DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

středa 25. května 2016

Home » » Recenze/review - FLOTSAM AND JETSAM - Flotsam and Jetsam (2016)

Recenze/review - FLOTSAM AND JETSAM - Flotsam and Jetsam (2016)


FLOTSAM AND JETSAM - Flotsam and Jetsam
CD 2016, AFM Records

K prvním albům této legendy mám tak šíleně osobní vztah, že napsat o nich něco špatného je pro mě velmi těžké. Letos to zaplať Satan není nutné. Mám obrovskou radost, že se kapela vymanila z ne příliš silných předchozích několika desek a vrátila se v plné síle. Nevím, jestli za to může nový bubeník za bicí soupravou nebo doslova vyzrále dokonalý hlas mistra Erica, ale letos musím jen chválit a chválit. Byl jsem skeptický, přiznávám, ale byl jsem ihned smeten a v skrytu duše se musel kapela omluvit. Tak trošku jsem je už odepsal, to nepopírám. Ihned mi vyskákaly vzpomínky, kdy jsem si jejich prvotinu a další dvě alba přehrával pořád dokola, když jsem se učil na maturitu. FLOTSAM AND JETSAM jsou a navěky budou pro mě obrovská srdcovka a jak známo srdci neporučíš! Letos ale plesá doslova radostí.



Mistři melodického thrash metalu dokázali nemožné. Opět po letech spojili v jedno obrovské množství energii, skvělé riffy a v podstatě božský hlas. Tenhle malý chlápek (Eric), který se uvolil na plzeňském Metalfestu se mnou prohodit pár slov působil hrozně skromným dojmem. Pak vylezl na pódium a změnil se v čerta plivajícího síru na všechny strany. Úžasný zážitek. Nechápal jsem nezúčastněné pohledy fanoušků a pařil s kolegou skoro sám. Asi to není hudba pro všechny nebo to FLOTSAM AND JETSAM netlačí horem dolem, nevím, ale pánové mi přijdou neskutečně nedocenění. Novinku asi vstřebá taky jen pár věrných, pár maniaků, kteří chtějí u muziky také přemýšlet. Mám chuť vylézt na vysokou skálu, rozevřít náruč mrakům a pak skočit do větru s letošním albem na uších. Pak by můj prožitek došel svého úplného naplnění. Kytary i hlas - a mocná síla. Cítíte to také? 



Je zde vše potřebné k tomu, abych byl na vrcholu svého thrashového blaha. Perfektní nápady, chlad, mocně zastřený hlas i vznešená atmosféra. A ten zvuk! Ne, nebudu novinku porovnávat ze zásadními alby z přelomu osmdesátých a devadesátých let. FLOTSAM AND JETSAM jsou tu právě teď a osobně mi přijdou jako polití živou vodou. Po nějaké době sice některé songy lehce vyblednou, ale jiné zase získají na větší intenzitě. Album mi přijde jako nějaký živý, neustále se měnící organismus. Pro moji maličkost niterná záležitost, s kterou si nejraději zalézám do stínu svého pokoje, odpočívám s ní a mazlím se s ní, jako z krásnou ženou. Ne, nebál bych se desku označit za neskutečně rockově a thrashově sexy. Má v sobě takové to příjemné a zároveň ostré pnutí. Kousky na jemno nasekaného chilli smíchaného s ledem. Vynikající album a pro mě skvělý zážitek!

Sumarizace:

Novinka FLOTSAM AND JETSAM je pro mě úžasným thrash metalovým návratem. Američané letos nahráli album, které mi doslova vaří krev v žilách. Je ostré, melodické, vznešené a plné skvělých melodií. Erik a jeho vokály jsou mocné a riffy mě dokáží pokaždé rozsekat. Volejte Hallellujah, FLOTSAM AND JETSAM jsou zpět v plné síle. Po několika slabších albech se jedná o návrat ve velkém stylu! Takto nějak si představuji jízdu na horské dráze - cítíte ten adrenalin? Novinka má v sobě sílu, energii a jiskru. Vynikající záležitost! Tuhle desku budete poslouchat srdcem!

Asphyx says:

The news of FLOTSAM AND JETSAM  is for me a wonderful metal thrash comeback. Americans recorded this year an album that  literally boils the blood in your veins. It is sharp, melodic, sublime and full of great melodies. Erik and his vocals are powerful and the riffs can always chop me. Call Hallellujah, FLOTSAM AND JETSAM are back in full power. After several weaker albums this is comeback in a big style! I imagine white-knuckle ride in this way - do you feel the adrenaline? The news contains strength, energy and sparkle. Excellent stuff! You'll listen this album by heart!

Tracklist:
01. Seventh Seal 05:50
02. Life Is a Mess 04:20
03. Taser 04:11
04. Iron Maiden 03:40
05. Verge of Tragedy 05:19
06. Creeper 05:33
07. L.O.T.D. 04:47
08. The Incantation 01:38
09. Monkey Wrench 04:15
10. Time to Go 04:19
11. Smoking Gun 04:55
12. Forbidden Territories 06:44

Line Up:
Michael Gilbert - Guitars
Eric A.K. - Vocals (The Human Condition, ex-Dogz, ex-Dredlox)
Michael Spencer - Bass (ex-Sentinel Beast)
Jason Bittner - Drums (Burning Human, Hellspeak, Shadows Fall, ex-China White, ex-Ever Dark, ex-Toxik, ex-Anthrax (live), ex-Crisis, ex-Stigmata, ex-Lynch's Mr. Scary (live))
Steve Conley - Guitars (F5)

Share this games :

TWITTER