DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

neděle 22. května 2016

Home » » Minirecenze/minireview - GRAND MAGUS - Sword Songs (2016)

Minirecenze/minireview - GRAND MAGUS - Sword Songs (2016)


GRAND MAGUS - Sword Songs
CD 2016, Nuclear Blast Records

Trojice syrových heavy doomařů GRAND MAGUS mi přirostla k srdci už dávno, v roce 2001 se jejich stejnojmenným albem. Nejsem sice ortodoxní fanoušek a spousty desek zase tolik nemusím, ale letošní zásek si vychutnávám hezky po svém. To znamená, že vypínám celý svět, odstřihuji se od virtuální reality a vydávám se na dlouhé hudební výlety s těmito Švédy. Já moc dobře vím, že z jejich hudby je cítit vliv BLACK SABBATH, CANDELMASS, SPIRITUAL BEGGARS, THE GATES OF SLUMBER, starých MANOWAR a já nevím koho ještě, ale mě to nevadí. Mě se líbí to lehké balancování mezi patosem a syrovostí, určitá vznešenost a nadhled. Oni zkrátka věří tomu, co hrají. A já jim to zobu přímo z ruky. Nemůžu si jednoduše pomoct. Ty chvíle, kdy se zavírám do svého pokoje, odháním vnější svět a pokládám tvář do rozečtené knihy, s kulisou "Sword Songs" v zádech, mají svoje neopakovatelné kouzlo. 

Jděte a ctěte odkaz svých předků! To asi někdo kdysi dávno řekl GRAND MAGUS. A oni šli, pozvedli jako ten legrační orel na obalu svůj meč a začali bojovat s nebem. Hudba je to poctivá, i když chvílemi možná v dnešní době úsměvná. Nevadí mi to. V jednoduchosti je síla, říká jedno velmi pravdivé pravidlo. Švédi se jím řídí a opět se jim to daří. Baví mě to, podupávám si do rytmu a usmívám se na celé kolo. Prozpěvuji si. Nevím, co si přát ještě dalšího? (Už slyším ty zarputilé vyznavače pouze jednoho stylu, jak bručí nespokojeně pod vousy). Odpočívám, usínám a probouzím se jako starý rockový pes. Pohoda, klídek, nikde žádná křeč. Osvědčené postupy, spousta póz, které k tomuhle stylu patří. Nejlepší je, že mi to vůbec nevadí. Jdu znovu do toho a opět zapínám tlačítko play. Jsem spokojený. A o tom myslím hudba hlavně je.

GRAND MAGUS nahráli svoje tradiční album posledních let. Je plné vznešených heavy doomových melodií a řeže opravdu krásně. Novinku si přehrávám ve chvílích, kdy si chci odpočinout, kdy mám klid a pohodu. Oceňuji dobré nápady i ostrost, kterou cítím z každé skladby. Album je to melodické, příjemné a chladné zároveň. Proti podobné hudbě nemám žádných námitek. Není to sice nic, co by nořilo hranice stylu, ale muzika je zahraná s nadšením a věrností stylu. Vznešené heavy doomové album, které vás přenese na chladný sever!



Asphyx says:

GRAND MAGUS recorded their traditional album like in recent years. It is full of fascinating heavy doom melodies and it cuts really nice. I play the news in the moments when I want to relax, when I want to stay calm. I appreciate the good ideas and sharpness, I feel from each song. The album is melodic, nice and cool at the same time. I have nothing against similar music. Even though there is nothing to destroy borders of this style, but the music is played with enthusiasm and fidelity to the style. Excellent heavy doom metal album that takes you to the cold north!

Share this games :

TWITTER