DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

středa 20. června 2018

Home » » Rozhovor - LIK - Lik znamená vo švédčine mŕtvola.

Rozhovor - LIK - Lik znamená vo švédčine mŕtvola.


Rozhovor se švédskou death metalovou skupinou LIK.

Odpovídal Chris.

Přeložila a otázky připravila Petra, děkujeme!

Ahojte LIK! Ako sa máte páni? Hneď z kraja vás musím poprosiť, aby ste sa trochu predstavili našim čitateľom. Vaše začiatky, či idea vzniku kapely a tak ďalej… 

Ahoj, máme sa fajn. Dúfame, že u teba je to podobné. Sme death metalová kapela menom LIK zo Štokholmu. Dali sme sa dokopy niekedy v roku 2004. Tomas a ja sme začali spolu hrávať kvôli našej spoločnej láske k death metalu. Spravili sme zopár skladieb, ktoré boli neskôr pretavené do podoby nášho Dema obsahujúceho tri záseky. Počas tohto procesu sa k nám pridal Nille a odvtedy spolu hráme rock&roll. 


Má názov vašej kapely nejaký špecifický význam, alebo je to skratka niečoho? Prosím, vysvetli našim čitateľom, ako sa zrodilo meno vašej bandy LIK. 

LIK znamená vo švédčine mŕtvola. Prišiel som s tým nápadom v čase, keď sme sa bezradne krútiac hlavami snažili prísť s niečím originálnym. V súčasnosti je to vcelku ťažké, keďže všetky cool mená už niekto použil mnoho rokov dozadu. Ale myslím si, že LIK sa k nám perfektne hodí. Som s našim menom spokojný. 

Práve vyšiel váš nový a druhý dlhohrajúci album “Carnage”. Čo poviete, splnil vaše očakávania? Ste spokojní so všetkým na nahrávke alebo existuje niečo, čo by ste s odstupom času urobili inak? Môžete novinku porovnať s vaším debutovým albumom? 

Áno, sme veľmi spokojní s konečným výsledkom. Už by som na nahrávke nič nemenil. Mám pocit, že s “Carnage” sme našli svoj zvuk a skladby sú oveľa masívnejšie. Debut “Mass Funeral Evocation” má ešte taký ten nádych mladíckej „nerozvážnosti“. Ale som naň nesmierne hrdý. 


Takmer hneď po vydaní prvej nahrávky ste spojili svoje sily s vydavateľstvom METAL BLADE. To je obrovský úspech, chlape. Ako ste to dokázali? Cítite teraz väčšiu mieru zodpovednosti, keď ste súčasťou tak veľkého labelu? 

Jednoducho sa im páči, čo robíme, a zdieľajú aj našu vášeň pre hudbu, a to aj odzrkadľuje všetko, čo pre nás doteraz urobili. Sme veľmi šťastní a hrdí na to, že sme súčasťou takého renomovaného labelu ako je METAL BLADE. S hodnotením ponúk od labelov a so správnym výberom vhodného vydavateľstva nám pomohol chlapík menom Ula. Povedal, že METAL BLADE bude pre nás tým najvhodnejším partnerom. A mal pravdu. 


Aký je váš postoj ku kapele? Je pre vás hranie v LIK predovšetkým hobby alebo naopak, beriete písanie muziky a jej šírenie aj s nejakým odkazom medzi fanúšikmi ako serióznu vec? Viem, že hráte aj v iných kapelách, ktorá je teda momentálne vašou prioritou? 

LIK je samozrejme našou hlavnou prioritou. Žiaľ nemôžeme sa hraním v kapele živiť, ale budeme sa snažiť to dotiahnuť tak ďaleko, ako je to na death metalovej scéne vôbec možné. Písanie hudby a hranie naživo je pre nás všetkým. 


Myslím, že inšpirácia a vplyvy sú vo vašom prípade viac než jasné. V súčasnosti je švédsky štýl old school death metalu veľmi populárny. Existuje mnoho mladých formácií, ktoré sa utiekajú práve k tomuto žánru. Nebojíte sa, že by ste mohli zostať stratení/nepovšimnutí v takom obrovskom množstve konkurencie? Akú pridanú hodnotu dokážete ponúknuť death metalovým fanúšikom práve VY? 

Nie je žiadnym tajomstvom, že DISMEMBER je naším najväčším vzorom a vplyvom zároveň. To bol v podstate aj prvotný dôvod, prečo naša kapela vznikla. Ak by som sa bál toho, že zostaneme stratení v záplave kapiel, nerobil by som to. Existuje mnoho talentovaných skupín, ktoré hrajú death metal a ja dúfam, že to takto bude pokračovať aj naďalej. Hodnota, ktorú prinášame je v podstate to, čo počujete na našich albumoch a to môžete od nás očakávať aj naživo. Nič úžasné, len poriadny kopanec do tváre. Tak by som to povedal. 


S ktorými kapelami ste si počas svojej kariéry už zahrali? Ktorý koncert si najviac ceníte a s ktorou kapelou by ste si ešte určite chceli zahrať? Pamätáš si nejaký konkrétny koncert, či situáciu, na ktorú sa nedá zabudnúť, či už v pozitívnom alebo negatívnom zmysle? 

Odkedy sa venujem hudbe som hral už v niekoľkých formáciách. Ale ak mám spomenúť death metalové kapely, tak som napríklad hrával v REPUGNANT, KAAMOS, či GRAVE (live.), ale je tu aj mnoho iných formácií, ktoré spadajú do iných žánrov. Oceňujem hlavne koncerty, na ktorých objavíte nové kapely. Rád by som si zahral s DISMEMBER (dajte sa znova dokopy prosím!), ale bolo by fajn ísť turné napríklad s CANNIBAL CORPSE, zdajú sa to byť naozaj fajn chlapíci. A máme voči nim obrovský rešpekt. Obzvlášť si pamätám poslednú show v Hamburgu na turné s OVERTORTURE v roku 2016. Bolo teplo ako v pekle, koncert bol v pivnici s veľmi tmavými svetlami, malým pódiom a ten dav bol šialený. Tiež by som rád spomenul náš koncert na festivale Party San v preplnenom stane. 5 minút predtým, než sme mali začať hrať tam nebolo veľa ľudí, ale keď sme vyšli na pódium, stála tam neuveriteľná masa ľudí. Bol som veľmi nervózny, takže moje spomienky z tohto koncertu sú všelijaké, ale viem, že sme sa bavili ako vždy. Doposiaľ sme nečelili žiadnym negatívnym skúsenostiam na koncertoch. 

Plánuje v blízkej budúcnosti nejaké turné alebo koncerty? 

Áno! Fínsko v septembri a mini turné spolu s DEMONICAL v novembri. Okrem toho máme ešte mnoho koncertov v jednaní s promotérmi, takže zostaňte naladení a sledujte naše stránky. 

Veľmi by ma zaujímalo a nepochybne aj našich čitateľov, či máte vo svojom voľnom čase nejaké netradičné hobby? Som si istá, že nehráte celý čas len na svojich hudobných nástrojoch. Tak prezraďte aspoň niečo so svojho súkromia... 

Ja momentálne už 9 mesiacov robím crossfit. Rád sa posúvam niekedy až za hranice svojich možností. No a crossfit mi v tomto vyhovuje. 


Minulý rok bol na mnohých weboch označený ako “rok death metalu”, keďže vyšlo naozaj mnoho skvelých death metalových albumov. Zvykneš si koncom roka aj ty robiť nejakú albumovú bilanciu? Čo ťa minulý rok najviac oslovilo, prekvapilo? 

Myslím, že ma to akosi obišlo, hahahaha! Naozaj kašlem na to držať krok s dnešnou scénou ako takou. Som stará škola, takže viem, čo sa mi páči, a preto stále počúvam svoje obľúbené albumy. Ale Cannibal Corpse - "Red before black" nebol sklamaním. Veľmi rád mám napríklad Švédsku kapelu FERAL. Obdivujem tú ich surovú drzosť a energiu, ktorú by mala mať podľa mňa každá death metalová formácia. Odporúčam si ich vypočuť, neprehliadnite ich. 


Skús si predstaviť, že hráš svoj úplne posledný koncert, že vôbec posledný krát stojíš na pódiu. Kde by sa mal koncert odohrať, kto by na ňom nemal chýbať a akú skladbu by si najradšej hral ako tvoju poslednú v živote? 

Oh, to je ťažká otázka. Ale myslím, že by to bolo v Štokholme pred skupinkou priateľov a fanúšikov, a skončili by sme skladbou "The Deranged". 

Ďakujem ti veľmi pekne za rozhovor. Želám celej kapele všetko dobré. Teším sa na niektorý z vašich koncertov a dúfam, že čoskoro navštívite aj ČR a SR. 

Ďakujeme, že ste prejavili záujem o LIK. Určite prídeme do Česka aj na Slovensko, s tým rátajte. 

Nazdar!

Share this games :

TWITTER