DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

sobota 18. června 2016

Home » » Recenze/review - CONVULSE – Cycle of Revenge (2016)

Recenze/review - CONVULSE – Cycle of Revenge (2016)



CONVULSE – Cycle of Revenge
CD 2016, Svart Records

Občas to nechápu. Jsou kapely, u nichž předpokládám, že vydají alespoň solidní album. Ověřeny je mám v minulosti a patří k mým oblíbeným. Pak se něco změní, dojde ke zlomu a já mám co dělat abych jejich novinku doposlouchal do konce. Proč, proboha proč se nedrží toho, co umějí? Kdysi hrávali solidní, dobře okořeněný old school death metal a najednou je z nich melodická tuctová kapela. Nechápu to tím víc, protože předchozí „návratové“ „Evil Prevails“ se vydařila. Pánové otočili směrem k CYNIC, OPETH a ty jsou jak známo jen jedni. Nebaví mě to, nemám ani moc chuť se tímhle materiálem nějak obšírněji zaobírat. Pořád čekám, kdy se z toho pomaleji plynoucího preludia vynoří něco zajímavějšího. Možné jsem na podobné ztvárnění smrti už moc starý, ale spíš bych to viděl na to, že mé uši jsou směřovány trošku jiným směrem.

Můj spíše negativní názor ale berte s rezervou. Jsem prašivej pes, toužící po syrovém mase, případně po plesnivině ze starých hrobů, mě nějakou progresí v mezích zákona neopijete. Vím moc dobře, že spousta z vás dá novince CONVULSE šanci, oblíbí si ji a ještě jí naseká vysoký počet bodů v hodnocení. Já na to nějak nemám sílu. Ono to vlastně je dobré, solidně prezentované, s dobrým zvukem i produkcí. Jenže když mě chybí takové to těžko popsatelné jiskření, ty kousky zajímavých momentů, které jsem nacházel na starých albech téhle smečky. Chápu, že se pánové chtějí vyvíjet, pohlcovat nové inspirace a objevovat další zákoutí. To je všechno v nejlepším v pořádku. Tak proč mě to tak šíleně nebaví? Možná by to chtělo trošku víc energie, alespoň něco přitažlivého, neučesaného. Novinku ocení spíš příznivci poklidných melodií. Já si pustím raději něco jiného.



Občas to bývá ukrutně těžké, něco o některých kapelách vůbec napsat. Když mi totiž předložená muzika nesedí, nenapadají mě ani slova a to je u mě problém. Nemusel bych ze sebe vypotit vůbec nic a raději se zaobírat něčím jiným, ale zase tolik špatná tahle deska není. Pořád v ní ještě cítím sem tam poctivou severskou práci. Sice jen někdy a ještě musím mít na podobnou hudbu náladu, ale nějaké to paběrkování tu ještě funguje. Obzvláště v momentech, kdy CONVULSE trošku přitlačí na pilu. Jinak ale nic. Tady ani smrt nebere.




Cycle of Revenge“ je albem, které mě příliš nebaví. Na mě je moc poklidné, obyčejné a moc podobné tomu, co tvoří CYNIC a OPETH. Míval jsem rád CONVULSE v jejich staré podobě, ale to co nám předkládají letos, mě příliš neoslovilo. Najde se zde pár dobrých motivů a nápadů, ale album nijak neřeže, nebolí, ani nepálí. A to je u mě velký problém. Nemám nic dalšího, co bych dodal. Obyčejné, nezáživné death metalové CD, které osloví spíše progresivně laděné fanoušky. Na mě je to až příliš tuctové a nudné. Uvidíme příště. Letos žádná sláva.

Asphyx says:

I can't do anything, but I don't like the news of CONVULSE. I don't like the dull production, still the same methodes and disunity of songs. The album will probably be well for all young fans who have never experienced the old days full of death metal and rock. I don't know what to do with "Cycle of Revenge". I'm boring and I'm searching for a piece of something good. I search in vain what the Finns wanted to say. For me this year CONVULSE are the plain band that trys hard, but they waste the time. There's some potential here, but it is beaten  by boredom and effort to be interesting. Progressive album that is just coming around me.


Seznam skladeb:

“Cycle Of Revenge”
“God Is You”
“Pangaea”
“Fractured Pieces”
“Nature Of Humankind”
“Ever Flowing Stream”
“War”
“Into The Void”



Sestava/band:


Juha Telenius – basa
Rami Jamsa – zpěv, kytara
Rolle Markos - bicí


https://myspace.com/convulsedeathmetal
Share this games :

TWITTER