DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pondělí 25. března 2019

Home » » Report, photos, video - INCANTATION, DEFEATED SANITY, SKINNED - club Nová Chmelnice, Prague - 26. 3. 2019

Report, photos, video - INCANTATION, DEFEATED SANITY, SKINNED - club Nová Chmelnice, Prague - 26. 3. 2019


VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound

Author of photos and videos - Jakub Asphyx.

promoter: https://obscure.cz/cs

Někdy si připadám jako poslední svého druhu, veterán studené války, fanoušek, který prožil mnohé, přesto mu pokaždé zajiskří oči, když se dozví, že přijede jeho oblíbená kapela. Manželka mi nedávno říkala, že jsem jak bílej metalovej nosorožec, kterej by měl bejt chráněnej. Něco na tom bude, když si vzpomenu, kolik nás jezdívalo na metal za mého mládí - a dnes? Škoda mluvit. Zvykl jsem si ale a vlastně mi to zase tolik nevadí. Ona má samota něco do sebe.


Člověk si koupí dopředu vstupenku, objedná jízdenky a připraví se na výlet o hodně pečlivěji. Ptal jsem se deseti kamarádů, nakonec nejel nikdo (nejdřív říkali nadšeně: "ty vole Inca, super, jedu!"). Ale já vím, rodiny, práce, lenost. Chápu, nevyčítám. Já ale musel, víte, před lety jsem s INCANTATION zažil v Modré Vopici po Brutal Assault afterpárty a jeden z nejlepších komorních koncertů v životě. Tam bylo tenkrát vše - temnota, síla, spousta bolesti, vystoupení vyznělo až magicky a následující popíjení do rána s kapelou mělo neopakovatelnou atmosféru. Absolutní underground, skvělí lidé. Nelze ani vlastně popsat slovy, to se muselo zažít.


Přemýšlím si, nechám fantazii, aby mi v hlavě malovala své obrazy a ani mi nevadí nepohodlí cestování autobusem. Student Agency, nechcete kávu, noviny, sluchátka (mám svoje a v nich vynikající novou desku USURPER), nechci nic, jen klid a koukat z okýnka. Zličín, metro, tentokrát i tramvaj a ejhle dvě mé kdysi oblíbené hospody zkrachovaly a místo piva jako křen nabízejí čínské nudle nebo kebab. Nevím kam se vrtnout, tak si koupím plechovkáče u Vietnamců a srkám je na zídce mezi domy (slíbil jsem ženě, že se najím a výsledkem jsou dva rohlíky a 4 piva v žaludku). Koukám na holky, jaro u mě, i přes nepřízeň počasí, začíná. Hned je veseleji. Nevšímají si mě, asi neví, že jsem poslední svého druhu. 



--------------------------------------------
Volám domů a je mi najednou smutno, dozvídám se, že zemřel Dan Nekonečný, na jehož Šum svistu jsme s manželkou kdysi protančili nejedny kecky. Budiž ti země lehká, díky za skvělý koncerty a tunu pozitivní energie. Tančíme dál v rytmu samby, kámo, nevzdáváme to! Ať se práší za kočárem a budiž ti země lehká. Nikdy nezapomeneme, že...Je - naděje - tři - čtyři!
--------------------------------------------

Ale nojo pořád, já vím, dnes jsou death metalisti rozdělený na spoustu frakcí, stylů. Jedni jedou slam, druzí by ho zrušili, jiní jen progresivní brutální retro já nevím co, další se zhlédli v rádoby zachmuřených a nesmiřitelných ultra bubácích. Osobně to takhle neberu. Stylově mi vyhovuje více starší smrtící kov (INCANTATION), ale mám rád i desky od německých DEFEATED SANITY. I když spíše jejich brutálnější tvorbu. Dost ale mudrování, od toho máme diskuze na sociálních sítích, tam může bejt chytrej každej, já radši vyrazil na metal. Jsem v klubu Nová Chmelnice, nechám si nasadit růžovej náramek (bože, proč zase růžová?) a jdu dovnitř.


Nemůžu si pomoc, ale mě se tohle místo nějak zvlášť nelíbí. Necítím se zde jistý v kramflecích. Ale nevadí, pivo si stejně dám (12 Plzeň v kelímku se docela dá). Představa dlouhé cesty zpět do Plzně mě ale přeci jen brzdí. Tak spíš pokecám se známými, prohodím pár vtípků a jsem rád, že je nás veteránů, přece jen víc. Škoda jen, že jsme roztroušeni různě po republice. Nebo je to dobře, protože kdybychom se viděli každý víkend, tak bychom se navzájem štvali? Kdo ví? Jen přemítám.

Padá ze mě postupně veškerá únava. Je to jako reflex, syndrom usazený někde hluboko v kebuli. Nějak mi cvakne v hlavě a najednou se cítím jako na hřbitově vampírů. Občas se dodnes takové osamocené hroby nacházejí. Kůl zaražený mezi žebra do míst, kde bývalo srdce, odseknuté údy či hlava, pohřeb tváří dolů, svázané ruce i nohy. Úplně se vidím. Na náhrobku budu mít napsáno - poslouchal metal, nebude nikdy odpočívat v pokoji. Inu, co se dá dělat, prokletý jsem byl již dávno. Nemůžu si pomoc a těším se na první kapelu.

SKINNED - na klasický americký brutální death metal slyším vždy a všude. SKINNED hrají od roku 1995 a bylo to hodně znát. Zkušenost, masakr, krev stříkala všude kolem. Maniaci z Colorada mi vyfrézovali do hlavy pěkně hlubokou drážku. Bylo to ostré, surové, nekompromisní. Pozvání do pitevny nikdy neodmítnu a musím napsat, že se jednalo přesně o ten druh syrové hudby, kterou hltám s chutí. Tradiční devastace ušních bubínků, motorová pila, co nejde zastavit a která se vám s morbidní elegancí zakousne do krku. Za mě všechny uříznuté palce nahoru!















From a music point of view, it was a classic brutal death metal that literally crucified us. Raw, powerful, insidious and sharp as a razor. Such was the performance of SKINNED. The music contained a disgusting attraction. After listening, I was cleansed as believers after confession. Exhumate all the dead and hear the words of the mighty hydra! Brutal death metal performance that crushed me with great power! Great!

DEFEATED SANITY - vysoko ceněná, technicky brutální death metalová hydra z Německa byla pro spoustu fanoušků hlavním cílem večera. Pánové to do nás nahrnuli stylem - přijít, rozsekat všechno na malé kousky a odejít středem. Perfektní výkon. Symfonie brutality. Surovost, v podstatě dokonalost, co se týká muziky jako takové. Osobně mi možná chybělo trošku víc živočišnosti, občas to bylo až moc "strojové" (a ke konci už příliš dlouhé a monotónní). Každopádně, protože jsem hlava otevřená a nejsem uzavřen jen v jednom smrtícím stylu, tak jsem si jejich set opravdu užil. Vzpomenete si ještě na legendárního Pinheada? Tak podobně jsem se cítil i po vystoupení DEFEATED SANITY. Hroty jsem měl zaražené v hlavě až po okraj. Masakr!



















Those gentlemen go to the edge of clarity, the cross the boundaries of the possible. I am literally chopped by this gig, I feel like I ate some hallucinogenic mushrooms:)). Where did this music come from? I ask myself over and over and the only answer is the space. Excellent technical brutal death metal!

INCANTATION - každá víra v posmrtný život má i svoji temnou stránku. John McEntee musí být opravdový démon. Znám každý tón, každou notu. Kapelu beru odnepaměti jako svoji velkou srdcovku. Byl jsem najednou opět na hřbitově plném vampírů. Drtivé pasáže, umně protkané ledovými doomovými náladami, pavučina snů, zamotaná kolem mé hlavy, smrt, ano opravdu jsem zase potkal Smrt. Už při první skladbě jakoby mnou projel mrazem opentlený nůž. Byl jsem osamocen uprostřed davu, přesto dokonale propojený s pódiem. Je mi úplně jedno, že mě jednou pohřbíte za hřbitovní zdí, pro INCANTATION se vyplatí podstoupit dlouhou cestu, nevyspání, bolavé nohy i hlavu. Jsem mimo, jsem tu jen já a death metal. Morbidní seance pro vyvolávání všech prokletých! Vynikající záhrobní set a další skvělý temný zážitek! Inferno!







































There was sacrificed another body on the altar of impiety. From the dark corners of underground came another reversal missionaries to this world. They are spreading burning fire, death and death metal. INCANTATION. The American envoys of the Hell itself. The expression is unbelievably killing, the riffs are full of madness and the voice opens lids of coffins. I haven´t found any weak spot on this concert and the record has become one of the biggest surprises of this year. Welcome to the Hell! The death is waiting for you!

Jsem moc rád, že Obscure promotion uzpůsobí vždy koncerty tak, aby končily v rozumný čas. Je to jeden z důvodů, proč mohu a chci vyrazit. Organizace akce byla jinak opět v pořádku. Solidní a čitelný byl i zvuk. Čekal jsem větší návštěvnost, ale klub byl alespoň ze 3/4 zaplněn a jak známo, na death metal moc lidí nechodí, módní jsou dnes jiné styly. Jen nechápu lidi, co pořád dokola všem musí sdělovat, že přišli jen na tu jednu XY kapelu. Asi nějaká póza nebo co. 


Opět a znovu posílám velké díky všem svým fanouškům, známým, kamarádům. Ani nevíte, jak si vašich milých slov na adresu našeho vašeho blogu vážím! Skládám vám velkou šlechtickou úklonu a jsem opravdu moc vděčný!


Nevýhoda cestování veřejnou dopravou je, že jste omezeni časem. Mám přesně nastavený itinerář. Nemám ani chvilku na loučení, ani pivo po koncertě. Čeká mě tramvaj, potom nekonečný vlak do Plzně (s dvěma dobrými skutky - dal jsem průvodčímu nalezená sluchátka, sice mi řekl, že bude muset vypsat asi osm papírů, ale cajk - no a pak jsem byl taky za hrdinu, když jsem okřikl pět na mol opilých fotbalových fans, kteří byli sprostí na jednu mladou slečnu, chudák se klepala strachy a já byl rád, že mě nesundali v prvním kole a stáhli se, uff). Další noční MHD, rozkopané město, melu z posledního. Jsou 2,5 hodiny spánku málo nebo moc? Je mi to jedno. Pořád ve mě celý večer doznívá, dělám automatické pohyby, vstát! jako robot, manželka kroutící hlavou, ty jsi fakt blázen. Máš to zapotřebí? To víš že mám. 

Nás starý veterány, poslední svého druhu, nezměníte, jsme ještě ze staré poctivé oceli. Není to potřeba. My jsme metal, ten opravdový, reálný. Koukám v práci od šesti do počítače, chodím jako v mrákotách. Teprve kolem poledne, druhý den po koncertě, mi dochází, jak jsem si celý výlet za vampýry užil. Byla to paráda, osamocená spanilá jízda bílého nosorožce. Díky!

VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound

Author of photos and videos - Jakub Asphyx.


about bands on DEADLY STORM ZINE:

INCANTATION

DEFEATED SANITY

-------------------------------------------------------------------------------

sledujte nás na sociálních sítích - follow us on the social media:

Instagram

facebook:

twitter:
Share this games :

TWITTER