DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pátek 8. července 2016

Home » » Recenze/review - TURBOCHARGED – Militant (2015)

Recenze/review - TURBOCHARGED – Militant (2015)


TURBOCHARGED – Militant
CD 2015, Go Fuck Yourself Productions

Už slyším ty kroky. Pomalé a šouravé. Ležím tu, uprostřed zimní nicoty a čekám, až vydechnu naposledy. Do krve mi pomalu proniká temnota a vzpomínám na všechny hříchy, které jsem za svůj život způsobil. Říkají, že prý nesmím usnout. Nechápu je. Vždyť věčnost musí být tak krásná. Ledovými prsty se dotýkám svých očí. Jsou skelné, průzračné a pomalu ztrácejí svoji jiskru. Je konečně tma a já se propadám do podzemí. Ještě když mě druhý den naleznou, vnímám je jakoby z dálky. Hovoří o mně a dohadují se, proč jsem zde umrznul. Kdyby jen věděli, kdyby jen tušili. Prokletí je hrozná věc.

TURBOCHARGED jsou absolutní underground. Švédská chrastící mašina, založená v roce 2000. Trojice maniakálních muzikantů, s punkovým přístupem k věci. Stará kombinace thrashe, blacku, punku a hlavně deathu mi dělala vždy dobře. Tentokrát zahraná od mistrů ve svém oboru. Je to špinavé, neučesané, ošklivé, pro mnohé monotónní, pro mě krásně uvolňující. Tohle je hudba pro odpočinek, pro otevřenou řadu lahví od piva, pro soukromou pařbu doma v pokoji. Nečekejte žádné umění, ale jen slisovanou energii, která se najednou uvolnila. Je to stejné, jako když se prodere voda z přehrady, jako když se utrhne lavina v horách, jako jaderný výbuch, ničící vše živé. Kapela sází s upřímnou jistotou na to, že zničí své posluchače rovnou, bez vytáček a kudrlinek. Hodně tomu přidává charismatický vokalista a basák Ronnie „Ripper“ Olson. Jeho chraplák dělá tuhle kapelu ještě zajímavější. Tak a teď už dost řečí, dejte mi panáka, chce se mi tančit do úplného vyčerpání.


„Militant“ je albem, které jsem si poslední měsíce dávkoval velmi často a rád. Pokaždé, když jsem si potřeboval odpočinout, restartovat celé své tělo nebo ve chvílích, kdy jsem byl utahaný jako pes, mi byli milými společníky. Nic složitého, spíše se útočí na první signální soustavu. Síla jednotlivých skladeb vynikne asi nejlépe naživo, ale i u mě doma, s volume na hranici snesitelnosti, jsem si užíval nahrávku stejně, jako návštěvu starých katakomb. Myšlenky na tu dámu s kosou mi začaly vyplouvat na povrch stále častěji. Je to jasné, krásně to všechno zapadlo do sebe. TURBOCHARGED ukazují smrt v její opravdové, reálné podobě. Nějaké idealistické představy o krásné slečně, případně převozníkovi s tajemným nádechem vzali při poslechu dávno za své. Zbyla jen syrová a hodně hnilobná pravda. Nic nezbude. Vůbec nic. Jen tělo, kus masa, ohlodaného na kost červy a stářím. Poslední dny strávíte jen sami se sebou a všechno ošklivé a zlé, co jste kdy udělali, se vám vrátí natolik silně, že budete mít ještě dlouho po odchodu na onen svět vytřeštěné oči. Podívejte se na některé staré lidi, už teď mají celý svůj život vepsaný ve tvářích.


Poslední album švédských TURBOCHARGED je totální esencí death metalového podzemí. Ostré, neučesané riffy, drtící baskytara, vokál vytažené odněkud z hrobu. Nahrávka je určena všem maniakům, kteří obdivují starý, plesnivý metal v jeho reálné podobě. Kapela si na nic nehraje a ničí vše živé. Tahle hudba je stvořena ve starých kobkách, v podzemních chodbách, na hromadách prašivých kostí. Inspirace devadesátými lety, krutostí a nekompromisním přístupem se Švédům vyplatila. CD má velký drive, je šílené, plné energie a tlaku. Jedná se samozřejmě o ten nejhlubší underground a ocení jej nejvíc asi staří a poctiví fanoušci. Připravte mi dřevěnou rakev, několik litrů piva a pozvěte na večírek ty nejkrásnější zombie. Obraťte všechny kříže směrem dolů a můžeme spolu tančit na hrobech až do rána. Bude nám k tomu hrát směs deathu, thrashe a punku! Tohle je hodně prašivá nahrávka! Absolutní death metalový underground, absolutní kult! Zabijácká deska!

Asphyx says:

The last album by Swedish TURBOCHARGED is a total essence of death metal underground. Sharp messy riffs, crushing bass, vocal which was pulled off from a grave. This album is for maniacs who admire the old mouldy metal in its origin look. The band doesn´t pretend anything and they destroy everything what is alive. This music has been made in old cells, underground halls, on a lumps of ashy bones. The inspiration comes from the 90ths, cruelty and uncompromising attitude – that is everything which worked well for these Swedish guys. The album has a great drive and it is crazy, full of energy and pressure. It is the deepest underground and I think it is especially for the old true fans. Prepare a wooden coffin for me, a few litres of beer and invite the most beautiful zombies on the party. Put all crosses upside down and let’s dance together on graves until morning. There will be a mix of death, trash and punk playing! This is a very ashy record! Absolut death metal underground, absolute cult! Killer album!

Seznam skladeb:

1. Dark Era
2. Aura of Flies
3. Popecleaver
4. Where the Sodomites Never Burned
5. Demonization
6. Dead Flesh Monument
7. Massive Worldwide Armageddon
8. Militant
9. Battered and Crucified
10. Extreme Dechristianization
11. Blood Red Rain (Over the White Plains of Heaven)
12. Left Hand Psychopath


Čas: 39:14

 

Sestava/band:


Ronnie „Ripper“ Olson – basa, zpěv
Old Nick – kytara
Freddie Fister – basa, zpěv

Share this games :

TWITTER