DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

čtvrtek 11. srpna 2016

Home » » Recenze/review - WARFATHER - The Grey Eminence (2016)

Recenze/review - WARFATHER - The Grey Eminence (2016)


WARFATHER - The Grey Eminence
CD 2016, Greyhaze Records

"Slunce se ponoří do tmy a měsíc bude krvavý, než přijde velký a strašlivý den," varuje bible (Joel, 2:31).

Člověk se stal člověku vlkem, některé druhy zvířat byly dávno vyvražděny, matky zabíjely vlastní děti, svět se zdál být naruby. Každý si představujeme apokalypsu jinak. Všichni ale nějak podvědomě cítíme, že nastane. Proroci hlásají, že brzy. Stačí se prý rozhlédnout. Nevím, nedokážu posoudit. Co ale vím na sto procent je, že mezinárodní uskupení kolem Steveho Tuckera (ex -MORBID ANGEL) dokáže pocity spojené s počátkem konce naší civilizace zhudebnit. A to velmi uvěřitelně, jasně, krutě a ošklivě, drsně, syrově i surově. 

K minulé desce "Orchestrating the Apocalypse" (2014) jsem měl jen samá kritická slova. Nelíbila se mi. Vadil mi zvuk, riffy, provedení i nápady. Nebylo to nic pro mě. Letos jsem byl ale schlamstnut rovnou a bez varování. Novinka "The Grey Eminence" je pro mě totiž něčím neskutečným. Určitě znáte ten pocit, když si pustíte nějakou novou desku poprvé a máte co dělat, aby to s vámi netřísklo o zeď. Byl jsem doma sám a mezi zatemnělými žaluziemi pronikly jen kousky šedého světla. Musel jsem se jít podívat ven z okna, jestli apokalypsa opravdu už nezačala. WARFATHER mají konečně pořádný zvuk (opět Erik Rutan). To ale není vše. Úžasné jsou hlavně kytarové motivy skladeb i temná beznadějná atmosféra, která se vznáší v průběhu celého alba jakoby v pozadí. Měsíc je opravdu krvavý a v řekách plují mrtvé ryby zahalené tmou.



Nápady jsou jasně poznamenané Tuckerovým kytarovým rukopisem. Songy jsou propracované, se zajímavými a neotřelými melodiemi, mají tu správně nihilistickou náladu a dávají na zřetel velmi lehkou podobnost (berte to ale hodně s nadhledem) s klasiky žánru jako jsou NILE, IMMOLATION, MORBID ANGEL, BEHEMOTH, LOST SOUL a spousty dalších. Jen je vše tentokrát zaobaleno do větší brutality. "The Grey Eminence" působí velmi mocným, až černým a neurvale silným dojmem. Změny v sestavě okolo pana kapelníka se zdá více než osvědčily. WARFATHER působí jako buldozer, který před sebou necelých 52 minut hrne vše živé i neživé. Na povrch zemský vylezly všechny zrůdnosti, kterých je schopno jen lidstvo a přidáním poslechu tohoto alba je náš konec jasně a čitelně zpečetěn. Vynikající záležitost pro všechny milovníky hudební krutosti! Jsem ztracen!


sumarizace:

The Grey Eminence“ je přesně tím druhem hudby, která bude znít všude po světě, až nastane apokalypsa. Já vlastně ani nevím, jak podobná alba hodnotit. Jsem novinkou zcela pohlcen, jsem jejím otrokem a užívám si všechny ty pestré okamžiky. Death metal v podání WARFATHER je takovým jedním velkým šílenstvím. Ostré riffy, složité melodie, všude přítomné zlo. Mé pocity sice byly zpočátku zmatené, ale časem album dozrálo v obrovské monstrum. Všude kolem se vznáší beznaděj, já tápu v nekonečné tmě. Pouštím si nahrávku znovu a znovu a zjišťuji, že se mi do žil dostává hodně temný jed. Krutost, tma a velká přitažlivost. To jsou slova, která mě napadají při poslechu asi nejčastěji. Agresivní, hodně emotivní a zároveň černé album. Absolutní inferno! Apokalyptický temný death metal, který vás smete z povrchu zemského!

Asphyx says:

"The Grey Eminence" is exactly the kind of music that will sound all over the world, when the apocalypse comes. I don't even know how to evaluate similar albums. I'm completely enthrailled by this novelty, I'm its slave and I enjoy all varied moments. Death metal by WARFATHER is such great madness. Sharp riffs, complicated melodies, ever-present evil. Although my feelings were confused at first, the album got into a huge monster. All around despair is rising, I grope in the endless darkness. I'm listening to the recording again and I find there is coming some dark poison in my veins. Cruel, darkness and large attraction. These are the words that are coming to my mind most when listening. Aggressive, very emotional as well black album. Absolute inferno! Apocalyptic dark death metal that will sweep you away from the earth!


Track Listing: 
  1. Orders Of The Horde
  2. Headless Men Can No Longer Speak
  3. Judgement, The Hammer
  4. For Glory Or Infamy
  5. The Dawning Inquisition
  6. Heedless Servant
  7. Carnage Of The Pious
  8. Grey Eminence
  9. Fair And Final Warning
Band:
Steven Tucker: Guitar, Vocals, Warfather
Jake Koch : Guitar 
Bryan Bever: Drums

Share this games :

TWITTER