DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pátek 23. března 2018

Home » » Rozhovor - GRAVEHILL - Old school blackened death thrash!

Rozhovor - GRAVEHILL - Old school blackened death thrash!


Rozhovor s death/black/thrash metalovou skupinou z USA - GRAVEHILL.

Odpovídal Corpse.

Přeložila Markéta, děkujeme!

Ave GRAVEHILL! Nikde jsem nenašel rozhovor s vaší kapelou v češtině. Mohl bys prosím českým fanouškům vaši smečku představit? Zaměř se prosím také na změny ve vaší sestavě, protože abych pravdu přiznal, mám v tom trošku zmatek. Kdo jsou dnešní GRAVEHILL? 

Ahoj! GRAVEHILL je amalgam heavy metalové hudby, který bere ty nejlepší prvky z brzkých SLAYER, CLETIC FROST, BATHORY, AUTOPSY, BOLT THROWER, MERCYFUL FATE, atd…a vysereme z toho rouhavou hudbu, kterou dnes hrajeme. Old school blackened death thrash! 

Složení kapely se během let drasticky mění a jediným původním členem kapely je náš bubeník Thorgrimm. „Nejaktuálnější“ složení už funguje 3 roky, takže je docela dost stabilní. Jestli chcete vidět, jak se kapela měnila, mrkněte na Metal Archives. 


Dostal jsem od labelu DARK DESCENT RECORDS na recenzi vaši letošní novou desku „The Unchaste, the Profane, & the Wicked“ a jsem z ní doslova nadšen! Čekal jsem od vás dobré hrobnické řemeslo, ale že mě takhle rozsekáte, to jsem netušil. Jak album vznikalo? Jakým způsobem GRAVEHILL skládají nový materiál? 

S každým albem jsme zkoušeli nové postupy při psaní a skládání písní. Album „The Unchaste, the Profane & the Wicked“ není odlišné jen tím, že je to hnusný kus rouhavé špíny, kterou ocení, jak doufáme, noví i staří fanoušci. A když ho neocení, tak možná není dost špinavé. 

Písně píšeme společně, takže každý do nich přidává svoje nápady, hrajeme riffy, pak je upravujeme a předěláváme. Nakonec se všichni pár dní shodujeme na tom, jaký song vlastně dáváme dohromady a pak, když dospějeme k souladu, pokračujeme v psaní. Nad jednou písní jsme schopni sedět i týden a pak se třeba rozhodneme, že ji zahodíme. To je možná i důvod, proč GRAVEHILL nevydávají album každý rok. Skládání je pro nás totiž docela dlouhý proces. 

Skvělý je zvuk celé nahrávky. Je temný, studený a ostrý zároveň. V jakém studiu jste album nahrávali? Mluvili jste jako kapela do výsledného zvuku, masteringu? 

Bubny a další části jsme nahrávali ve studiu Trench Studio v Coroně v Californii (USA). John Haddad je takovým naším „zaručeným“ klukem pokud jde o bubny a v podstatě je zainteresován ve většině nahrávání kolem GRAVEHILL. Finální zvuk a mastering byly kompletně na Alejandrovi Corredorovi z BOOM! Production. Alejandro je v tomhle oboru už dlouho a hrál v několika legendárních kapel po celém světě. Bral v potaz naše poznámky a vytočil z nich finální verzi našeho alba. 


Kdo je autorem textů a o čem pojednávají? Kde pro témata berete inspiraci? 

Texty jsou spoluprací mezi našimi zpěváky Corpse a Thorgrimm. Zatímco některé tety napsal celé Corpse (například: Plague Hammer, The Unchaste) další zase napsal celé Thorgrimm (například Iron & Sullpur, Sabbatic Whore). Fascinuje nás okultní smrt, s koncepty zla a dobra, historie a náboženský fanatismus. A tohle všechno se snažíme dostat do našich textů a celkově do procesu skládání. 

Vždycky jste měli úžasné obaly svých desek. Zakládáte si hodně na tom, jak má album, cover vypadat? Autorem obalu novinky „The Unchaste, the Profane, & the Wicked“ je Mark Riddick. Jeho práce se mi neskutečně líbí. Jak jste se dali dohromady? 

S Markem spolupracujeme již od alba Rites of the Pentagram (2009) LP. Vytvořil pro nás nejznámější designy na trička a je to profesionální umělec v každém směru. Vždycky jsme fandili jeho práci a byl naší první volbou pro album Rites of the Pentagram a to už při psaní alba. The Unchaste, the Profane & the Wicked je takovou novou kapitolou v historii GRAVEHILL, takže jsme měli pocit, že musíme zapůsobit jak hudebně, tak i vizuálně. Námět na obal a design celého alba vyšel z dementních hlubin Thorgrimmovi vize, ale opravdovou odměnou bylo vidět, jak tohle Mark přenesl k rouhavému životu. 


Jako kapela datujete svůj vznik do roku 2001 (vydali jste EP „Practitioners of Fell Sorcery“). Někde jsem ale četl, že jste začali hrát až v roce 2006. Jak tomu vlastně bylo? Rozpadli jste se? 

Kapela GRAVEHILL byla opravdu stvořena v roce 2001, když se vydalo album Practitioners of Fell Sorcery a pak se taky velmi rychle rozpadla. V roce 2006 Thorgrimm a blízký přítel Mike Abominator (Ruin, Gasp, Dead Conspiracy, Necronizer) chtěli hrát špinavý old school death metal, tak se rozhodli vzkřísit staré jméno kapely a začali znovu. Přijali jsme místní muzikanty, naše kamarády a vydali jsme první demo „nové“ generace GRAVEHILL v roce 2007. Od té doby v kapele proběhla spousta změn, ale jedeme dál. 


Určitě se mnou budeš souhlasit, že je vaše hudba hodně ovlivněna kapelami z osmdesátých a devadesátých let. Vypadá to, že jsme vyrůstali na těch samých skupinách. Určitě ale byla nějaká první, která tě inspirovala začít dělat muziku i aktivně. Máš nějakou takovou? A jaké to vůbec bylo, vyrůstat v metalové Kalifornii (v Americe)? 

Nechceme dělat vůbec žádnou inovaci. GRAVEHILL chce prostě hrát a skládat hudbu, která nás veze zpátky do dob, kdy nebyl žádný internet a tu hrůzostrašnou, hanebnou a špatnou hudbu si mohl najít jen díky obchodování s kazetami, ústně, nebo sis muziku vybíral podle obalů. My vzdáváme hold velikánům a snažíme se oslavovat jejich skvělé styly a zahrnout je do naší muziky. Jak už jsem zmiňoval, vzdáváme čest brzkým SLAYER, CELTIC FROST, BATHORY, AUTOPSY, BOLT THROWER, MERCYFUL FATTE, SODOM a dalším, kteří nás inspirovali, když jsme byli mladí. 

Ačkoli většina z nás vyrůstala v Kalifornii, pár členů vyrůstalo v dalších amerických státech, ale zase tam nejsou tak veliké rozdíly. Když se podívám zpátky, tak metalová scéna vlastně vůbec špatná nebyla. Koncerty byly taky šílené (možná ani ne tolik) a celá scéna byla hodně soudržná v tom, že se ještě nevytvořily žádné „pod žánry“. NAPALM DEATH a MORBID ANGEL byly death metalové kapely; ne grindcore a death metal kapely, prostě jen 2 kapely stejného žánru. To rozštěpení přišlo déle, ale většina z nás (těch, kterým je teď kolem 30 a 40) si pamatuje, když jsme mezi těmito dvěma prostě nerozlišovali. Je to trochu "tangent", ale co. 


Když jsem kamarádům prozradil, že s vámi budu dělat rozhovor, tak mi všichni říkali, ať se zeptám na to, jak u vás funguje underground. Česká republika je malá země, máme tu jen několik death metalových skupin, které stojí za to. Jak vnímáš vaši scénu? Chodí lidé hodně na koncerty? Kupují merchandise, podporují se třeba kapely navzájem? 

Underground je fajn ve větších městech v Americe. Los Angeles, Chicago, New York, atd…všechna města mají svojí underground scénu. Máme výhodu, že máme možnost vidět ty největší a malé kapely z celého světa, které k nám jezdí. Samozřejmě, že tu jsou i nějaké tahanice a spory a taky musíme bojovat s náboženskými a politickými fanatiky, kteří se snaží naše koncerty zakázat, ale celkově je to spíš zdravé. Asi největší nevýhodou je, že USA je veliký stát, kde je spousta kapel. Je nemožné se vyznat v tom, co vychází za nová alba a občas to člověka může až přesytit. Všichni se chtějí chytit nového velikého trendu, ať jsou to Sleep rip-off nebo Sabbath rip-off kapely. GRAVEHILL nikdy nebyli o těchto trendech, což je pravděpodobně jedním z důvodů, proč pořád zůstáváme v undergroundu. Nikoho nezajímá, jestli kapela zní jako CELTIC FROST, dokud nebude FROST zase trend. Na to srát. My zůstáváme věrni našim kořenům. 

Jsem už starý metalový pes, který poslouchá kovovou hudbu třicet let. Doba se za ty roky hodně změnila. Máme internet, mladí už jen stahují mp3 a občas mi „staré dobré časy“ trošku chybí. Jak vnímáš změny v hudbě a na koncertech ty? Museli jste třeba vy jako kapela změnit přístup? 

Technologie může být takovým dvojitým mečem, ale výhody převažují ty nevýhody. My se všichni raději díváme do minulosti na ty dny, kdy jsme chodili do lokálního obchodu s deskami, zabořili jsme se tam mezi všechny heavy metalové kazety a vinyly a hledali jsme něco speciálního. Vybírali si kapely, které měly skvělý obal. Bylo úžasné něco takového objevovat, ale jak často se tohle vlastně dělo? Zapomínáme, kolikrát jsme vypalovali a utráceli peníze za to, že jsme si koupili nějakou sračku. Obchod s kazetami a CDčkama byl zábava a super způsob, jak si poslechnout nové kapely a určitě mi ten osobní přístup chybí. Ale občas se nemůžeme podívat zpátky s růžovými brýlemi, protože v té době jsme prostě nevěděli to, co víme dnes. 


Bylo by skvělé, kdyby v 80. letech existoval YouTube, abych věděl, jak nějaká kapela zní předtím, než si koupím album. Děti a mladí dospělí, které baví totéž, co nás, to dnes mají jednoduché. Vše je na dosah. Potřebuješ lístek na koncert? Jdi na internet. Chceš si poslechnout album? Jdi na internet. Chceš si popovídat s kapelou sám a chceš, aby ti opravdu odpověděli? Jdi online. Je to fantastické! Internet je jednou z nejcennějších inovací člověka od objevení kola nebo ohně. GRAVEHILL si nechává heavy hudbu a odkazujeme na kapely, které tu byly před námi, ale držíme krok se sociálními médii a všemi světovými technickými vymoženostmi. To, jak pracuje dnešní hudební průmysl je úplně jiné a pokud jsi kapela, která není ochotná se přizpůsobovat rychle se rozvíjející době, tak se na to můžeš klidně rovnou vykašlat. Pro nás se tím ale nezměnil ani přístup nebo styl, ale donutilo nás to přehodnotit naše obchodní praktiky, stejně jako využívání moderních nástrojů, které máme k dispozici, a pomáhají nám promovat naši kapelu. 


Vzpomeneš si ještě, kdo vytvořil logo GRAVEHILL? Nedávno jsme se o tom hádali v hospodě s kamarády a výsledkem bylo kromě toho, že jsme se opili, pouze zjištění, že vlastně nevíme. 

Logo designoval Antonio Nolasco. 

Jak to mají GRAVEHILL s koncertováním? Koukal jsem, že pojedete turné po Spojených státech na podporu nového alba. Nechystáte se také do Evropy? Jak je vůbec náročné uspořádat pro vás šňůru i po starém kontinentě? 

Normálně neděláme rozsáhlé zájezdy, ačkoli si přejeme, abychom mohli. Život a rodinné závazky překonaly všechny šňůry, ale nadcházející koncerty v dubnu s IMPIETY byly prostě něco, co jsme nemohli odmítnout. S IMPIETY jsme jeli jedno krátké turné v roce 2011, což dopadlo na výbornou, takže to bylo přirozené, že jsme se spolu dali opět dohromady. Booking této šnůry má svoje výzvy, ale to je prostě to, co s tím je spojeno. 

Pokud jde o Evropu, máme nabídky hrát na festivalech a také jsme měli v plánu jet Evropskou šňůru, ale jako vždy se staly problémem peníze. Nejsme bohatí, takže platit za lety do Evropy a zpátky (hlavně v létě) je v podstatě nemožné. Známe za mořem několik úžasných lidí v řadách promotérů nebo fanoušků a kapel a moc rádi bychom se do Evropy podívali a se všemi se potkali! Pokud existují nějací skvělí a bohatí metalisti, kteří by GRAVEHILL zaplatili letenky, tak víte, kde nás najít! Haha! 


Jsou nějaké desky, které tě v poslední době oslovily? 

Carpenter Brut (synthwave) mají nové album „Leather Teeth“, které je skvělé. Také Night Flight Orchestra a jejich album „Amber Galactic“ má písně, které Vás donutí několik hodin poté o nich přemýšlet. Sumerlands z Philadelphie, Pennsylvanie jsou skvělí a každý by si je měl poslechnout. Všichni máme tendenci být trošku výstřední, pokud jde o poslech nové muziky. 

Znáš, posloucháš nějaké kapely z České republiky? 

Moc jich neznám, ale vím o ROOT, !T.O.O.H.! jsou dost inovativní a MALIGNANT TUMOR je super! 

Děkuji za rozhovor a přeji spoustu prodaných nosičů, stovky šílených fanoušků a tuny dobrých nápadů. 

Na zdraví a děkujeme! 

Share this games :