova z toho nejtemnějšího undergroundu! Nahrávka, která vám oživí staré rány! Absolutní švédský kult!

Asphyx says:

INTERMENT are back! They are powerfull, morbit and cool like a hand of revived corpse. Pay attention all you who likes walking on the graveyard at night and honest Swedish death metal. On the news „Scent of the Buried“ you will find pure, straight and rotten death metal. The mood here is sad and cold, like in the morgue. The graves were opened and the Death asks for its tax. Don´t be wrong about the age of this band, they are playing like tsunami. The door to the hell are opened again, you can enter only. The album reminds me the symphony of evil from the other world. Go and hear words from the darkest underground! The recording will come to life your old wounds. An absolute Swedish cult!

Seznam skladeb:

1. Death And Decay
2. Sinister Incantation
3. Chalice Of Death
4. Repugnant Funeral
5. Scent Of The Buried
6. Rise Of The Dead
7. Unholy Upheaval
8. Dawn Of Blasphemy
9. Skull Crushing Carnage
10. Nailed To The Grave


Čas: 39:39

Sestava:



Johan Jansson - Guitars/Vox | Torbjörn Brynedal - Guitars | Allan Lundholm - Bass | Kennet Englund - Drums | Simon Wizén - Live session guitars 2016

Share this games :

TWITTER