DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

čtvrtek 4. srpna 2016

Home » » Recenze/review - EMBRACED BY FALL – Embraced by Fall (2015)

Recenze/review - EMBRACED BY FALL – Embraced by Fall (2015)


EMBRACED BY FALL  – Embraced by Fall
CD 2015, vlastní vydání

Suneme se pomalým krokem, snažíme se našlapovat do rytmu smuteční hudby. Je to dlouhá poslední cesta. Byl jsem požádán, abych vypomohl s rakví. Mnoho mužů v této horské vesnici už nezbylo. Konečně jsme u cíle. Svítí nám do očí ranní slunce a kněz odříkává lživá slova o dobrotě zemřelého. Podle všech to byl velký parchant, jenže znáte to, o mrtvých jen dobře. Raději odvracím svoji tvář do stínu a najednou spatřím mezi náhrobky démona. Má protáhlý obličej, průhledné tělo a zuby plné kroutících se háďat. Tak už si pro něj přišel, pomyslím si a v zádech ucítím zimu a strach. Když obřad skončí a nebožtík je konečně pod zemí, spousta přítomných si skoro nahlas oddychne. Pohřební hostina je divná, nikdo neříká obvyklé dobré vzpomínky. Žádné nejsou. Nasazuji raději sluchátka na uši a pouštím si prvotinu death doomových EMBRACED BY FALL.

Ti pocházejí z Portugalska a jejich tvorba je pro mě natolik zajímavá a zvláštní, že jsem se rozhodl s vámi podělit o své pocity. Jsou opravdu podivné. Pomalé navozování smutku, zároveň až hmatatelná syrovost dělají z téhle nahrávky hodně těžké sousto k pozření. Všechno plyne ve zdánlivém klidu, přesto jednotlivé skladby jiskří a jsou plné okultní atmosféry. Napadá mě lehká podobnost s HOODED MENACE, COFFINS, SOLOTHUS, AUTOPSY, INCANTATION. Důraz je kladen na uvěřitelnost, na temnou auru a bažinaté stěny z kytar. Zkoušel jsem si dávkovat tento jed postupně, per partes, ale nešlo to. Pokaždé jsem byl zahlcen smutkem natolik, že jsem musel dát celou desku v kuse. Byla pro mě spíš obřadem, sklem z roztříštěného obrazu. Zračily se v něm všechny mé hříchy. Často jsem raději odvracel zrak a schoulil se zimou do sebe.



Složit hudbu pomocí jednoduchých námětů musí být hodně složité. Přesto, že doom metal nedává takový prostor pro hudební představení technických dovedností muzikantů, album je svým způsobem hodně pestré. Různé změny tempa, vybrnkávání, španělsky znějící vsuvky dodávají nahrávce obrovský kus chytlavosti. Napadá mě, že právě díky tomu, jakým způsobem EMBRACED BY FALL ke skládání přistupují, jsou hodně uvěřitelní. Já opravdu cítím, že jdeme na další pohřeb, že zůstáváme ještě dlouho po obřadu na hřbitově hlavně díky tomu, že se nám v tomhle klidném, i když strašidelném, prostředí líbí. Každá pro mě dobrá nahrávka ve mně musí probouzet určité emoce. Tentokrát si je představuji jako pytel s černou náplní, s prstí odebranou z těch nejstarších hrobů. U této desky doslova prosévám mezi prsty hlínu smíchanou s krví.



První album EMBRACED BY FALL je velmi příjemným výletem do horské vesnice na dlouhý pohřeb. Jejich doom death metal je poctivý, syrový, uvěřitelný. Proti provedení, ani způsobu uchopení smutku, nemám žádných námitek. Doslova mě fascinuje schopnost kapely navodit absolutně temnou a ošklivou atmosféru. Poslech si užívám všemi póry svého těla. Svět jakoby najednou zčernal, upadl do beznaděje a já se ocitl v záhrobí. Na onom světě se pohybují Portugalci s elegancí a samozřejmostí. V dálce zvoní umíráček, nemrtví vylézají z děr. Tahle deska mi bude znít v hlavě ještě hodně dlouho. Vidím zase zástupy nemrtvých. Jdou si pro mě. Death doomová deska, která připomíná smuteční průvod! Amen!

Asphyx says:

The first album by EMBRACED BY FALL is a nice trip into a mountain village to see a long funeral. Their doom death metal is so straight, raw and believable. I have nothing to say against their execution or the matter of how their grabbed the sadness. I have to say I am very impressed by the band´s ability to make an absolute dark and ugly atmosphere. The listening is so great and I enjoy it with every single pore of my body. The world seems black and down in the hopelessness with me in the world beyond. Those Portuguese guys are moving in the world beyond with so gracefulness and self-evidence. There is a death bell in the distance ringing, the undeads are climbing out of holes. This album will be in my head for a long time. I see undead people lining. They are going to get me. Death doom album which feels like a funeral parade! Amen! 


Seznam skladeb:

01. Intro
02. Prison of Echoes
03. Nothing Glows on this Gloomy Land
04. A um Moribundo
05. Yearning
06. Living in Agony
07. Le Mort Homme
08. The Lament of the Misery
09. Nightmares


Čas: 43:06

 

Sestava/band:


S.C.  – všechny nástroje, programování
G.B. - zpěv


Share this games :

TWITTER