DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

sobota 25. června 2016

Home » » Recenze/review - EVNAR - E​.​V​.​N​.​A​.​R. (2016)

Recenze/review - EVNAR - E​.​V​.​N​.​A​.​R. (2016)


EVNAR - E​.​V​.​N​.​A​.​R. 
CD 2016, vlastní vydání

Sebevražda upálením je jedním z nejhorších způsobů odchodu z tohoto světa. Člověk, který zvolí olizující plameny, musí být natolik zoufalý, že podstoupí tolik bolesti. Oheň, pomalu stoupající od nohou, spalující vaše nohy, oblečení, vlasy. Postupně, pomalu, bez slitování. Zuhelnatělé částečky zapáchajícího masa odpadávají z těla, stejně jako když zapomenete v troubě kuře. A když vás nikdo nezachrání, rozpadnete se na popel. Bohužel, jednou, když jsem byl na civilní službě, nebyl jsem ušetřen ani tohoto pohledu. Tehdy nějaký mladík nerozdýchal rozchod se svým děvčetem a demonstrativně se zapálil. Odvážel jsem ho ječícího a v šílených křečích na nosítkách do nemocnice. Tlačil jsem vozík a kolem pobíhali doktoři. Smrt nastala už při převozu. 

Na tenhle ošklivý zážitek jsem si při poslechu španělských black deatherů EVNAR vzpomněl hned při prvním přehrání jejich prvotiny. Před očima jsem zase viděl ten chaos a zmatek vyděšeného těla, ten odér nekonečného smutnu a utrpení. Jakoby ve mě vyvolali kdesi v mozku dávno vytěsněné vzpomínky, oživené na dobu poslechu zlo. Připomíná mi to starý černobílý film, namotaný ještě na kotoučích. Ta syrovost, zvuková "nedokonalost", ta hnusná a ošklivá smrt je doslova hmatatelná. Není to nic nového, ani přesahujícího, ale ty melodie jsem schopný si velmi lehce zapamatovat a vstřebat. Možná mi občas chybí víc síry, ale to je spíš povzdechnutí starého psa. Jinak jsem navýsost spokojen a plně se oddávám myšlence téhle desky. Jsem přenesen do záhrobí.


Ústřední postavou téhle smečky je Robert Kovačič (ex BELPHEGOR - live). Ten se spojil s dvěma šílenci, hrajícími v BETWEEN THE FROST a dohromady tvoří zcela nehumánní black death metalové komando. Novinka je albem pro všechny ty, kdo hledají ve smrti i melodie. Uctívá se tady samotný rohatý, vzývají se temné síly a výsledkem je deska, která doopravdy pálí. Ošlehne vás jako neopatrná manipulace se svíčkou, jen s tím rozdílem, že ten žár je stonásobný. Pálivý a přesto studený. S lehkými odkazy na BELPHEGOR, na BEHEMOTH, na všechny klasické smrtící a černé smečky. Osobně jsem navýsost spokojen, jen si dávám velký pozor, aby mě album nespálilo na popel. Španělská inkviziční misie se rozhodně povedla.


sumarizace:

"E​.​V​.​N​.​A​.​R." je studeným a mokvajícím poselstvím z onoho světa. Nálada, na něm vytvořená, připomíná okultní seance. Peklo, válka, smrt. Tohle všechno na novince nalezneme. Hudba je zde sice klasická, ničím nová, ani převratná, ale o to víc ostrá a krutá. EVNAR jsou jako jezdci apokalypsy, přinášející nám pomocí své hudby zlo. Při poslechu se cítím, jako by mě chtěl někdo právě upálit. Kombinace starých postupů, black metalu a smrti mi dělá moc dobře na mé černé duši. Otevřete brány do samotného pekla! Za chvíli jsme tam! Plesnivé nápady, chorobný hlas, nenávist v každém tónu. Klasika, tradice, rouhání. Negace dobra pomocí hudby. Obraťte všechny kříže směrem dolů! Obřad začíná! Vynikající black death metalové album, které hoří pekelným ohněm!


Asphyx says:

"E​.​V​.​N​.​A​.​R." is a cold and weeping message from the other world. Created mood reminds occult seances. Hell, war, death. All of this can be found on the new album. Although the music is classic, there's nothing new or revolutionary, but it's sharper and cruel. EVNAR are like Horsemen of the Apocalypse, bringing us using their music  the evil. While listening, I feel like someone wants to burn me. Combination of old methods of black metal and death makes me so well on my black soul. Open the gates to hell! We'll be there in a moment! Moldy ideas, morbid voice, hate in every tone. Classic, tradition, blasphemy. Negation of goodness using the music. Turn all crosses downwards! The ceremony begins! Excellent black death metal album, that is burning with hellfire!


tracklist:
Blasphemia Manifesta
Contemptus Vitæ
Infinite Dark Hatred
Death Is in the Air (Stench of the Slain)
King of the Grand Uruk
Torment of the Damned
Conceived in Fire
My Cremation


band:
Robert Kovačič - bicí
J.M. - kytara
Román - zpěv

Share this games :

TWITTER