DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pondělí 1. května 2017

Home » » Report, photos, video - BLAZE BAYLEY, KATR - Šeříkovka Plzeň - 30. 4. 2017

Report, photos, video - BLAZE BAYLEY, KATR - Šeříkovka Plzeň - 30. 4. 2017

- author of photos Jakub Asphyx

VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound
https://www.youtube.com/user/jakubasphyx/videos

Place: Šeříkovka - http://www.serikovka.cz/

Kontrolní otázka, soudruzi. Jestlipak víte, jak odpočívá váš oblíbený propagátor undergroundové death/thrash/black/doomové muziky? Ano, poslouchá heavy metal. A to hlavně ten pravý, nefalšovaný.


Blaze Bayley
Žiji metalem už třicet let a již dávno jsem prost jakéhokoliv jeho škatulkování. Jsem starý pes, který zvedne hlavu, když ho nějaká hudba zaujme. Zbytek ho nechává chladným. Možná bude můj názor nepopulární, ale já mám desky BLAZE BAYLEYHO raději, než ty z posledních let od kapely, která jej kdysi tolik proslavila. Přijdou mi oproti těm od IRON MAIDEN více upřímné, sice zvukově nedokonalé, ale o to víc uvěřitelnější. Nemá to vlastně cenu řešit. V Plzni byl zase jednou pořádný koncert a já u toho nesměl chybět.



Povolal jsem kamarády, v pivnici v Šeříkovce jsme chtěli popít nějaké to pivo a být rádi, že se nemusíme za kapelami zase trmácet přes celou republiku (jako že to děláme a někdy si přijdeme už jak nomádi).

"Táta jde na metal, proto se pořád usmívá": hlásila celé ráno moje dcerka, která už chce v deseti letech chodit se mnou. Ještě musí ale chvilku vydržet, to se nedá svítit. Ladím od snídaně formu, projíždím všechna alba BLAZE BAYLEYHO, kromě originálu, letošní novinky Endure And Survive (Infinite Entanglement Part II), tu jsem pevně rozhodnut zakoupit teprve na koncertě. Jo, jsem ještě pardál, co pořád kupuje originální nosiče.


New CD in my collection
Pročísnu šedivějící vlas, obléknu pro mě netypické bílé tričko k poslednímu albu HYPNOS - "The Whitecrow" a pořád cítím v kostech takové to lehké chvění, tu radost, že bude pořádný heavík. Jak říkám, třicet let v metalu a pořád se těším jak malej. Ke dveřím se jde rozloučit zase celá moje rodina - nevím, proč to dělají, ale je to milé, ha!

V tramvaji si broukám refrén songu Human (album "Infinite Entanglement"):

"Human
Am I human
I am man I am machine
You just don't know what it means
To be human"

Nějaká paní si poklepe na čelo, jakože jsem blázen a já si vzpomenu, jak jsme takhle jezdívali s davem podobně prokletých na přelomu osmdesátých a devadesátých let na akce. Zajímavé je, že ty důchodkyně se vůbec nezměnily. Pořád stejný hučky na hlavách, hnědé kabáty a nasraný výraz ve tváři. Kdyby poslouchaly metal, tak by si taky zpívaly, nemám pravdu?


Šeříkovka
Chce to pivo, to v Šeříkovce v pivnici nemají sice nejlevnější, ale chutná mi moc. Kecáme s kamarády, probíráme ty naše death metaly, thrashe, doomy, koncerty, knihy, ženský, sem tam si někdo odplivne nad pomalu se rozkládající současnou společností, ale tenhle večer nám je všechno kromě hudby tak nějak u řitních věnečků, protože jsme na metalu a s pivem se to vždycky všechno lépe zvládne.


Blaze Bayley
Blíží se koncert a my se těšíme zase jak malí, prokládáme všechno vtípky, řehtáme se, a jsme zase ti mladí kluci a holky, které místo šedin a křečových žil zdobí mocné hřívy a ňadra dmoucí. Stejně, stojím si na tom pořád a možná to mám za ty roky posunutý, ale metalový holky jsou ty nejkrásnější na světě - jistě, to vám podepíšu kdekoliv a komukoliv - mám jednu takovou doma a tak to musím vědět!

Jdeme na to, přesouváme se stejně jako koncert do velkého sálu!


KATR - plzeňská heavy rocková kapela, kterou jsem předtím nikdy v životě neslyšel. Nepřijde mi tedy solidní, abych ji jakkoliv hodnotil. Nehledě na to, že podobná hudba je zcela mimo můj záběr. Tedy jen obrazem.








Koncert BLAZE BAYLEYho byl ten večer mým splněným snem. Malý velký muž, s obrovským heavy metalovým srdcem, legenda vzešlá ze skvělých WOLFSBANE, ale i mocný hlas IRON MAIDEN. Přátelé, jezdím na koncerty opravdu často, ale Blaze a jeho věrní byli těmi, kteří ve mě vyvolali až dojímavé účinky. To byl totiž jadrný, upřímný, reálný, pravý a nefalšovaný metal s velkým M! Přišlo mi, jakoby moje krev začala vzpomínat na své kovové začátky. A ten vokál! Plný, hutný, drsně příjemný. Blaze je frontman od pána Boha (nebo čerchmanta?). Visel jsem mu na rtech, vnímal ale i jeho spoluhráče, kteří byli rovněž vynikající. 










Jakoby se Šeříkovka přenesla do Británie, do osmdesátých let, kde celé šílenství zvané heavy metal kdysi vzniklo. Blaze byl tenkrát u toho a chvílemi to vypadalo, že se pro fanoušky rozdá. Tenhle člověk musí mít opravdu obrovské srdce, říkal jsem si častokrát (a to i mimo pódium, kde sršel úsměvy a doslova tunou pozitivní energie). To byla esence všeho dobrého, co mám na železné hudbě tolik rád! Klaním se až k zemi, mistře Blaze Bayley! Byl jste vynikající! 

My compliments to Mr. Blaze and your band – this is the exact type of concert which struck me with its incredible strength right into my heart. An absolute heavy metal and great experience! Thanks for that! 







Musím si dát pivo, abych se vzpamatoval, protože já jsem z těch, kteří si ještě pořád jezdí hudbu užívat (nežbrblám, neprskám, nenadávám), nechat se jí unášet a na tenhle nedělní večer jen tak nezapomenu. Byl to pro mě až niterný zážitek, takové to propojení hudby, kapely a mě jako posluchače. Ale co vám budu povídat, vždyť vy to určitě znáte. Ten večer jsem byl zkrátka hrozně moc rád heavy! K tomu podání ruky s mistrem, pár slov a pak najednou Blaze vytáhl telefon a udělal si se mnou selfie. Jo, byl jsem na měkko, přiznávám.



Organizace v pořádku, zvukově mi přišly první tři skladby Blazeho lehce nevyvážené, nebyl tolik slyšet zpěv, ale pak už bylo vše v pořádku. Na akci zavítalo velmi hrubým odhadem 150 - 200 lidí. Fanoušci reagovali skvěle. Odezva byla opravdu vynikající. Zmínit musím i skvělý přístup kapely, která se po koncertě s každým fotila, působila velice skromným a usměvavým dojmem. Přesně takhle to mám rád a je to i jeden z důvodů, proč živé koncerty tolik miluju. 




Nemůžu spát, pořád se převaluji. Normálně po pivu vytuhnu jako žok, ale tentokrát se mi celý koncert pořád vrací, motá se mi s akcemi, které jsem navštívil kdysi v dávných časech a prý dokonce mluvím ze spaní. Brzy ráno, rozlámaný a s rudýma očima usedám k počítači, píšu pár těchto řádek a točím pořád dokola nové album BLAZE BAYLEY - Endure And Survive (Infinite Entanglement Part II). Já jsem heavy metal! 


With Mr. Blaze Bayley
Už zase si prozpěvuji (tentokrát song Remember z novinky):

"I feel broken inside
When I can’t see the light,
When I’m torn apart
When my feeling take over again."

Úžasný večer po všech stránkách! Díky moc za něj!


- author of photos Jakub Asphyx

VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound
Share this games :

TWITTER