DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pondělí 30. května 2016

Home » » Recenze/review - ULCER - Heading Below (2016)

Recenze/review - ULCER - Heading Below (2016)


ULCER - Heading Below
CD 2016, Arachnophobia Records

Nasládlý pach krve, prázdný tupý výraz mučených a zvrácená euforie inkvizitorů, kteří se zájmem sledují praskání kostí, drcení lebek, drcení svalů a mrzačení těl pod tíhou mučících nástrojů. Typický obrázek krutého středověku, který by si nikdo nechtěl na vlastní kůži prožít. Bohužel, kdysi to byla skutečnost. 


Trpělo a umíralo se v bezbřehých bolestech a v modlitbách s touhou po odpuštění. Pojďme nahlédnout do minulosti temného středověku a prohlédněme si nástroje, na kterých byly prolity džbány krve a strachu…

Novinka polských death metalistů ULCER ve mě evokuje dávné časy plné krutých mučících technik. Ocitám se spolu s kapelou v žaláři, kde o plesnivém chlebu a vodě čekám na verdikt sadistických kněží. Odsouzen budu za to, že jsem vzýval temné síly, protivil se Bohu a zesměšňoval jsem církev svatou. Pouštěl jsem ostatním bezvěrcům album "Heading Below" a za tónů švédského death metalu ve stylu DISMEMBER, ENTRAILS, NIHILIST, ENTOMBED, INTERMENT jsme obcovali s temnými silami. Na tónech studeného severu se vznášely pavučiny starodávných odlesků pekla. Jsou nahrávky, které mě uhranou hned na poprvé a jejich přitažlivost vydrží po dlouhou dobu. Už teď vím, že se budu často vracet. Jsem oddaným stoupencem švédské death metalové školy. Považuji to tak trošku za svoji povinnost. 



Právě jsem rozšlápl lebku nějakého svého kolegy. Zbyla tu po nekonečném mučení jeho těla i mysli. Neodvolal, propadl hrdlu a umíral v nekonečných křečích. Jeho poslední slova patřila Satanovi a zněla mocným, hrubým hlasem nad celým náměstím. Spolu s chladivými melodiemi, dohromady s výkřikem plným utrpení, byla svědectvím o lidském hnusu a špíně. Seděl jsem na kamenné podlaze a pokřižoval se v obráceném gardu. Kolem mě proběhla černá krysa a podívala se na mě s nadějí v očích. Za chvílí ji přinesou oběd. ULCER to se mnou umí, dělají si s mojí myslí co chtějí, rozkládají mě na prvo-částice, hnětou mě k obrazu svému. Dokonce v temnějších chvílích překračují hranice stylu. Zítra mám popravu. Nevadí mi to. Už teď totiž vím, že na onom světě budu mít zastání.


sumarizace:

ULCER nám na své novince jasně ukazují, že dobrý švédský death metal se dá hrát i v Polsku. Albem jsem od začátku až do konce absolutně stržen a pohlcen. Je jako přitažlivý magnet, plný utrpení, chladu a smrti. Poláci umí krásně balancovat mezi rychlými a pomalými pasážemi. Líbí se mi jak zvuk, tak jednotlivé nápady. Nahrávka působí zvláštním smutným dojmem. Evokuje ve mně vzpomínky na poslední věci člověka. Jsme prach a v prach se obrátíme! Jako celek je CD krásnou ukázkou velmi dobrého řemesla, zběsilosti a šílenství. Pokud máte rádi devadesátá léta v jejich nejlepší formě, tak budete určitě spokojeni. "Heading Below" působí jako seknutí sekyrou přímo do hlavy. Rozpůlí vás na dvě části. Jedna bude pařit jako o závod a druhá spočine v nekonečném utrpení. Švédský death metal z Polska, který vás spálí mrazem! Vynikající záležitost.

Asphyx says:

ULCER  shows us on their new album how good is Swedish death metal played in Poland. This album broke me down and I was absolutely absorbed since the begging. It is like a magnet, full of misery, cold and death. Poles knows how to balance between fast and slow passages. I like the sound and the ideas. This record feels interestingly sad. It evokes memories of last possessions of man. We are just an ash and we will be ash again! As a whole this CD is a nice example of good work, furiousness and craziness. If you like the 90th in its best from you will be satisfied with this album. "Heading Below" feels like a cut of axe right into a head. It will cut you in half. One half will go crazy for parties and the other half will be dead in the infinite misery. Swedish death metal from Poland which will burn you with coldness! Amazing!

Tracklist:

1. Down Below
2. Fiends Forever
3. Sights to See
4. All in Vain
5. The Phantom Heart
6. You Called, We Came
7. Miscarriage's Lullaby
8. Howl of the Jackal
9. Enshrouded in Nothingness


Line-up:
D. - vocal (Blaze of Perdition / Oremus)
Angelfuck - vocal (Deivos)
LucaSS - gitara (Abusiveness, Exmortum)
Mścisław - gitara (Abusiveness, Blaze of Perdition, Dira Mortis)
Szwed - bas (Deivos)
Vizun - perkusja (Abusiveness, Blaze of Perdition, Dira Mortis)


Share this games :

TWITTER