DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pátek 13. ledna 2017

Home » » Recenze/review - METALLICA - Hardwired... to Self-Destruct (2016)

Recenze/review - METALLICA - Hardwired... to Self-Destruct (2016)


METALLICA - Hardwired... to Self-Destruct
2CD 2016, Blackened Recordings

"Jo, METALLICA! To je ta kapela, která kdysi hrávala thrash metal a dneska jsou z nich velké rockové hvězdy z rádia. Každej na ně nadává nebo je bezmezně obdivuje, probouzejí v lidech i po těch všech letech emoce, pořád dokáží složit dobrou skladbu, ale i pěknou sračku....mám s nima jedinej problém...já už spoustu let rádio neposlouchám": takhle se vyjádřil jeden můj kamarád k nové desce slavných Američanů. A vlastně tím řekl v jednom sdělení vše i za mě. Je to tak, nemůžeme po METALLICE přece chtít další "Master of Puppets". 

Osobně jsem tuhle kapelu, které nikdo nemůže upřít, že přivedla k metalu davy, přestal sledovat po černém album. Nebo lépe, vždycky jsem si vyzobal pro sebe pár skladeb, hrozně se snažil, aby mě toho bavilo víc, zamáčkl nostalgickou slzu a šel dál. Nutno si opravdu uvědomit, že před sebou nemáme zuřivé mladíky, kteří chtějí zbourat svět, ale členy obrovského hudebního průmyslu, kteří si zkrátka jednou za čas vydají nové album.



Už jen ty klipy, ke každému songu jeden. Ne, nejsou na nás tak hodní, je to kvůli tomu, protože dneska kapely nežijí z klesajícího prodeje nosičů, ale z reklamy na youtube a v televizi. Novinka je jednoduše produkt a netřeba za tím hledat nic jiného. Nutno ale také rovnou zmínit, že je také dílem poměrně zdařilým, slušným. Přesto bych měl pár svých skromných postřehů. První, co mě zarazilo, je opět divný a nebál bych se napsat i ošklivý obal. To opravdu nemá METALLICA peníze na nějakého solidního umělce? Nebo je to záměr? Nechápu.

Další věcí je zvuk. Za mě obyčejný. Sice lepší než na dvou předešlých albech, ale chybí tomu drive. Potom sóla. Mr. Kirk Hammett toho příliš hezkého nepředvádí. Naopak vokály jsou zpracovány na velmi dobrou, Hetfield pořád ze sebe dokáže dostat pěkné věci (bicí netřeba komentovat, všichni víme své). Škoda, že je album tak rozvláčné. Osekat ho, udělat z 2xCD čtyřiceti minut tak polovinu, trošku zrychlit...nojo, jenže co já mám co do toho těmhle velikánům kecat, žejo? 



Zajímavé je, že mě dnes baví o hodně víc žáci slavné METALLICY, než kapela samotná. Je to vlastně jedno. Američané vydělají spoustu peněz, všichni budou spokojeni a třeba začnou hrát v rádiu konečně i něco jiného než "Nothing Else Matters". Rádio si ale kvůli novým skladbám nepustím. Jsou na mě příliš dlouhé, prvoplánové a moc mě neřežou. METALLICA byla na posledních deskách vždy poplatná době, teď už několik let letí retro, tak se o něj také pokusila. Pro mě s rozporuplným výsledkem. Nejsem k novince vyloženě odmítavý, ale čím déle ji poslouchám, tím méně se ztrácí mé prvotní nadšení (nebo spíše snaha pochopit, vstřebat). Ale jo, do rádia dobrý.


sumarizace:

METALLICA se svojí novinkou obstáli poměrně se ctí. Některé songy opravdu řežou, jiné jsou ale jen takovým doplňkem, výplní. Album postrádá hity, které složily v osmdesátých letech, ale jako celek se deska jinak docela povedla. Staří pánové se pokusili o návrat ve velkém stylu. To se tak úplně nepovedlo. Některé riffy jsou ostré jako břitva, jiné obyčejné a nudné. V celé diskografii bych zařadil nahrávku někam mezi lehký nadprůměr. Přiznám se, čekal jsem trošku víc, ale vzhledem ke stáří a statusu kapely protentokrát přimhouřím obě oči. "Hardwired... to Self-Destruct" si užívám zkrátka tak napůl!


Asphyx says:

METALLICA  succeed quite with honour with their news. Some of the songs are really good, but other are just addition. The album misses the hits composed in the 80th , but as a whole the CD is otherwise quite well. Old gentlemen tried to come back in a big style. And this is quite wrong. Some riffs are sharp, other ordinary and boring. In their discography, I put the recording somewhere among light above the average. I admit, I expected a little bit more, but with regard to the age and status of the band, I narrow my eyes. "Hardwired... to Self-Destruct" I enjoy half only!

Tracklist:

CD 01:

01. Hardwired
02. Atlas, Rise!
03. Now That We're Dead
04. Moth Into Flame
05. Am I Savage?
06. Halo On Fire

CD 02:
01. Confusion
02. Dream No More
03. Manunkind
04. Here Comes Revenge
05. Murder One
06. Spit Out The Bone

band:

James Hetfield, Lars Ulrich, Kirk Hammett, Robert Trujillo

Share this games :

TWITTER