DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

sobota 16. února 2019

Home » » Rozhovor - DESECRAVITY - Smrt je blíž, než si myslíme.

Rozhovor - DESECRAVITY - Smrt je blíž, než si myslíme.


Rozhovor s brutal death metalovou skupinou DESECRAVITY z Japonska.

Odpovídal Yuichi Kudo.

Přeložila Duzl, děkujeme!

Otázky připravil Jakub Asphyx.


Recenze/review - DESECRAVITY - Anathema (2019):
http://deadly-storm.blogspot.com/2019/02/recenzereview-desecravity-anathema-2019.html

Ave DESECRAVITY! Zdravím do Japonska. Právě poslouchám vaši novou desku „Anathema“ a musím říct, že mě doslova roztrhala na kusy. Takhle nějak si představuji skvělý technický death metal. Pestrý a ostrý zároveň. Se spoustou nálad a zajímavých motivů. Jakým způsobem vznikala? V roce 2016 se k vám přidal druhý kytarista Yuya Takeda. Zapojil se také do skládání? Jak se podílel na tvorbě nové desky a jak jste se vlastně dali dohromady? 

Díky za tvou chválu. Nové album "Anathema" je jedním z mých oblíbených alb. Začal jsem pracovat na „Anathema“ koncem roku 2016, první skladba, kterou jsem napsal, byla “Impure Confrontation”. Skladba otevírá bránu „Anathemy“. Všechny skladby, které jsem napsal, pocházejí z mé představivosti a z příběhu o tom, co chci vyjádřit. Vždycky to tak dělám. Tenhle způsob podněcuje mou kreativitu v tvůrčím procesu. Co se týče YuYa, když jsem hledal kytaristu, slyšel jsem o něm od svého kamaráda, ve skutečnosti jsem ho vůbec neznal, tak jsem se na něj šel záhy podívat. Řekl, že DESECRAVITY moc dobře zná a chtěl by se připojit a hrát s námi. Začali jsme zkoušet a párkrát jsme se setkali. Skladby se naučil rychle a jeho hra je velmi přesná. I když jsem v minulosti nebyl spokojen s ostatními kytaristy, chtěl jsem ho a nechal jsem ho připojit se k DESECRAVITY. Yuya a ostatní členové se nezapojují do psaní skladeb, ale upřímně, jeho dovednosti mě přiměly k tvorbě techničtějších nápadů.

 


„Anathema“ je vaším třetím řadovým albem. Opět je trošku jiné, podle mě je víc temné. Jak vidíš váš vývoj ty? Máte nějaký směr, dopředu určeno, jak chcete hrát – rychleji, šíleněji, surověji? A prozradíš nám prosím, jakým způsobem DESECRAVITY tvoří nový materiál? 

Jak už jsem zmínil výše, moje psaní je založeno na mých představách a příbězích. Je to jako když se romanopisec vyjadřuje slovy, umělec vyjadřuje uměním a v mém případě hudebním výrazem s tóny. Takže představivost a příběhy jsou zahrnuty ve všem v mém životě a i všech zkušenostech v minulosti. Nikdy mě nenapadlo zkusit hrát skladby rychleji, hutněji atd. 

Ještě k samotnému nahrávání. Vím, že dnes si spousta kapel posílá nápady přes internet. Muzikanti se vůbec nepotkají. Každý nahraje svoji část na jiném konci zeměkoule a ve studiu se pak vše poskládá. Je to i váš případ nebo jste se drželi osvědčené klasiky a nahrávali jste společně? 

Jsme muzikanti, potřebujeme se navzájem poznat prostřednictvím našich vlastních zvuků, vědět co cítíme, jaké jsou naše vibrace, je to jako rozhovor. Není pro mě zábavné jen jednou zahrát, co je napsané. Nevím, jestli je to klasický způsob nebo ne, ale potkávali jsme se každý týden a samozřejmě i nahrávali. Starám se hodně o atmosféru a čas strávený společně. Takže je tu význam a hodnota toho, co hrajeme. 


Velký posun jste udělali s DESECRAVITY opět ve zvuku. Tohle je přesně sound, který mi vyhovuje. Průrazný, čitelný, dynamický a zároveň surový a drsný. V téhle podobě vám to hrozně sedne. Vím, že jste nahrávali u Dana Swano. Ten je znám ale spíše jiným druhem death metalu. Jak spolupráce probíhala? 

Spolupracoval jsem s Mana Recording Studio na posledních dvou albech, pracovali skvěle, stále si hodně vážím Erika a Briana. Ale tentokrát jsem chtěl něco změnit, a tak jsem požádal Dana o mix a mastering. Anathema se naprosto hodí pro jeho zvukařinu. Byl jsem tak nabuzený, když jsem dostal první verzi mixu, byl to ten správný zvuk a excelentní práce. Měli jsme dobrou komunikaci, aby jsme pochopili, co přesně si říkáme a taky jsme měli dobrou komunikaci, zatímco na tom pracoval. 


Autorem obalu novinky „Anathema“ je Ryohei Hase? Jeho práce se mi hodně líbí. Jak jste vůbec motiv na obal vybírali? Obal je hodně originální, ale přiznám se, že tohoto umělce příliš neznám. Když se podívám na jeho webové stránky, tak jeho práce s metalem nemá příliš společného. Slyšel třeba pro inspiraci vaši desku? Co na ní říkal? 

Je to japonský umělec, pracoval třeba na filmu Sněhurka a Lovec, taky se spoustou velkých hudebních jmen atd., ale aktuálně se umělecké práci přestal věnovat. Vytvořil všechny obaly pro naše alba. Dal jsem mu jen slovo “Anathema” a několik mých myšlenek a další slova, která jsem mu dal byla “Impure Confrontation”, což je název druhé skladby, pak smíchal moje nápady s jeho nápady do umění. Je to úžasný obal, no ne? Moc se mi líbí. Vždycky uměl vyjádřit moje pocity uměním. 


V popisu vaší kapely na Metal archives se lze dočíst, že se ve svých textech zaobíráte nihilismem, temnotou, anti-náboženstvím. U nás v Evropě, kde jsme všichni ovlivněni křesťanstvím, jsou texty death metalových kapel často opodstatněné, ale u vás v Japonsku si „odpor“ proti budhismu a šintó nedovedu nějak představit. Podle mě jsou to mírumilovná náboženství. O čem jsou vlastně texty na „Anathema“ a kdo je jejich autorem? 

V této kapele dělám všechno, včetně textů. Nevím, kdo to tak napsal na Metal Archive, ale nemyslím si to. Texty jsou vždy propojeny se skladbami, psaní textů je svým způsobem stejné jako psaní skladeb. Často používám slova z mýtů a náboženských věcí, protože se mi tyhle věci líbí. Pokud o tom píšu, nemusí to nutně být evropské. A nevím toho moc o Budhismu či Šintoismu. 

Když si projíždím vaši tvorbu, ušli jste opravdu dlouhou cestu. Je hodně znát, že na sobě jako kapela pracujete. Jak často vlastně DESECRAVITY zkouší? Jste poctivou skupinou, která se pravidelně schází nebo jste spíš pankáči, kteří tomu nechávají volný průběh? 

Obvykle se každý týden setkáváme ve studiu na zkoušce. Nikdo z kluků neudělal nic pro tvorbu a management a to jsem je dokonce požádal, aby něco udělali, haha. Ale je mi to jedno. Dělám, co chci a oni mě jen následují, je to v pořádku, ale není to můj ideál. Přijal jsem všechny členy jako trvalé, ale pokud jsem zjistil, že jsou líní, mají mentální problémy nebo vytvářejí nepříznivý výsledek v kapele, okamžitě jsem je nechal z mé kapely odejít. Nechci v mém životě trávit čas s těmito lidmi, je to zbytečný a ztracený čas. Smrt je blíž, než si myslíme. 


Japonsko mě jako turistu hodně láká. Mám rád vaší kulturu. Bohužel jsem u vás ještě nikdy nebyl. Jak je na tom ale vaše země s death metalem? Z médií vím, že japonští fanoušci jsou skvělí, ale vidím jen heavy metal, thrash. Funguje u vás extrémní underground, myslím tím teď i co se týká podpory kupříkladu médií, fans, návštěvnosti akcí? A co koncerty, festivaly? Někde jsem četl, že je vaše scéna opravdu malá, co je na tom pravdy? 

Myslím, že je tu dobrá scéna, nevím toho moc o další extrémních koncertech v Japonsku, ale publikum na koncertech DESECRAVITY nás obvykle tiše pozoruje. Je to, jako kdyby jsme hráli před porotou, něco jako při přehlídce supermodelek nebo něco na ten způsob. Znám své skladby a vím, že je na ně těžké "moshovat", ale vím, že fanoušci tady jsou zanícení a opravdu milují extrémní metal. 


Přiznám se, že z Japonska znám jen několik extrémních kapel. Můžeš nám některé doporučit? Myslím, že podpora a tipy na dobré smečky se vždycky hodí. 

Myslím, že znáš víc než já. Já žiju až příliš ve svém vlastním světě, takže jsem ignorant, co se týče okolního světa. 

Co chystají DESECRAVITY v nejbližších měsících? Jak jste na tom vůbec s koncerty? Vím z vašich stránek, že vystupujete v Japonsku, že jste měli v roce 2017 turné po Asii (to muselo být hodně zajímavé, jak turné probíhalo, co fans, nejlepší koncert apod.?), ale co Evropa, Amerika? Rád bych vás viděl někde naživo! 

Brzy potvrdíme naše jarní turné. Bohužel to není to pro vaši oblast, ale do budoucna se chystáme do Evropy a Severní Ameriky. 

Děkuji za rozhovor a přeji spoustu prodaných nosičů, davy šílených fanoušků a tuny dobrých nápadů.  

http://www.desecravity.net/
https://twitter.com/DESECRAVITY
https://www.instagram.com/desecravity/
https://www.youtube.com/user/DESECRAVITY
https://desecravity.bandcamp.com/album/anathema
http://www.willowtip.com/home.aspx



about DESECRAVITY on DEADLY STORM ZINE:

Recenze/review - DESECRAVITY - Anathema (2019):

Recenze/review - DESECRAVITY – Orphic Signs (2014):

Share this games :

TWITTER