DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

čtvrtek 4. února 2016

Minirecenze/minireview - FLESHGOD APOCALYPSE - King (2016)


FLESHGOD APOCALYPSE - King
CD 2016, Nuclear Blast Records


Poslouchám novou desku italských death symfoniků FLESHGOD APOCALYPSE a marně se snažím přijít na to, cože to se mnou vlastně dělá. Míval jsem kdysi hrozně rád jejich první dvě alba ("Oracles" - 2009, "Agony" - 2011). Potom přišlo zklamání v podobě "Labyrinth" v roce 2011 a když jsem pak viděl kapelu při živé prezentaci, musel jsem dokonce odejít do předsálí. Co se to proboha stalo? Z kdysi progresivní skupiny, která skládala s lehkostí a kombinovala "vážnou" hudbu s death metalem, se postupně vyvinul produkt. Ano, produkt, který si můžete dojít odpoledne koupit do supermarketu. Je na něm přesně napsáno, kolik obsahuje smrti, kolik symfonie a kolik kuřecích kůžiček. Novinka mi přijde, stejně jako předchůdce, neskutečně křečovitá a umělá. Píšu to nerad, pořád mi to ještě nejde přes prsty, ale tuhle ještě nedávno oblíbenou smečku jsem letošním albem odepsal. Na "Labytinthu" bylo alespoň několik záchytných bodů, sem tam vylezl na povrch zajímavý motiv, ale tentokrát je to opravdu bída s nouzí. Bohužel.

Novinka "King" je vydávána v několika provedeních, z nichž limitovaná edice obsahuje ještě jedno CD, kde jsou jen symfonické skladby. Abych pravdu řekl, nejlepší by asi bylo, kdyby se FLESHGOD APOCALYPSE příště na death metal úplně vybodli a raději se zaobírali vážnou hudbou. Přijde mi, že je jim stejně už jen na obtíž, zatěžuje je a stejně stojí za starou bačkoru. Ono stejně to roubování obou stylů není tolik elegantní jako dřív a jediné, čeho si člověk nakonec všimne, tak jsou takové ty "bombastické" pasáže, kdy se do toho všichni jakože vypjatě opřou. To se  ale spíš leknu, než abych si je užíval. Nebudu to zdržovat, všem je asi zcela jasné, že se mi "King" nelíbí. Je to pravda. Čekal jsem o hodně víc, doufal jsem v nějaký vybroušený, temný klenot a místo toho jsem dostal jen kupu nezáživných songů. A nic na tom nezmění ani perfektní image, propagace a tuny nadšených fanoušků. 

Dle mého názoru se album "King" vůbec nepovedlo. FLESHGOD APOCALYPSE nahráli desku, na které jsem si toho pro sebe moc nenašel. Death metalové pasáže jsou nudné a obyčejné a sebelepší symfonie to nezachrání. Poslouchal jsem nahrávku pořád dokola a nic se mnou nedělala. Nedošlo k žádnému přenosu emocí mezi mnou a hudbou a to je u mě velký problém. Provedení je dokonalé, image precizní, ale obsah je nezajímavý. Produkce bombastická, nápady klasické. Čekal jsem smršť, dostal jsem jen slabý vítr. Ne, děkuji, v této poloze se mi FLESHGOD APOCALYPSE nelíbí. Bohužel.



Asphyx says:

In my opinion, the album "King" really failed. FLESHGOD APOCALYPSE recorded an album, where I didn't find much. Death metal passages are boring and ordinary, and even the best symphony can't save it. I listened to the tape over and it hasn't done nothing with me. There was no transfer of emotions between me and the music, and that's a big problem for me. Excellent execution, precise image, but the content is uninteresting. Production bombastic, classical ideas. I waited storm, I got slight breeze only. No, thank you, I don´t like FLESHGOD APOCALYPSE in this way. Unfortunately.

středa 3. února 2016

Rozhovor - CARDIAC ARREST - Upřímně řečeno, nejsem zastáncem jakéhokoliv stahování hudby.


přeložila Duzl, děkujeme!

Rozhovor s old school death metalovou skupinou CARDIAC ARREST - odpovídal Adam Scott.

Ave CARDIAC ARREST! Na jaře roku 2015 jsem měl možnost vás konečně v Praze vidět naživo. Jeli jste turné s NOMINON a abych pravdu řekl, váš set mě totálně rozsekal. To byl old school death metal přesně podle mého gusta! Vzpomeneš si ještě, jak vaše evropské turné probíhalo a jaké jsi z něj měl pocity? Jak se ti líbilo v Praze?

Díky moc Jakube! Evropské tour s Nominon bylo skvělé. Jsme s klukama za dobře (většinou až moc, hahaha). Pokud jde o mě, tak Praha je pro mě rozhodně favoritem celého tour. Spousta šílených maniaků, kteří si to užili a celkově šlo o skvělou akci.

Do Prahy jste nám přivezli album „And Death Shall Set You Free“ (2014), které mě v době svého vzniku úplně pohltilo. Dodnes ho pořád do zblbnutí přehrávám. Jak vlastně vznikalo? Zajímal by mě způsob, jaký jste ho skládali, kdo je hlavním autorem hudby, kdo tvořil texty apod.

Vzniklo v podstatě stejně tak, jako vzniklo všechno ostatní, co jsme kdy napsali. Jednoduše máme nějaké riffy a cítíme, že musí jít ven a doufáme, že hotová skladba bude následovat. Obvykle to tak bývá a navíc to taky záleží na náladě, kterou rovněž hledáme. Já nosím na stůl spoustu textů a hudby a Tom ( kytara/zpěv) sem tam přinese nějaký riff, ale celkově všechno co děláme je společným úsilím. Neexistuje žádná diktatura v tvůrčím procesu.



„And Death Shall Set You Free“ (2014) zdobí parádní obal. Jeho autorem je člověk, který si říká Putrid (Matthew Carr). Proč zrovna on? Jestli se nepletu, tak kreslil covery i pro AUTOPSY, CRYPTICUS, CIANIDE a spoustu dalších. Jak jste na něj vůbec přišli? Posílali jste mu třeba pro inspiraci nahrávku?

Jsme s Putridem přátelé už hodně dlouho. Potkali jsme se někdy před deseti lety a on mi ukázal některé z jeho kreseb a krátce na to udělal design našich triček. Dokopali jsme se k tomu zeptat se, jestli by nechtěl udělat obal pro Morgue Mutilations (debutové album 2006) a následně vytvořil obal pro všechny naše nahrávky. Jeho styl se v průběhu let rozšířil, ale ta zrůdnost, ta tam pořád je!!!  Obvykle máme v hlavě nějaký koncept a on dostane dobrý nápad, jak to udělat.



Další věcí, která se mi na vašem posledním albu líbí, tak je zvuk. Je správně zastaralý, plesnivý a nahraný snad někde v katakombách. Kde jste nahrávali a jakým způsobem? Mám podobně „staré“ nahrávky ve velké oblibě a tak by mě zajímalo, jak to probíhalo? Dnes je doba digitalizace, kdy jsou alba vyčištěná a odlidštěná. Vy jdete proti proudu času.

Nahráli jsme toto album spolu s pár dalšími EPčky v naší zkušebně. Nick (bicí) má studiová zařízení a znalosti o nahrávání a značně pomohlo dobré ucho, hahaha! Ale ať už nahráváme cokoliv, vždycky se snažíme o co nejvíc organický zvuk. Když nás slyšíš živě, to je to, co se snažíme zaznamenat, když nás slyšíš na CD nebo vinylu. Vím přesně, co máš na mysli, nic se nevyrovná klasické nahrávce. V nich bylo to kouzlo. Málokterá nahrávka se tomu může v těchto dnech či letech přiblížit.



Nebudeme si nic nalhávat, ale death metal je, byl a bude mít jen malé procento posluchačů. Na spoustu lidí je to už příliš extrémní. U nás v České republice tak člověk potkává na koncertech stále stejné tváře. Někdy jsou akce skoro rodinnou záležitostí. Jsme malá země, s omezeným potenciálem fanoušků a tak by mě zajímalo, jak je tomu u vás? Pocházíte z Chicaga a Amerika je celkově o hodně větší.

Jestli ti jde o peníze a slávu, tak doporučuju zkusit něco jiného než death metal. Jo, tak je to i v Chicagu, většinou chodí na koncerty ti samí lidi. Musí se nechat, že když máš rád metal, tak máš skoro každý pátek nebo sobotu kam vyrazit. To se tak nějak předpokládá, protože máme velkou scénu. Občas se taky stane, že přijde málo lidí, stejně jako když hrajeme v menší zemi. Ale každý koncert má cenu.



Pozoroval jsi při vašem evropském turné nějaké rozdíly mezi fanoušky u nás na starém kontinentě a v Americe? Kde se vám v Evropě líbilo nejvíc a kde jste měli největší úspěch? Byla i nějaká země, kam už se nechcete vrátit?

No, celkově to vyšlo tak jak jsem čekal. Pokud jde o fanoušky, tak ti do toho jdou v Evropě určitě víc, a provozovatelé klubů/promotéři byli naprosto výborní. Ne že by se o nás tady ve Státech starali špatně, ale bylo zajímavé prohlídnout si poprvé taky Evropu. Měli jsme pár slabých chvilek, ale každý koncert byl něčím speciální a měl něco, na co se nedá zapomenout. Jak jsem říkal, Praha byla vrchol, ale nemůžu opomenout ani další města. No a zakončení tour na Neurotic Death Festu bylo prostě úlet!!!! Nemůžu zatím vyloučit, že nebude nějaké místo, kam už se nebudu chtít vracet. Chtěli bychom zpátky do Kanady, ale vím, že na hranicích můžou být zmatky, hlavně co jsem slyšel od jiných kapel za hrůzy.



Death metalová scéna v Chicagu byla kdysi hodně silná. V dnešní době je ale slyšet snad jen o MASTER, kteří ale žijí u nás v České republice, znovuzrozených BROKEN HOPE a jinak nic moc. Přijde mi, že třeba floridské kapely znovu „ožívají“ a nahrávají skvělá alba. Máš pro mě nějaká jména od vás, z Chicaga, která bys mi mohl doporučit?

Metalová scéna v Chicagu byla vždycky „nahoru dolů“. Samozřejmě Speckmann bude vždycky velmi ceněn za Master a Deathstrike. Mohl bych jít desku od desky kapel tady od nás, ale kapela, které jsem nikdy nepřál rozpad je Scepter. Oni byli kurva dobrý! Cianide je stále naživu a kope. Další legendou z minulosti, kterou bychom neměli zanedbávat je Devastation. Některé z kapel, které pochází z okolí a stojí za doporučení, jsou Deathcult, Imperial Savagery, Sons of Famine a They Die Screaming.

Jako kapela jste se dali dohromady už v roce 1997 a ty jsi Adame jediným pozůstalým z té doby. Zavzpomínej pro nás prosím trošku a prozraď nám, co vás vlastně vedlo k tomu, začít hrát death metal? Jak jste se dali dohromady? Jak vznikaly první songy? Trošku nám prosím, popiš staré časy a všechno, co se kolem CARDIAC ARREST odehrávalo.

Bylo mi asi tak patnáct, když můj dobrý přítel, který hrál na basu (později bicí) dal celou kapelu dohromady. Obvykle jsme zkoušeli po škole v tátově sklepě. Většina věcí, které jsme poslouchali, byla alba z počátku devadesátých let. Staré Hypocrisy byly hodně vysoko a ti nás hodně ovlivnili. A trvá to až dodnes. Chceme hrát prostě jen kurva death metal!!!!



Zajímavé je, pokud zůstaneme ještě v historii, že jste první dlouhohrající album vydali až v roce 2006. To je dlouhých devět let po založení! Proč vlastně? Do té doby jste vydali jen dvě EP a jedno demo. Jdou tyhle nahrávky ještě někde sehnat? Případně, neuvažujete o jejich znovu vydání?

Pravda, trvalo to poněkud déle. Hlavně kvůli tomu, že jsme nebyli schopni dát dohromady solidní sestavu.  Spousta lidí, které jsme zkoušeli  tam nedostalo to, co jsme potřebovali a nebo totálně vyhořeli. Některé z našich brzkých nahrávek jako „Heart Stoppong Death Rot“ (MCD 2004) nebo „The best Among Many“ 7EP ( Famine records 2005) možná budou k dostání na discogs nebo na ebay.  Existují plány na dolis v budoucnosti, ale asi to bude trvat trochu déle, každopádně jsme rádi, že se na to fanoušci ptají.

Nedávno jsem seděl v hospodě s jedním kamarádem, nestihl si tenkrát v Praze koupit vaše tričko. Koukal jsem na internetu a moc možností opravdu není. Máte vůbec nějaké oficiální stránky, případně stránky labelu, na kterých bychom si mohli udělat radost novým merchandise?

Nemáme oficiální internetové stránky, jen facebook a taky big cartel stránku www.cardiacarrestdeathmetal.bigcartel.com - tady najdeš i nějaký merch a pokud ne, tak nám klidně napiš na facebook nebo pošli email.

Jsi už pamětníkem a v death metalu jsi toho spoustu zažil. Jak se díváš na stahování hudby z internetu? Ovlivnilo to nějak kapelu, jako je CARDIAC ARREST? Snížil se třeba počet prodaných CD apod.? A co si myslíš o digitálním prodeji hudby?

Upřímně řečeno, nejsem zastáncem jakéhokoliv stahování hudby. Obzvláště přes nějakou stránku torrent (tzn. nelegálně). Abych byl upřímný, je to krádež a cítím se zle kvůli mladé generaci. Myslím, že to vše závisí na tom, jak je to nastaveno. Nesnáším, když vidím, že to všechno stojí peníze a kapely a labely na tom tratí. Jedna věc, která pomáhá je hraní živě, kdy si fanoušci kupují CD, vinyly a merch. To je něco, co doufám, že nikdy nepřestane.

Jsou nějaké desky, které tě v poslední době oslovily?

V poslední době, tedy v loňském roce to byli noví Offal – Horrorfied , ty pořád točím v přehrávači. Tahle kapela rozhodně vede. Skoro jako Autopsy, Impetigo a Pungent Stench, ti mají trojku. Hahaha!!! Rovněž si myslím, že i debutové album  Cut Up – Forensic Nightmaires je kurva divoké.  Hodně dobré je nové album od Ectovoid. A něco mimo deathmetalové území, to bych rád zmínil Motorhead a nové Iron Maiden. Klasikou nic nezkazíš.


Znáš, posloucháš nějaké kapely z České republiky?

Přál bych si jich znát víc. Mám první album PANDEMIE „ Spreading the message“. Myslím, že to bylo v pohodě. Taky jsem si dobře vědom FLESHLESS, řekl bych MASTER, ale ty nemůžeme úplně tak počítat (ti byli prvně naši) hahaha!!!

Co chystají CARDIAC ARREST v nejbližších měsících? Můžeme se na vás těšit na nějakém koncertě i u nás?

Nemáme dopředu naplánováno moc živých vystoupení. V březnu hrajeme v Indianapolis s Faithxtractor. Mimo to převážně pracujeme na novém materiálu. Chystáme několik 7“EPček, jedno s SURGIKILL a jedno s COFFINS. Nemluvě o tom, že taky připravujeme album s číslem šest. Doufejme, že vyjde letos. Taky můžu říct, že se rozhodně chceme vrátit do Evropy!! Snad ještě letos, možná příští rok, ale to není potřeba říkat, na moje slova dojde!!!

Děkuji za rozhovor a přeji spoustu prodaných nosičů, stovky šílených fanoušků a tuny dobrých nápadů.

Díky moc Jakube! Podpora se hodně cení. Díky všem co si to přečetli! ROT FOREVER!!!

Interview - CARDIAC ARREST - Well to be blunt about the whole downloading thing, I am not in any way for it.


translated by Duzl, thank you!

Interview with old school death metal band CARDIAC ARREST - answer Adam Scott.

Ave CARDIAC ARREST! In the spring of 2015 I finally had the opportunity to see you live in Prague. You were touring with NOMINON and to be honest, your set totally kicked ass.  It was old school death metal exactly to my taste! Do you still remember how your European tour take place and what memories did you have of it? How did you like in Prague?

A: Much thanks on that Jakub!!! Yea the European Tour w/ Nominon was great, we got along very well with those guys. (Almost too well, haha!!!)  Prague was definitely a favorite as far as I'm concerned on the tour, lots of killer maniacs who enjoyed as well as a great show all around!!! 

You brought to Prague the album „And death shall set you free“ (2014) which completely engulfed me at the time of its creation. Even today I still play it again and again and again…. How did you create this album? I wonder how you composed it, and who is the main author behind the music and who wrote the lyrics?

A: We  wrote it pretty much like we do everything we've ever created, alot of times we have some riffs we feel it out. Hopefully a finished song will come about it. Usually that's the case, plus it depends on the mood we are looking for too. I do bring alot to the table music and lyrics wise. Tom (Guitar/Vox) may bring a couple riffs in here and there. But anything we do work on is exactly a group effort. There's no dictatorship in the creative process. 


 „And death shall set you Free“ (2014) adorn a great  cover. Autor of this cover is a man named Putrid (Matthew Carr). Why did you choose him? If my memory serves correctly he also drew the cover art for AUTOPSY,CRYPTICUS,CYANIDE and many others. How did you find him? Did you sent to him your record for inspiration?

 A: We've been friends with Putrid for a long time. I met him over a decade ago, he showed my some of his artwork, sometime shortly after he did a shirt design for us. We dug it enough to ask if he wanted to do the cover for Morgue Mutilations (debut album, 2006), we've used Putrid for all of our full lengths. His style has definitely grown throughout the years but the gruesomeness has always remained in tact!!! Usually we always have a concept in mind and has a gets a good idea what to do. 

Next thing that I really like on your last album is the sound. It´s well shaped, moldy and probably recorded somewhere in the catacombs. Where have you recorded and how?  I am a fan of „old“ records and its a reason why Im interested in how you created this particular sound. Today is the age of digitization, when albums are cleaned and dehumanized. You are going against the stream of time.

 A: We recorded this album along with a couple of 7" EP's at our practice spot. Nick (drums) has the studio gear and the knowledge with recording, and helps to have a decent ear for such endeavors. HAHA!!! But anytime we do any recording we make it as organic sounding as possible. When you hear us live that what we try to capture when you hear it on CD or Vinyl. I know exactly what you mean. Nothing beats the classic records. There was just a magic with those. Not many recordings in this day in age can come close. 



Let´s be honest that death metal has, had and will always have only a small percentage of listeners. For most people death metal is too extreme. Here in Czech Republic we still meet the same person in the gigs and sometimes gigs are quite a „familly affair“. We are a small country with limited potencial fans so I wonder how is it with you guys? You come from Chicago and America is generaly much greater.

 A: If you are playing death metal for money and fame, etc, I would suggest looking elsewhere for that. Yea it's pretty much how it is in alot of places when you go to a show in Chicago, usually a lot of the same people will come out. One thing is for sure about our area if you like metal, chances are you'll have something to do on a friday or saturday night per se. Then again that's usually the thought that major markets are always gonna be huge. There's alot of hit or misses too. Much like if you were to go somewhere smaller. But don't count them out either. 


Did you notice during your European tour any differences between fans here in the old continent and in America? Where do you like it best and where did you have the most successful fanbase? Have you ever been to a country where you dont want to go back?

 A: Well, turn out was was pretty much what I would expect. But interacting with fans and such they're more into it for sure, that and the club owners/promoters where extremely great too. Not that we don't get taken care of here in the states but it was interesting to see for our first time over in Europe. We had a couple of lame turnouts but every show was something special and something that is all but forgotten, as I said before Prague was a highlight, not to neglect any other towns either. That and ending the tour at the Neurotic Death Fest was just simply mind blowing!!!! I can't really say there isn't a place I don't want to go back to yet. We would like to go back to Canada, but I know the border can be a bit of a hassle. Especially hearing some horror stories from other bands too. 


The death metal scene in Chicago was very strong once. Today you can only hear about MASTER who live with us in Czech Republic and also BROKEN HOPE which was reborn recently,and apart from that its nothing else. Seems to me that maybe bands from Florida have come to life“ again and started recording great albums. Can you name me such bands from Chicago, which you would like to recomend?

 A: Chicago's always been up and down with it's metal scene. Of course Speckmann is always going to be highly regarded for Master and Deathstrike. I can really go all over the board with bands from here. I band that I wish NEVER broke up is Scepter. They were just too fucking cool. Also Cianide is still alive and kicking. Another legend of the past that people should never neglect is Devastation. Some of the bands that are coming around here that are of recommendation are Deathcult, Imperial Savagery, Sons of Famine, and They Die Screaming. 

You founded the band in the year 1997 and you are the only sole survivor from that era. Think back for us a little bit and please and let us know what was the impulse when you started playing death metal? How did you get together? How were the first songs created? Please tell us about the old times and about everything that has happened with CARDIAC ARREST.

A: I was about fifteen years old when me and a good friend at the time who played bass (later on drums) gave the whole band thing a try with this. We usually practiced in my dad's basement after school. Alot of the stuff we listened to was predominantly the albums from the early nineties. The old Hypocrisy stuff was always highly regarded and stuff that influenced us. It is still apart of me to this day.  We just wanted to play some heavy as fuck Death Metal!!!!! 

If we look at the history it is quite interesting to see that the first full lenght album was released in 2006. This was a long nine years after the formation of the band. Why? Until then you had released only two EPs and one demo. Is it possible to get these records somewhere? Alternatively do you think about their re-releases?

 A: Yea it took quite a bit of time. Mainly due to not being able to get a solid lineup of guys, alot of people we tried just didn't get what we were about or were just total burnouts, it wasn't until a number of years until we got a serious lineup somewhat. Some of those early recordings like "Heart Stopping Death Rot" (MCD 2004) or the Beast Among Many 7" EP (Famine Records 2005) might be available on discogs or ebay. There are intentions of putting these out in the future. Might take a little time, but it sure is glad to know some people ask. 




Recently I was sitting in a pub with my friend who missed out on buying your t-shirt in Prague. I was looking on the internet and there werent lot of options really. Do you have any official website or page of the label where we can get sorted with the new merchandise?

A: Yea we don't have an official website, just facebook as well as a big cartel page www.cardiacarrestdeathmetal.bigcartel.com  there's some merch on there, if you don't see anything there. Feel free to ask us at the facebook page or email us. 



You are a witness to a lot of death metal. What do you think about downloading music from the internet? Has it affected somehow a band such as CARDIAC ARREST? Has it reduced the number of CD sales.,etc? What do you think about digital music sales?

A: Well to be blunt about the whole downloading thing, I am not in any way for it. Especially when it's on some torrent page (illegally). Total thievery, I feel bad for the younger generation to be honest with all that stuff. I guess it all depends on how its set up too. Because I hate it when I see that when it costs a band money to make and bands and labels lose out. One thing that does help is when we play shows people do buy CDs/vinyl/merch/etc so that's something I hope never goes away. 

Which  albums got your attention the last time?

 A: As of lately in the last year. One that's remained in my stereo is the new Offal, called Horrorfiend. This band seriously rules. Almost as if Autopsy Impetigo and Pungent Stench had a threesome. HAHA!!!!! Also that debut album from Cut Up "Forensic Nightmares" I thought was fucking ferocious. Hell anything with Vomitory (RIP) attached to it is a win in my book. Also the new Ectovoid album was pretty great too. Also not in the death metal territory I would say the Motorhead and new Iron Maiden were also in constant rotation too. Never go wrong with the classics. 


 

Do you know of or are you listening to any bands from the Czech Republic?

A: I wish I could I knew more than I do. I have the first Pandemia album "Spreading The Message". I thought that was cool. Wouldn't mind checking them out more. I am well aware of Fleshless as well. I would say Master but they don't quite fully count (they were ours first. HAHA!!!)

What has CARDIAC ARREST planned in the coming months? Can we look forward to see you at some concert in our country?

A: Well we don't have much planned on the live front, we are playing a show in Indianapolis, IN in march with Faithxtractor. Aside from that we are predominantly working on new material. We have a couple of split 7" EPs lined up. One with SURGIKILL and one with COFFINS. Not to mention we are also writing for album number six. Hopefully to be out this year. I will also say this. We are definitely wanting to comeback to Europe!! Hopefully this year maybe next, but needless to say it will happen, mark my words!!!! 

Thank you for the interview and wish you the most records sales and crowds of devoted fans and tons of good ideas.


úterý 2. února 2016

Recenze/review - MASTER – An Epiphany of Hate (2016)


MASTER – An Epiphany of Hate
CD limited edition, digipack, 2016, F. D. A. Rekotz

Vážení a milí přátelé, fanoušci starého poctivého death metalu, pojďte dnes se mnou odkrýt jednu hodně starou hrobku. Je v ní uložena celá dlouhá historie smrtícího kovu. Otevíráme pomalu dveře, jsou ustavené pod tlakem. Páčíme, co to jenom jde a najednou rezavé panty povolí a na nás se vyhrne neskutečný zápach hniloby. Odtud pocházejí a zde vznikli staří dobří MASTER. Kapela, která stála kdysi u zrodu celého death metalu a jejíž směr řídí vousatý admirál Paul Speckmann rukou pevnou a nekompromisní. Neznám moc skupin, které by byly tak výrazné, tolik syrové, originální. Stačí si pustit první song a hned víte, kdo ho hraje. To je obrovská deviza, jakási tajná formule, která dělá z MASTER hodně zapamatovatelné hudební těleso (také v jejich tvorbě slyšíte odkazy na feeling starých heavy kapel?). Přistupuji pomalu k opuštěné rakvi. Je třináctá v pořadí. V každé z nich je uložené jedno řadové album. Jedna hniloba, jeden plesnivý old school death metalový artefakt. Pojďme se podívat, co ukrývá zatím poslední z nich. Na víku do tmy září nápis „An Epiphany of Hate“.



První, co mě po oprášení od pavučin doslova udeří do očí je překrásný obal od Marka Coopera. Jedná se o dílo, na kterém jsou znázorněni snad samotní démoni. Připomínají mi monstra, útočící na vás v úzkých chodbách podzemí. Otáčím jej v ruce a přiznám se, že se nemůžu nabažit. Mimochodem, na tričku se motiv skvěle vyjímá. Vkládám CD do přehrávače a jsem uhranut podruhé. Přesně tento druh zvuku mi dělal vždy dobře. Pánové opět zvolili osvědčené Shaark studio. Zdá se, že se v něm cítí dobře, protože to, co mi právě zní z hi-fi věže, je dokonalá esence špíny, zla a jasně hmatatelné jiskřivé energie. Všechny nástroje jsou perfektně čitelné, sóla mě doslova bolí (na novince jsou absolutně dokonalá!), krásně slyším basu (MOTORHEAD style!) a o bicích, o těch mluvit netřeba, Mr. Zdeněk Prádlovský si dal opravdu záležet. Jestliže jsem pak jako velký fanoušek skupiny cítil v předchozích deskách „The New Elite“ (2012) – energii, „The Witchhunt“ (2013) -  temnotu, tak letos je novinka kombinací obou nahrávek předešlých. Mnohokrát jsem hovořil o tom, že MASTER zrají jako dobré archivní víno. Tento rok se jim povedlo nahrát album, které je svým způsobem zcela dokonalé. Ne, vážně, drobné výtky o monotónnosti neberu. Stačí pozorně a pečlivě poslouchat.


Třináct vedle sebe vyrovnaných rakví je takovou obžalobou všeho zlého, čeho jsme jako lidé schopni. Death metal byl vždy o špatných věcech a i na novince Paul, jako autor textů, kritizuje současné dění. Člověk si až při pročítání bookletu uvědomí, kolik špíny a hnusu je všude kolem nás. Je moc dobře, že to někdo řekne naplno. Ne se vším sice souhlasím bez výhrad, ale líbí se mi, že je v nich cítit jasný názor a je slyšet, že zpěvák zpívá to, čemu věří. A už mi tady, ve staré opuštěné hrobce, zní song „It´s Clearly Eden“, a já mám obrovskou chuť jít rozdupat nějaké staré zpuchřelé kosti. Tohle je dopředu koncertní hit, přátelé! Ono je vlastně těžké vyzdvihnout nějaký výraznější song. Nové album je totiž (na MASTER) nebývale pestré. MOTORHEAD jsou díky odchodu Lemmyho do věčných lovišť už historií. Netřeba věšet hlavu, když tu máme česko-americkou nesvatou trojici. Alespoň přístup, celkový výraz a určitý rebelský otisk je zde bezesporu stejný.



„An Epiphany of Hate“ je albem, na kterém se předčítá ze starých death metalových spisů. Novinka je otevřenou rakví, Pandořinou skříňkou, která vypustila na svět všechno zlo, špínu, nemoci a hnilobu. Kombinace energie, temnoty a originálního výrazu dělá z CD velmi chutné krvavé sousto. MASTER působí jako válečníci ze starých časů, kteří přišli, aby zničili tento svět. Chorobný vokál, zničující sóla a devastující bicí, dělají z tohoto počinu totální staré smrtící metalové inferno. Zvukově perfektně ošetřená nahrávka působí jako parní válec, hrnoucí před sebou hromady prašivých kostí. Třinácté album v řadě, třináctý exhumovaný hrob. Tady se cituje to nejlepší z prašivé historie, ze starých smrtících knih a celé to zní jako nějaké šílené ozvěny ze záhrobí. MASTER se letos povedlo nahrát desku, která je kombinací temnoty, zla a energie vytažených odněkud z nejskrytějšího podzemí! Absolutní old school death metal! Kult! Vynikající album!




Asphyx says:

„An Epiphany of Hate“ is an album reading from old death metal files. The news is an opened grave, Pandora´s box, that let out the evil, dirt, illnesses and rot. The combination of energy, dark and original face makes from this CD a very tasty bloody bite. MASTER are like warriors from old times, who came to destroy this world. Morbit vocal, destroying solos and drums, all these stuffs make from this record total old deadly metal inferno. The recording with perfect sound looks like steamroller pushing mounds of mangy bones. The thirteenth album in the row, the thirteenth exhumed grave. Here is adduced the mangy history, old deadly books and it sounds like mad echos from the beyond. MASTER recorded this year the record, that is combination of darkness, evil and energy from the most hidden underground. Absolut old school death metal! Cult! Excellent album! 


Seznam skladeb:

1. Subdue The Politician
2. Fiction Soon Becomes Reality
3. Face Your Fear
4. Just Be Yourself
5. Just Take My Right Arm
6. An Epiphany Of Hate
7. It´s Clearly Eden
8. The People Of The Damned
9. Senses All Will Be Controlled
10. Red Alert

Čas: 44:23

 

Sestava/band:


Paul Speckmann – basa, zpěv
Zdeněk Pradlovský – bicí
Alex Nejezchleba - kytara

Minirecenze/minireview - DIABOLICAL MESSIAH - Satan Tottendemon Victory!!! (2015)


DIABOLICAL MESSIAH - Satan Tottendemon Victory!!!
Cassette 2015, Caverna Abismal Records


Chilští death metalisté DIABOLICAL MESSIAH byli zrozeni v samotném pekle. Jihoamerický temperament a negace samotného boha, plivání na svaté ostatky. Vysmívání se všem pánbíčkářům, rouhání a hlavně pekelně návyková hudba. Smrt, válka s nebem a nakonec vítězství zla nad dobrem. V přeneseném slova smyslu by se mohlo klidně jednat i o popis toho, co se děje v dnešním zmateném světě, co říkáte? Muzika je to zastřená, vynesená na povrch odněkud z podzemních chodeb. Mocná, zákeřná a špinavá jako roucho padlého kněze. Jestli máte rádi třeba takové IMPRECATION, VORUM, SADISTIC INTENT, IGNIVOMOUS, TAITANBLOOD  a podobné smrtící úderky, troufám si tvrdit, že budete spokojeni i tentokrát.

U téhle desky nelze přemýšlet, rozebírat ji. Tady jsou jen dvě možnosti. Buď ji zcela propadnete a necháte se vláčet vší tou špínou a smrtí nebo ohrnete povýšeně nos, že takové zvrácenosti poslouchat nebudete. Dnes už je většina desek vyčištěných, doladěných ve studiu, že působí až umělým dojmem. DIABOLICAL MESSIAH takoví nejsou. Pocházejí ještě z dob, kdy se na nějakou tu nedokonalost nehledělo a sázelo se spíš na upřímnost a pořádný poctivý nápad. Odhodlání sice mnohdy vítězilo nad hráčským uměním, ale to byl právě ten underground. Proto pro mě tahle skupina splňuje mé nejvyšší požadavky na ten správný podzemní death metal. Zde žádné "budiž světlo" neuslyšíte. Na téhle desce je neustále tma, navěky. Amen.

DIABOLICAL MESSIAH vzali několik kilo tmy, smíchali ji se špínou, hnusem a beznadějí a vypálili to všechno na hudební nosič. Album působí jako negace samotného boha. Je zlé, ošklivé, rouhá se na něm a světlo nespatříte ani na okamžik. Obraťte všechny kříže a připravte oltář! Dnes se bude obětovat samotnému Satanovi! Nahrávka má neskutečně ošklivou a temnou atmosféru. Souboj mezi nebem a peklem jednoznačně vyhrává zlo! Death metalové album, které obrací kříže vzhůru nohama!



Asphyx says:

DIABOLICAL MESSIAH took several kilos of darkness, they mixed it with dirt, disgust and despair and burned it all on the music medium. The album causes like the negation of God. It's bad, ugly, it's blasphemed and you can see the light not in the least. Turn all crosses and prepare the altar! Today will be sacrificed to Satan himself! The recording has got incredibly ugly and dark atmosphere. Battle between heaven and hell wins the evil definitely! Death metal album that turns crosses upside down!

pondělí 1. února 2016

Minirecenze/minireview - HORRIFIC DISEASE - Outbreak (2015)


HORRIFIC DISEASE - Outbreak
CD 2015, Rebirth the Metal Productions

Death metaloví špinavci HORRIFIC DISEASE kombinují ve své tvorbě smrtící kov s thrashem a energií. Zase tolik kapel z Japonska se mi do ruky za poslední dobu nedostalo, ale i tak musím říct, že své řemeslo pánové zvládají vcelku dobře. Cítím z jejich tvorby až punkový přístup. Jedná se teprve o první album a tak musím kolikrát trošku přivřít obě oči a doufat, že v budoucnu to bude o trošku lepší. První výtku bych měl k hlasu, který je poněkud nevýrazný a lehce utopený. Nebo lépe, není vůbec silný. Dalším, lehčím problémem je pocit stereotypu a monotónnosti. Jednotlivé skladby jsou si opravdu velmi podobné. Je hodně znát, že pánové mají rádi MALEVOLENT CREATION a občas mi přijde, že vítězí nadšení nad technickou zdatností. Některé nápady jsou možná až příliš jednoduché a v hlavě mi pořád naskakuje i slovo primitivní. To by zase tolik nevadilo, ale i ty se musí umět správně podat. 

Přiznám se rovnou a bez nátlaku, že novinka těchto šílenců toho se mnou mnoho nedělala. Snaha je sice patrná a u nás v Evropě se jedná o takový lehce exotický zážitek, ale příliš chutného jsem zde pro sebe nenašel. Pánové se budou muset ještě hodně učit, aby se dostali z obyčejného death metalového průměru. Doporučil bych sehnat dobrého producenta, který oddělí zrno od plev, možná i lepší studio, které dodá na syrovosti a průraznosti materiálu. Nejdůležitější jsou ale nápady a těch je zatím na nahrávce žalostně málo. Kapela se vydala nelehkou cestou a musí si to ještě pořádně oddřít. Víc mě toho vlastně ani nenapadá. Uvidíme, s čím přijdou HORRIFIC DISEASE příště.

HORRIFIC DISEASE jsou na své první desce monotónní, obyčejní a bohužel i stereotypní. Jednotlivé skladby jsou velmi jednoduché, stále stejné a postrádají sílu. Vokalista má bohužel poměrně slabý hlas a zvuk není příliš výrazný. Doporučoval bych příště lepší produkci, studio i nápady. Kapela se sice vydala dobrým směrem, ale zatím trošku tápe, co by vlastně chtěla hrát. Mám rád old school death metal, ale víc plesnivý a ošklivý. "Outbreak" mě jednoduše nebolí. A to je u mě velký problém. Průměrná nahrávka, která občas zaujme!



Asphyx says:

HORRIFIC DISEASE are on their first album monotonous, ordinary and unfortunately stereotyped. Individual songs are very simple, still the same and miss strength. Vocalist has unfortunately relatively weak voice and sound isn't too strongI'd recommend better production, studio and ideas for the next time. Although the band has launched in the right direction, they are groping in the dark what they really want to play. I like the old school death metal, but more moldy and ugly. "Outbreak"  doesn't simply hurt. And that's a big problem for me. The average record, which can sometimes engage!

TWITTER