DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pondělí 25. března 2019

Home » » Rozhovor - MASTER - Pre mňa je prioritou hudba, nič viac, nič menej.

Rozhovor - MASTER - Pre mňa je prioritou hudba, nič viac, nič menej.


Rozhovor s legendární death metalovou skupinou MASTER.

Odpovídal Paul Speckmann, děkujeme!

Otázky připravila a rozhovor přeložila Petra, děkujeme!

Recenze/review - MASTER - Vindictive Miscreant (2018):

Zdravím MASTER! Ahoj Paul, som rada, že si si našiel čas na tento rozhovor. Na konci minulého roka vám vyšiel nový album “Vindictive Miscreant”, ktorý je už štrnásty v poradí, neuveriteľné. No a hneď po vydaní ste šli na turné do Brazílie. Takže prvá otázka musí smerovať k novému albumu a spomínanému turné. Prosím, podeľ sa s nami o tvoje momentálne pocity. 

Odkedy som obdržal otázky do tohto rozhovoru sa veci v kapele drasticky zmenili. Brazílske turné bolo fantastické, trvalo zhruba tri týždne. Väčšinu turné sme sa presúvali autobusom, len posledných 6 koncertov sme museli využiť lietadlo. Bola to naozaj dlhá cesta uskutočnená v extrémne krátkom čase, ale stálo to za to. 

Musím sa priznať, že v prvom momente som absolútne netušila, čo znamená názov albumu “Vindictive Miscreant”, takže som si to musela hodiť do prekladača. Môžeš nám prezradiť, či ten dotyčný “pomstychtivý lotor” reprezentuje nejakú konkrétnu osobu? Z textu skladby viem, že má zatrpknutú tvár a diabolský úsmev.:))

Skladba bola napísaná konkrétne o jednom starom kamarátovi z jednej belgickej kapely, ktorý nedávno kapelu opustil alebo bol vyhodený, nie som si istý. Bohužiaľ, turné je pre niektorých jedincov veľmi ťažké, vzhľadom na nedostatok domácich zariadení, nedostatok piva, niekedy aj nedostatok jedla, a marihuana môže byť tiež veľkým problémom pre niektorých chalanov. Pre mňa je prioritou hudba, nič viac, nič menej. 


Pri prezeraní vašich albumov som si uvedomila, že každý obal bol v podstate vytvorený iným umelcom a samozrejme, keďže každý z nich používal svojský prístup, takže tie obaly sú naozaj rôznorodé. Kto sa postaral o obal posledného počinu a ktorý obal máš najradšej? 

Za najnovší obal albumu, ktorý je podľa mňa majstrovským dielom, je zodpovedný Mark Cooper Art z Floridy. Pokiaľ ide o konkrétneho favorita, je pre mňa nesmierne náročné vybrať jeden obal, pretože každý cover art zosobňuje špecifického umelca a predstavuje rozdielny čas a miesto v histórii kapely! Takže v tomto zmysle by bolo dosť nespravodlivé voči odkazu kapely vybrať jeden konkrétny kus. Ak sa mi páči nejaké umelecké dielo, ktoré niekde proste uvidím, snažím sa si ho zaobstarať, ak je to možné. Pokiaľ ide o najnovší kus, videl som ho náhodou on-line ráno po večeri strávenom s kapelou Dehuman, doma u gitaristov pred cestou na ďalšie koncerty! V okamihu, keď som tú maľbu uvidel, tak som ju kúpil a našťastie som bol dosť rýchly! 

Od vašich začiatkov ste prešli mnohými vydavateľstvami. Posledný album vám vyšiel u Transcending Obscurity a osobne si myslím, že je to v súčasnosti jeden z najlepších labelov. Kunal má dobrý nos na nezvyčajnú muziku. Ako ste sa tam dostali, ste zatiaľ spokojní? 

Rogga Johansson mi tento label spomínal už zopár rokov dozadu, no a po niekoľkých konverzáciách s bossom vydavateľstva sme pristúpili k dohode. Áno, práca Kunala a celého Transcending Obscurity je fantastická, jediný problém, ktorý mám konštantne, dokonca aj práve teraz je, že tí bastardi na českom colnom úrade neustále zabavujú objednávky podobne ako aj ostatné vlády, ktoré požadujú prachy za doručenie. 

Máte tam nejakú zmluvu na vydanie ďalších dosiek? 

Zatiaľ sme u nich urobili a vydali túto dosku a o budúcnosti budeme diskutovať vtedy, keď to bude nevyhnutné a aktuálne! 

Pomáha vám label aj s bookovaním koncertov? Alebo máte nejakého manažéra? Či všetky tieto veci týkajúce sa proma riešite sami? Pýtam sa preto, lebo vy ste na turné neustále, v Amerike koncertujete dosť pravidelne. Alebo máte vo svete už toľko kontaktov, že je nejaké bookovanie koncertov celkom jednoduché? 

S bookingovými agentúrami a promotérmi komunikujem ja osobne a hľadám takto koncerty tak často, ako je to len možné. V priebehu rokov na scéne som sa spriatelil s niekoľkými agentúrami a čas od času nám zorganizujú turné z vlastnej iniciatívy a my sa snažíme urobiť všetko čo najlepšie a profesionálne! V podstate hľadám koncerty na internete neustále, kapela by inak mohla začať stagnovať. 


Čo sa týka koncertov, má MASTER nejaké špeciálne požiadavky na predkapely? Je pre vás postačujúce mať nejaké odporúčania od organizátorov alebo sa vôbec nestaráte o kvalitu kapiel, s ktorými máte hrať? 

Na usporiadanie koncertu v tomto zmysle nemáme absolútne žiadny dosah, suportujúce kapely zabezpečujú a vyberajú agentúry. Takže niekedy sú skvelé a druhý raz nie sú až tak kvalitné, niekedy je to proste hop alebo trop, iba dúfame, že koncert dopadne OK. 

S MASTER ste už navštívili mnoho krajín po celom svete. Existuje ešte nejaké miesto, kde ste nehrali a radi by ste si tam zahrali v budúcnosti? 

Samozrejme, napríklad v Južnej Amerike je mnoho miest, ktoré sme ešte nenavštívili, podobne tak aj v Ázií, takže dúfam, že to čoskoro napravíme. 

Paul, si neoddeliteľnou súčasťou scény už okolo 35 rokov. Čo ťa stále motivuje písať, skladať, hrať a ťahať turné? 

Je to špecifická potreba v mojom živote a bez nej by môj život neexistoval. Keď odohráš toľko rokov čo ja, stáva sa to spôsobom života. Pre niektorých alebo lepšie povedané pre mnohých je to ako nejaká víkendová bokovka, ale pre iných je to skutočný život! Často okolo seba počúvam a asi aj budem počúvať ako niekto spomína na časy, keď zvykol hrať v nejakej kapele atď. Ja som zvykol byť v MASTER! 

Čo máš najradšej zo života muzikanta? 

Mám rád hlavne to cestovanie, keď máš možnosť spoznať mnoho miest sveta, stretnúť sa s priateľmi a fanúšikmi naprieč celou planétou. 

Nie je to niekedy vyčerpávajúce? 

Samozrejme, občas to môže byť vyčerpávajúce, ale musíte si udržať hlavu hore a vysporiadať sa s tým. V opačnom prípade je pre vás najlepšie zostať doma a nájsť si každodennú regulárnu prácu! 

Ako sa ti darí prekonať ťažké situácie, keď sa nejaké objavia? 

Nasadím úsmev a držím hubu! 


V ČR žiješ už takmer 20 rokov. Čo myslíš, ako sa za tú dobu zmenila situácia v Amerike? Sú tam podmienky na život v súčasnosti lepšie? 

Z USA som odišiel, keď bol novým prezidentom George Bush mladší, takže pre mňa to bol ten správny čas vypadnúť odtiaľ. Pokiaľ ide o to, aký je tam teraz život, záleží na tom, s kým o tom hovoríte. Mnohí ľudia milujú „Chumpa“ a údajne vytvoril viac pracovných miest a získal peniaze pre USA, ale keďže tam už nežijem, je ťažké tvrdiť, či je to pravda alebo nie. V mojom živote som našiel oveľa viac slobody a pokoja tu v Čechách a celkovo v Európe, brácho! 

Niekde som čítala, že vo svojom voľnom čase rád chodíš hubárčiť. Je to pre teba relax? Užívaš si rovnako aj post-proces po zbieraní húb, myslím tým, čistenie, krájanie, sušenie, atď? Alebo možno z nich rád varíš? 

Hubárčenie je jedným z najdôležitejších koníčkov v mojom živote a áno, môžete ma nájsť v lese, mnohokrát dokonca aj samého ako hľadám tieto jedlé pochúťky. ÁNO, vždy musím pomáhať žene pripraviť ich na sušenie a mrazenie, ale úprimne najlepšia časť toho celého je pre mňa to hľadanie a zbieranie. 

Povedal by si o sebe, že si viac človek mesta alebo práve naopak, radšej vybehneš niekde do prírody, do lesa načerpať novú energiu, silu alebo aj inšpiráciu? 

Samozrejme uprednostňujem les, počas leta trikrát do týždňa jadním na bicykli, alebo v inom prípade navštevujem posilňovňu, keď ovšem nie sme na turné. V lete kombinujem obe tieto aktivity, ale v tomto momente je tu na Morave ešte celkom chladno. 

Bývaš v byte alebo v dome? Si ten typ chlapa, ktorý v dome všetko dokáže opraviť, máš rád prácu okolo domu? 

Bývam v dome a našťastie mám veľmi dobrého švagra a svokra, ktorí nám pomáhajú s opravou a údržbou vecí okolo domu, ak je to potrebné. Keď sa môj otec snažil naučiť ma podobné zručnosti ako mladšieho chalana, viac som sa zaujímal o fajčenie, pitie piva a hranie Rock'n'Rollu! A samozrejme som sa zaoberal aj hľadaním krásnych žien! 


Viem, že sa ťa asi každý pýta na tvoju češtinu. Dovoľ mi opýtať sa ako napríklad vyzerá situácia, keď sa vyberieš do obchodu alebo na poštu vo svojom meste. Poznajú ťa tam a hovoria s tebou po anglicky alebo si sa už naučil niekoľko všeobecných fráz v češtine? Som si istá, že minimálne musíš rozumieť, keď na teba niekto rozpráva po česky. 

Stále to nie je úplne jednoduché, ale mnohokrát rozumiem tomu, čo mi hovoria. Presne ako vravíš, na niektorých ľudí si proste zvykneš a rozumieš im oveľa lahšie. Chodím tu v okolí nakupovať a áno na poštu chodím pravidelne tak trikrát do týždňa, idem tam vždy ráno s posilňovne a nemávam tam už žiadne problémy. Aby som bol úprimný, som proste lenivý, lebo možno by som sa aj bol schopný naučiť viac, ale život pokračuje. Našťastie pre mňa všetky kapely musia na turné používať anglický jazyk, takže všade inde je to v poriadku! 

Máš nejaký obľúbený pub, kde zvyčajne zájdeš s priateľmi na pivo? 

Už nechodím veľmi často do krčiem, pokiaľ nie sú v meste moji priatelia, čo nebýva veľmi často. Mám toho dosť na párty po koncertoch a celkovo na turné! Ale nikdy som za to nikoho neodsudzoval, pretože každý potrebuje nejakú formu odpočinku po tvrdej každodennej práci. 


Je o tebe známe, že najradšej počúvaš staré dobré klasiky, ale zaznamenal si v súčasnosti nejakú kapelu, ktorá hrá nazvime to „old school“? Keďže naozaj veľa mladých kapiel sa momentálne vracia k starým štýlom, niektoré dokonca aj znejú ako vystrihnuté z rokov deväťdesiatych. Mohol by si nám nejakú podobnú odporučiť? 

Nie, nenasledujte nič nové, toto by bola otázka skôr vhodná pre zakladajúcich členov MASTER. 

Viem, že to môže byť ťažké, ale skús si predstaviť, že hráš svoj úplne posledný koncert. Kde by sa mala tvoja posledná šou uskutočniť, kto by tam nemal chýbať a ktorú skladbu by si chcel hrať ako poslednú vo svojom živote? 

Možno na nejakom obrovskom festivale ako napríklad Wacken Open Air, poslednou skladbou by bola „The Truth“ a boli by tam všetci moji rovesníci. 

Posledné slová sú tvoje. 

Samozrejme, ja by som Vám chcel zaželať všetko dobré a samozrejme aj všetkým z českej scény. Ďakujem za skvelé otázky a dúfam, že sa niekedy uvidíme. 

Ďakujem ti veľmi pekne za tento rozhovor. Prajem ti tiež všetko dobré.

Share this games :

TWITTER