DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

středa 24. května 2017

Home » » Report, photos, video - FUNEBRARUM, PHRENELITH, LEZOK - club 007, Strahov, Prague - 23. 5. 2017

Report, photos, video - FUNEBRARUM, PHRENELITH, LEZOK - club 007, Strahov, Prague - 23. 5. 2017

Funebrarum
OSTATNÍ FOTKY ZDE / OTHER PHOTOS HERE
- author of photos Jakub Asphyx

VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound
https://www.youtube.com/user/jakubasphyx/videos


Place: klub 007, Strahov, Prague - http://www.klub007strahov.cz/
Promoterhttps://www.facebook.com/events/774484872715964

Až já budu v hrobě spát,
sžatí stéblo hlasu,
nebude už pranic dbát
nečasu a času!
Nikdo již, ať nerad, rád
nezkřiví mi vlasu.


Na tuhle báseň od Josefa Václava Sládka jsem si vzpomněl, když jsem odpoledne startoval auto v Plzni. Za chvilku jsem se měl vydat na výlet do záhrobí, do pražského klubu 007 na Strahově, kde se pořádal death metalový obřad. Začátek v sedm, konec v deset. Ideální pro nás z daleka. Báseň jsem si opakoval celý den pořád dokola. Bylo to zvláštní, učil jsem se jí ve škole už hodně dávno a nechápal, proč mi najednou vyskočila na mysl.

Phrenelith
Od probuzení se totiž kolem mě děly divné věci. Ráno mi přeběhla černá kočka přes cestu, pak najednou hejno krkavců, zobajících kousek od práce nějakou mršinu. Dívali se na mě, jako v hororu z osmdesátých let. Nejsem pověrčivý, ale přiznám se, že stejně ve mě zahlodal stín pochybnosti.

"Zase na metal, pane?": ptá se mě milá (a hezká jako obrázek) slečna pumpařka, když platím za benzín. Na tváři mám otazník, ale pak se dozvídám, že taky poslouchá rock a čte můj blog. Zvedne mi to neskutečně náladu, je to hrozně milé (zdravím a děkuji!). Ale jen do doby, než vyjedu na dálnici do Prahy. 


Funebrarum
Navigace se jak prokletá nějak seká, na cestě leží desítky mrtvých přejetých a rozmělněných zvířat a já se dostávám v kokpitu svého death car do té správné nálady jen díky starým Saxon. Jedu opatrně, jsem jak harleyář kochající se krajinou. Praha mě vcucne, musím dávat pozor, kam jedu a po několikerém bloudění jsem na Strahově - telefon má na sobě hlášku - aktualizujte si aplikaci - navigace, čímž se pro mě stává jen kouskem bezcenného kovu a plastu. Na hodinu usínám v autě před klubem a kolem chodí zamyšlené studentky s hezkými prdelkami.

Klub 007 na strahovských kolejích je již dávno legendou mezi návštěvníky undergroundových akcí. Nízký strom, bez výčepu (pípy) a hlavně, v zdech usazená atmosféra tisíců koncertů. Líbí se mi tady, v té punkové jedové chýši. Potkávám známé, probírají se předešlé akce, řeší se budoucí. Pohoda, klídek, metal - snad jen to pivo mi chybí. Ale tak, každý den není posvícení. Těším se na první kapelu.

Jdu si koupit nové CD dánských PHRENELITH a u stolku s merchandise sedí David Torturdød, kytarista a vokalista kapely. Sám se ke mě hlásí, seznámili jsme se totiž loni v Písku, když tam hrál s UNDERGANG. Bylo to velmi milé setkání a já doslova zářil. Protože tenhle chlápek nejen že je fanoušek našeho vašeho blogu, ale také sáhl dozadu do bedny a dostal jsem jako dárek novou kazetu Undergang! 


support Phrenelith and Undergang

Thank you David for your music, thank you for your new CD 
PHRENELITH and cassette UNDERGANG, thank you for meeting - It was my honour! Pro tyhle chvíle stojí za to vážit cestu přes půl republiky, přátelé!

LEZOK - černo černý, do ještě větší temnoty zahalený black death metal. Čiré rouhání, přetavené zlo a pro mě také předkapela, která mě zaujala jen prvním songem. Bylo to moc nahlas, nemělo to sílu, ani energii. Pánové se vydali dobrým směrem, ale chtělo by to ještě pořádně cvičit, makat a zase cvičit. Chyběla mi agrese, chyběl mi tlak. Good, but no killer!




PHRENELITH - dánská pocta death doomovým klasikům žánru. Tohle byla našeptávající zrůda, která mi do uší plivala jen samý jed. Ponořil jsem se naplno do vší té špíny smíchané s krví a obětoval se spolu s kapelou na oltář bezbožnosti. Mívám v podobných chvílích opravdu pocit, že se mezi lidmi prochází samotná Smrt. Bylo to prašivé, nahlodávající, zasmrádlé sírou. Vynikající! Welcome to hell! Dannish deadly concert that knocks nails in your coffin! Excellent and morbid! Cult!




Recenze/review - PHRENELITH - Desolate Endscape (2017)

FUNEBRARUM - zazněl první tón a mě se zkroutily vnitřnosti strachem. Jako bych měl uprostřed těla nějaký obrovský vřed, který mi tam kapela uložila. Tohle bylo totálně devastující vystoupení, plné odkazů na ty nejošklivější skupiny z dávných dob. Ona to ani tak nebyla hudba, ale spíše choroba, znovu probuzená k životu. Byl jsem mimo, přiznávám. Onen svět byl zapálen a já se ocitl v záhrobí. Přesně takhle si představuji peklo, chtělo se mi řvát do davu a asi jsem to i několikrát udělal. Skvěle! Death metal message of pain was passed. FUNEBRARUM can set to music with their songs death, fear, cruelty and darkness. Absolut maniacal set!






Recenze/review - FUNEBRARUM - Exhumation Of The Ancient (2016)

Organizace celého večera probíhala na výbornou. Časy se víceméně dodržovaly a já ocenil i nekuřácké prostředí. Mám zrovna dost nechutný kašel, tak to opravdu bodlo. 

Zvuk bych označil za dobrý. Sice to bylo na mě někdy až moc nahlas, ale bolelo to jen u první kapely. Na hlavní hvězdy už všechno řezalo jak mělo.

Návštěvnost bych odhadl na takových 50 - 60 kousků lidí. Zajímavostí budiž opět stále stejné obličeje. Mnoho z nás vážilo cestu z daleka a opět musím pochválit brzký konec. Pro nás, co vstáváme druhý den do práce, je to mnohdy otázka, zda opravdu vyrazit, či ne. Ostatní pořadatelé by si měli vzít příklad.


With David - support Phrenelith

Čekala mě ještě cesta domů. A tak se loučím, mám na tváři takový ten spokojený výraz, který při podobných akcích mívám a už startuji auto. Navigace kupodivu funguje. Nechápu to, asi nějaké čáry. Motám se Prahou a už je tu dálnice na Plzeň. Kousek za Berounem bouračka, zrovna vynášejí v černém pytli mrtvé tělo. Oklepu se, zamumlám modlitbu všech řidičů a jedu o hodně pomaleji až domů. 


Parkování je nekonečně dlouhé a dole se v domě nesvítí. Snad už je to poslední znamení, říkám si, když jdu do postele. Byl to krásně černý, i když chvílemi až strašidelný večer. Mějte se krásně, ať vás provází temná síla! Děkuji za přízeň!


- author of photos Jakub Asphyx


VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound




---------------------------------------
Promotion!

info:

Share this games :

TWITTER