DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

sobota 8. června 2019

Home » » Report, photos, video - MONSTROSITY, GODLESS TRUTH, THE DEVIL, COLD SNAP - club Modrá Vopice, Prague - 7. 6. 2019

Report, photos, video - MONSTROSITY, GODLESS TRUTH, THE DEVIL, COLD SNAP - club Modrá Vopice, Prague - 7. 6. 2019


Author of photos and videos - Jakub Asphyx.

VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound
https://www.youtube.com/user/jakubasphyx/videos


club: http://modravopice.eu/

Jsem stále metalový tulák po onom světě. Mnohdy již unavený, bolavý a často na své výpravy za kapelami vyrážím zcela sám. Pořád tančím svůj šamanský tanec pro vyvolávání dobré hudby, dnes už spíš imaginárně, v mém věku někdy nemám tolik síly. Třeba zrovna teď v pátek jsem si uvědomil, že jsem se šest týdnů pořádně nevyspal. V práci jsem si připadal, že jedu na automat. Ještě, že si kupuji vstupenky vždycky dopředu, mám pak větší jistotu, že se k výletu dokopu.

Mám pořád rád cestu, která je zároveň i cílem. Ten hluk davu ve velkoměstě, plnou dálnici rodinek jedoucích odkudsi někam, autobus s klimatizací, ve kterém mladá děvčata neví co s rukama - je toho na ně dneska moc - káva, voda, telefon, šminky, paže máme každý jen dvě. Tak si tak přemýšlím a vzpomínám, jak do mě kdysi v devadesátých letech MONSTROSITY vypálili první cejchy smrti svými alby "Millennium" a "Imperial Doom". Ani nevím jak a už je tu Zličín (asi jak poslouchám novinku DARKTHRONE), polehávající bezdomovci a smrádek upocených alkáčů. 



Metro, něco málo jídla v Kozlovně Na Ráně, kde už čekají Lenka s Petrou. Pivo jako křen a milé slovo vždy potěší, Petra se navíc rozhodne, že půjde se mnou na koncert. Couráme se ulicí a směřujeme do Modré Vopice (rozuměj jednoho z nejlepších klubů v republice). Do mé oblíbené kůlny. Mám v hubě pořád slinu a tak do mě první pivko vyloženě zasyčí. Dokonce mě přestanou po dalším kousku bolet i nohy, které od pondělí nestíhalo mé srdce moc prokrvovat. Já už jsem fakt starej. Potkávám kamarády a je to najednou hrozně fajn. Všichni máme ve svých oficiálních životech starosti, problémy i radosti, ale tady jsme na jedný lodi, kecáme o muzice, kdo se jak ožral a vůbec si užíváme skvělou atmosféru. Ještě, že jsem vyrazil. 




Jestliže se někdy v práci cítím jako poslední metalový Mohykán, tak tady jsou stejně naladění lidé, hudba nás zase jednou spojila, dala dohromady. Víme své, odhodláni si koncert pořádně užít. Piju Kozla, který mi v rámci možností chutná a zase se do mě dává takový ten těžko popsatelný neklid. Těším se na kapely, až to vypukne, až mi rozsekají mozek na malé kousky. Metalový tulák došel svého cíle. 

GODLESS TRUTH - česká death metalová ikona byla skvělou volbou předkapely, jen klidně mohla vystoupit přímo před MONSTROSITY. A to z prostého důvodu. Pánové hrají o trošku vyšší ligu, než další dvě skupiny, které měly následovat. Já jsem si prostě stoupl před pódium a pak málem zemřel. Kapela jakoby byla někde dlouho zavřená a právě jim jejich věznitel přesekl řetězy. Bylo to maniakální, skvěle zahrané, gradující, divoké, surové i syrové. Zároveň melodicky chladné. Těch nálad a emocí v tom bylo spousta a navíc zabalených do progresivních pavučin. Výsledný dojem - vynikající! Klobouk dolů a poklona!








I am fascinated by the lightness and obviousness the gig is played. Listening is comparable with the view into a kaleidoscope. Colourful riffs, maniacal drums and vocals, pulled up from somewhere inside. Songs are tasty, urgently, however, relaxing. The concert is for me a kind of meditation. Progressive death metal, resembling the flight through the universe. Great performance!

COLD SNAP - u téhle chorvatské kapely jsem byl od začátku úplně mimo. Na mě to bylo až příliš moderní, sterilní a nezajímavé. Chtěl bych vám napsat ještě něco jiného, ale nemůžu, protože tohle je přesně typ muziky, před kterou utíkám. Utekl jsem i tentokrát ven na pivo. Uff. Music that goes absolutely out of me, sorry!





THE DEVIL - tvrdí, že hrají cinematic metal. Co jsem se koukal dopředu na internet, tak je to v klipech samej mimozemšťan, průlety vesmírem, taková ta hudba, co vám pustí nějaká čarodějnice, když chce pročistit vaše čakry (to je blbost, co?). Doma, v určitém rozpoložení možná, ale znovu jsem si říkal, to fakt nemůže taková legenda jako jsou MONSTROSITY sehnat na turné dvě lepší kapely? Mě tyhle rádoby tajemný, industriální věci prostě nebaví, tak jako sorry podruhý. An industrial cinematic band I didn't understand. Sorry a second time, I listen to metal!





MONSTROSITY - pro mě bylo vystoupení floridské legendy obrovský zážitek. Když znáte texty, riffy máte usazené hluboko v podvědomí a najednou se vám všechno zhmotní před očima, tak nemůžete jinak než se všemu poddat. Nedokážu mít absolutně žádný odstup, jsem fanoušek a jako takový jsem byl totálně rozsekán (mimo dle mého zbytečného bubenického sóla). MONSTROSITY jsou perfekcionisté, přesto byli v Praze i poctivě živočišní. O hráčských výkonech netřeba mluvit, co mě ale fascinovalo, tak bylo nasazení kapely. To byla vichřice, tsunami, hladovej pitbul, rozzuřenej k nepříčetnosti. Lee Harrison, jako jediný pozůstalý z původní sestavy, je ďábel za bicími a ani zbytek sestavy nezaostával. Záhrobí zase jednou otevřelo svoje brány a zcela mě pohltilo. Floridský masakr motorovou pilou! Masakr!













Broken jaw, deformed skull, chipped ribs, and broken limbs. These are just the little things which I am taking from an imaginary fight with a gig of American MONSTROSITY. In their music, there is a great deal of brutality, as if the ancient instincts were awakening in person during the listening to this concert. Imagine that you enter the ring, but you already know you will lose this match. You will stay alive only a few rounds, with your crushed face, but you still have a very good feeling about it.

It looks like this game can't be won because MONSTROSITY are too maniacal. The impression from their music is totally devastating and withering. After their songs, only the burned ground remains pieces of ashes of once-living tissues. Excellent dark killer death metal that will cut you into small pieces! We're just pieces of meat intended for destroying! Great! My dream came true!

Setlist (bez záruky)Cosmic Pandemia, Kingdom of Fire, Radiated, Firestorm, Remnants of Divination, Abysmal Gods, Definitive Inquisition, Final Cremation, Drum solo, Destroying Divinity, Angels Venom, The Fall of Eden, Suffering to the Conquered, Manic

Organizace opět na výbornou, na Obscure promotion je spolehnutí. Na zvuk se také nedalo stěžovat. Návštěvnost jsem čekal trošku větší, ale klub byl zcela zaplněn a uvnitř bylo ukrutné vedro, čekal jsem že se snad vše každou chvíli samovznítí.





Ono je hrozně hezké vždycky zůstat chvilku po koncertě na místě, nechat vše doznít, naschvál přeslechnout připomínky jiných, protože když člověk o něčem píše, měl by mít hlavně svůj názor. Jsem stará tvrdohlavá palice a slyším spoustu věcí jinak než ostatní, ale to je absolutně v pořádku. O tom je přeci hudba. A tak si dám pivsona, ještě chvilku pokecáme, nikam se mi nechce, ale už nám jede autobus k Petře domů.

Sedíme skoro do rána, totálně ovlivnění rumem. Děkuji moc za azyl!

Ráno mě šíleně bolí nohy, jsem jak stará Blažková vedle z ulice, co je má jak konve. Uff, tohle je taky metal? To mi ve třinácti, když mě na něj lákali, nikdo neřekl! Sotva dolezu na Zličín. Celej obleženej sockama, klasika všech klasik, mám co dělat, abych neusnul. Hlídám si brašnu Motorhead, mám v ní foťák a nějaká ta koupená CD. Konečně Student Agency. Vleče se jak roztavenej asfalt. Ještě, že je sobota a nikam nemusím, v Plzni mají otevřeno v jedné pekárně u náměstí. Dám dlouhou kávu, něco sladkého a čekám na tramvaj. Těším se do postele a zdá se mi o tom, že si z mých kostí na Floridě vyřezávají amulet.



Závěrem by se slušelo poděkovat promotérům, že podobné koncerty pořádají. Jedná se přesně o ty zážitky, které se mnohdy už jindy neopakují. MONSTROSITY patřily do seznamu kapel, které jsem chtěl ještě jednou vidět naživo, hezky v klubu, potkat se s nimi osobně, užít si to. Mám za sebou další metalový výlet, jsem rozlámanej jak sušenka a vůbec mi to nevadí. Dávno už vím, že bolest těla je pomíjivá a vzpomínky zůstanou. Ty mé na páteční koncert jsou po všech stránkách pozitivní. Byl to masakr jak za starých časů! Díky za to!

about MONSTROSITY on DEADLY STORM ZINE/ o MONTROSITY na DEADLY STORM ZINE:



Author of photos and videos - Jakub Asphyx.

VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound
https://www.youtube.com/user/jakubasphyx/videos

-----------------------------------------------------------
sledujte nás na sociálních sítích - follow us on the social media:

Instagram:

facebook:

twitter:
Share this games :

TWITTER