DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

sobota 9. listopadu 2019

Home » » Recenze/review - NOVEMBERS DOOM - Nephilim Grove (2019)

Recenze/review - NOVEMBERS DOOM - Nephilim Grove (2019)


NOVEMBERS DOOM - Nephilim Grove
CD 2019, Prophecy Productions

for english summary please scroll down

NOVEMBERS DOOM kdysi dávno patřili k prvním kapelám, které začaly hrát pomalu. Respektive byli smečkou, která se mi dostala do rukou a zanechala v mém nitru dlouhou krvavou stopu. Mají na svém kontě deset dlouhohrajících nahrávek a letos přicházejí s jedenáctým pokračováním. Může člověk vlastně čekat od podobně starých a zasloužilých skupin nějaké překvapení? A chce ho vůbec? 

Rovnou na začátek napíšu, že nechci. Jsem na tohle spíše konzervativní. Nebaví mě stylové kolotoče, ani křečovité snahy o progresi. Raději ocením dobré řemeslo, užiji si sice tradiční, ale alespoň dobře čitelnou práci. "Nephilim Grove" je lehce těkavým pokračováním věcí minulých. Je jako sníh, který se snáší do vytřeštěného obličeje mrtvoly. Také cítíte ten chlad? Já převážně ano.



Na "Nephilim Grove" opět lehce ubylo hrubého hlasu, nová deska rozhodně tolik nedře a nedrásá jako předchozí počiny. Přesto má své kouzlo, které ale tentokrát vyleze na povrch až po delší době. Měl jsem tu čest slyšet názory zasloužilých doom metalistů a těm nová deska příliš nevoní. Já to mám nastavené trošku jinak. Dám hodně na emoce, na nálady a těch je i letos velké množství. Jakoby se do alba otiskla inspirace třeba takovými OPETH, KATATONIA, možná i TROUBLE. Opět musím pochválit vynikající vokál Paula Kuhra. Znovu jsem nadšený z celkové atmosféry a zvuku. Berte mě ale trošku s rezervou, já mám NOVEMBERS DOOM uložené hluboko ve svém srdci i vzpomínkách. Nejlepší jsou stejně dlouhé procházky, když už konečně slunce dalo sbohem a chlad se pomalu vkrádá do kostí. Našlapujete lehce, chvílemi máte dokonce pocit, že se vznášíte. O tomhle pro mě vždycky dobrý doom metal byl a vždycky bude. Dostal jsem nejen dobré řemeslo, ale i určitou přidanou hodnotu navíc. Mé vnitřnosti jsou zmrzlé, velmi dobrý počin!



sumarizace:

"Nephilim Grove" je albem, na kterém se povedlo NOVEMBERS DOOM zhudebnit tmu. Je jako pomalu se plížící smrt. Do krve mi proniklo postupně, pomalu. Trávili jsme spolu dlouhé chvíle na cestách a nejvíce vyniklo při poslechu v noční krajině. NOVEMBERS DOOM sice nepřinášejí vůbec nic nového, ale jsou sví, originální a umí navodit v doom metalu to nejpodstatnější. Smutek. Já vlastně ani moc nevím, co bych dodal dalšího. Na novince je vše v nejlepším pořádku a doporučuji ji všem, kdo se rádi zajímají o tmu. Depresivní doomová nahrávka, která je tmavá jako pohřební hostina! Velmi dobré album.


Asphyx says:

"Nephilim Grove" is an album where NOVEMBERS DOOM set to music the darkness. It is slowly creeping death. It got into my bloodstream gradually, slowly. We spent long time together on the road and it was the most excellent in the nocturnal landscape. Although NOVEMBERS DOOM don't bring anything new, they are original and can evoke the most essential in doom. Sadness. I don't even really know what I'd say more. There is everything fine on the news and I recommend it to all who is interested in the darkness. Depressive doom record, as dark as a funeral feast! Very good album.

Tracklist:
01. Petrichor (6:12)
02. The Witness Marks (4:44)
03. Nephilim Grove (6:48)
04. What We Become (6:31)
05. Adagio (5:35)
06. Black Light (6:09)
07. The Clearing Blind (5:39)
08. Still Wrath (5:35)
09. The Obelus (5:46)

band:
Paul Kuhr - Vocals
Larry Roberts - Guitars
Vito Marchese - Guitars
Mike Feldman - Bass
Garry Naples - Drums

Share this games :

TWITTER