THULNAR - Nightfall in Theros EP 2015, Redefining Darkness Records
Abych pravdu řekl, tak jsem nikdy nebyl příznivce symfonického black metalu. Dokonce bych si troufal tvrdit, že z mých úst uslyšíte spíše posměšná slova. Zase tolik kapel, které by mě k tomuto stylu přitáhly, tak není. Proto vám vřele doporučuji, abyste dnešní recenzi brali opravdu s velkým nadhledem. Ano, také by se dalo směle říct, že mám na podobné halekačky a rádoby tvrdé pózy alergii. Vždyť si to vezměte, třeba dnes zmiňovaní THULNAR. To je jako kdybyste narvali pytel samými sladkostmi, zasypali je cukrem a ještě podávali se sirupem. Ježíši Kriste, je toto vůbec možné? Už jenom ten obal, ty pózy na fotkách a fantasy témata. To je něco hrozného, opravdu. Vezměte si to nejhorší z MANOWAR, přisypejte několik deka POWERWOLF a proložte to pár ostřejšími riffy DIMMU BORGIR (to aby se dostálo image drsňáků). Jo a nezapomeňte tomu dát nálepku symphonic black metal.
Tak a teď mě několik černočerných, krutěpřísných a záhadných fanynek proklelo, propíchalo špendlíkem panenku, která mě má znázorňovat a nakonec bouchlo pěstičkou do ubrečeného polštáře. Ne, ne, ne a ještě jednou ne. Já jednoduše podobnou hudbu nedokážu vůbec poslouchat. Fantasy mi nevadí, ale pořád čekám, kdy ke mě zezadu přistoupí růžový jednorožec a přikáže mi, abych se sehnul pro mýdlo. A nebude mi nic platné, že mám ohnivý meč a tenhle rok jsem se zařekl, že si konečně koupím nového poníka. Tady už se nejedná ani o hudbu, to je spíš komerční záležitost. Už vidím ty uplakané tváře pubescentek, které čekají, až konečně přijede princ. No a protože jsou tvrďačky, tak musí mít minimálně dlouhé vlasy a kožený kabátek. Realita je ale jiná, milé dámy. Tihle muzikanti spí asi opravdu jen "v teple". Uff.
Omlouvám se, ale podle mě THULNAR letos vydali pouze pár neskutečně komerčních skladeb, které snad nemají s metalem už nic společného. Bohužel, i bombastické pokusy o vznešenost obsahují samá hluchá místa. Pro sebe jsem si na této desce nenašel vůbec nic. Tohle je svět, kde pro mě opravdu není místo. Je na mě moc růžový, patetický, umělý. Připomíná mi růžovou cukrovou vatu, se kterou se za chvilku začnete dusit. Bohužel, podle mě se jedná přesně o ten druh nahrávky, kterou už nechci nikdy slyšet. Dostal bych jinak totiž cukrovku.
Asphyx says:
I´m very sorry but I think that TULNAR
published only a few very commercial songs this year which have nothing to do
with metal. Unfortunately, even the bombastic attempts at grandness include
only deaf passages. For me there is nothing on this album. This is a world
where is no place for me. It is too pink, pathetic and plastic for me. It
reminds me of pink cotton candy which makes you choke. Unfortunately, for me
this is exactly the type of record which I don´t want to hear again, ever. I
would give me a diabetes.
Když jsem poprvé slyšel novou desku slavných ANTHRAX, říkal jsem si, že trošku nechápu ty oslavné výkřiky různě na internetu. Vždyť zrovna tahle smečka zažila už o hodně lepší období. Letos jsou víc heavy, víc rozvláční, víc nevýrazní. Očekával jsem pecku mezi oči, úder v podobě pořádně ostrých riffů a skladby, u kterých budu mít chuť rozsekat půlku bytu. Nic z toho se při poslechu nedostavuje. Mě novinka zkrátka přijde jako takové paběrkování nápadů, které už tady dávno byly. Kde je u kapely tolik známý odvaz, kde je silné a nekompromisní řezání pilou? Nemůžu si pomoct, ale pánové mi přijdou nějací unavení.
Ono to v závěru není úplně špatné album, ale ne na ANTHRAX. Nezlobte se na mě, ale skupina, která je schopná stvořit něco tak skvělého, jako byly ve svých dobách desky jako "Among the Living", "State of Euphoria", případně moje srdcovka "Persistence of Time", vyvrhne na světlo boží tohle? Možná jsem moc přísný, ale nedá mi to. Nějak jsme si s novinkou jednoduše nesedli do oka. Je to zkrátka hrozně plytké, bez jakéhokoliv výrazu (Joey Belladonna to podle mě vůbec nedává - chci Johna Bushe!). Těšil jsem se moc, neustále přimhuřoval oči i uši a nic, vůbec nic to se mnou nedělá. Omlouvám se, ale nemůžu si pomoct. Pro mě osobně se jedná o hodinu totální nudy. A to bývám takto ostrý málokdy. Přitom jinak ANTHRAX (i některá novější alba) doslova zbožňuji...nedá se nic dělat, mě to připadá jak zahrané od nějaké lokální heavy smečky, už jenom ten divný zvuk a produkce. Škoda.
"For All Kings" je albem, které na mě působí dojmem, že ho nahráli hodně unavení muzikanti. Kde je dřívější energie, lehkost a jiskření? Kam se poděly ostré riffy? Tohle je album pro staré dědky, kteří vytvořili něco jen tak z povinnosti. ANTHRAX vždy patřili k mým velmi oblíbeným kapelám, ale letos se jim to vyloženě nepovedlo. Pro mě osobně se jedná jen o nekonečnou nudu. Omlouvám se, ale takhle ne! Obyčejné album, které posouvá kapelu do šedého průměru.
Asphyx says:
"For All Kings" is an album that seems to me it was recorded by verytiredmusicians. Where are previouspower, lightnessandsparkle? Where aresharpriffs? This is analbumfor old codgerswhocreated something only from duty. ANTHRAX were alwaysone of my favouritebands, but this yearthey don't bring it well off. Forme it is aboutendlessboredom. Sorry, butnot in this way! Commonalbumthat pushesthe bandinto thegray average.
Povstávají noví a noví technicko death metaloví bojovníci, kteří se nás snaží přesvědčit o tom, že v brutalitě, komplikovanosti a zběsilosti se ukrývá ta jediná ryzí pravda. Některým se to daří na výbornou, jiní jsou solidní a zbytek jen paběrkuje. Podobných kapel je v současnosti obrovské množství a konkurence je opravdu veliká. Kanadští DEFORMATORY mě doslova rozsekali. Lehká inspirace CRYPTOPSY, ORIGIN, DYING FETUS a samozřejmě SUFFOCATION a DEEDS OF FLESH. K tomu vlastní stažený obličej, tuny nápadů v jedné skladbě, složité, košatě náročné motivy, smrt a utrpení. Svým způsobem se jedná o dokonalé dílo. A to tentokrát nejen v rámci stylu. Kanaďané v sobě mají ještě něco navíc, zajímavého, co vás přišpendlí k přehrávači, pohraje si s vámi, naseká na malé kousíčky a spláchne do odpadní stoky.
Album má neskutečný tlak, je to smršť, právě se vzdouvající tsunami. Spousta ostrých riffů narovnaných vedle sebe s citem a nadhledem. Líbí se mi jak energie, tak parádní zvuk celé nahrávky. Je to komplikované jako nějaký složitý rébus, ale po čase začnete rozplétat jednotlivé motivy, necháte si je zarývat do hlavy a řekněme po desátém poslechu budete mít co dělat, abyste vydrželi vůbec sedět. Má to grády, to vám tedy povím. Z téhle hudby doslova čiší inteligence na všechny strany. Vaše přívětivost pro brutalitu v muzice je sice nutností, ale tohle v pořadí druhé dlouhohrající album má v sobě vše, co má kus zahnívajícího masa mít. Několik kilo svíjejících se červů, texty proti náboženství, politice, odhodlání, určitý vnitřní náboj a mistrovsky zvládnuté nástroje. A ještě navíc se to celé hrozně dobře poslouchá!
"Malediction" je povinností pro všechny fanoušky brutálního a technického death metalu. Kanadští maniaci totiž nahráli album, které je zběsilé jako samotné šílenství. Velké množství nápadů v jedné skladbě, maniakální výraz, vynikající celkový sound. DEFORMATORY vám zaseknou přímo do obličeje riffy ostré jako nabroušená sekyra. Je to masakr, je to spousta energie a síly, napěchovaných na hudební nosič. To vše zahrané s nadhledem, samozřejmostí a inteligencí. DEFORMATORY jsou pro mě velmi krutým překvapením. Tahle nahrávka může způsobit vlnu tsunami! Výborně! Doporučuji všem krvelačným šelmám!
Asphyx says:
"Malediction"is the must forall fansof brutalandtechnical death metal. Canadianmaniacsrecorded an album, whichis furious like madness itself. A lot of ideasin one song, manicexpression, excellentoverall sound. DEFORMATORY will sink sharpriffs into your face likesharpenedax. It's amassacre, there're a lotof energy and strength, stuffed on musical medium. Allplayedwith grace, intelligenceand naturally. DEFORMATORY arefor meverycruelsurprise.This recordcan cause atsunami! Well done! I recommend to allbloodthirstybeasts!
TERROR - Legion of Gore 7" EP 2016, Hells Headbangers Records
Králové demo nahrávek, američtí thrash deatheři TERROR, nás letos poctili dalším ze svých krátkých kousků smrti. Na albu najdete dvojici ostrých, nekompromisních a plesnivých songů, zahraných ve stylu NUNSLAUGHTER, SACRIFICE, RIGOR MORTIS. Zkrátka a dobře, záležitost pro staré poctivé fanoušky thrashe, který se kdysi hrával s odhodláním a nadšením. Je to retro jako řemen, ale u kapely hrající od roku 1986 je to tak nějak pochopitelné. Všude už se se dávno hraje v jiném rytmu a s jiným zvukem, ale TERROR si zachovali svůj jasný a rozpoznatelný špinavý ksicht. Kapele očividně prospěla obměna sestavy. Působí teď jako politá mrtvou vodou. Nechybí mi zde vůbec nic. Naopak, rochním si v téhle hudbě jako archivář v právě objeveném starém spise.
Dva songy plné pekla připomínají hřeby, kterými byl kdysi Kristus přibit do svých dlaní na kříž. Jen s tím rozdílem, že tentokrát visí hlavou dolů, řve nenávistná slova a svíjí se v křečích plných pomsty. Cítím z TERROR tu správně "nasmrádlou" síru. Legie, poslaná ze samotného záhrobí ničí vše živé, spaluje nás spravedlivým ohněm a my jen vyděšeně koukáme ze svých úkrytů, cože se to tady děje. Zde se hraje podle starých, poctivých postupů, způsobem, který bude vyhovovat všem postarším a poctivým maniakům. Pokud máte v muzice rádi plesnivinu, hnilobu, exhumaci starých pořádků, jste tu správně. Oprašte svoji džínovou bundu, zavzpomínejte na dávné časy a otočte hlasitost na maximum.
Legendární špinaví thrasheři TERROR mezi nás vyvrhli pořádně plesnivou mršinu. Ostrý, nekompromisní thrash s morbidními melodiemi, krutostí a silou. Pokud máte rádi staré, dobré poctivé časy, budete určitě spokojeni jako já. Řeže to, pálí to a kope jako splašený kůň. Dva songy, připomínající údery pěstí do obličeje. Americká thrashová kreatura se opět probudila, aby nás spálila černým ohněm. Už vás někdo někdy bodl rezavým nožem do břicha? Pocity jsou při poslechu hodně podobné. Thrash metal, který řeže jako sekáček na maso! Velmi dobře!
Asphyx says: The legendary dirty thrash TERRORcasted up among us areallymoldycarcass. Sharp, uncompromisingthrashwithmorbidmelodies, crueltyand power.If you like oldgood honesttimes, you will definitelybe satisfiedas me.Itcuts, burnsandkickslikea runaway horse. Twosongsremindingpunchesto the face.Americanthrashcreature woke uptoburn us with black fire. Haveyou ever beenstabbedwith a rusty knifeinto thebelly?Feelings arevery similar when listening.Thrashmetalthat cutslikea cleaver! Very well!
Sláva, hurá, hallelujá! Nemožné se stalo skutečností! Festival Deadly Storm in Božkov slaví své desáté narozeniny. Přijďte s námi podpořit a oslavit jednu z mála extrémně metalových akcí, které se v Plzni odehrávají! Ctíme tradice, proto se celá akce bude opět odehrávat v prostředí Hospody pod Kopcem v Božkově. Rádi vás přivítáme v hojném počtu a dobré náladě.
Odpolední metalový čaj vypukne v sobotu v 16 hodin – 19. 3. 2016
BLACK SABBATH byli pro mě vždy kapelou, která kdysiformovala můj způsob vnímání muziky jako takové. Je pro mě hrozně těžké vůbec si dovolit napsat něco negativního. Bohužel, letošní novinka "The End" je albem, které mě příliš nezaujalo. Obyčejné riffy, stárnoucí Ozzyho hlas. Přijde mi to jen jako takové paběrkování. Je to škoda a hrozně těžko se mi to píše, ale nijak nadšený z ní nejsem. Ještě, že se jedná jen o čtyři nové songy, které se na předešlé dlouhohrající album "13" nevešly. Doplněny jsou pak o čtyři další skladby, nahrané na živých koncertech (jeden v Austrálii, jeden na Novém Zélandu a dva v Kanadě). Problémem je, že ani ty nijak neoživují ducha starých časů. Jakkoliv jsem byl s "třináctkou" poměrně spokojený a rád se k ní občas vracívám, tak tohle EP se u mě v přehrávači příliš často neohřálo.
BLACK SABBATH působí unaveným dojmem (není vzhledem k posledním událostem a věku divu). Dřívější temná energie se vytratila spolu s mládím. Ne, nechci po starých pánech zázraky, ale asi jsem měl příliš vysoká očekávání. Přitom mám rád "Sabbathy" se všemi zpěváky (nejvíc asi s božským Diem). Zásadní problém ale slyším u Tonny Iommiho. Od tohohle riffového monstra bych takové obyčejné motivy nečekal. Není to vyloženě žádný průšvih, ale ani to není nic výjimečného, co bych si řekněme třeba za pár let pamatoval. Chovám k téhle legendě obrovskou úctu, dokonce ji považuji za jednu z mých nejoblíbenějších kapel vůbec a ovlivnila mé vnímání světa jako málokdo, ale při poslechu se neustále ošívám. Příliš toho ve mě z "The End" nezůstává. Snažím se, ale tma nepřichází. Bohužel. "The End" je albem, které působí dojmem, že vůbec nemělo být nahráno. Mám BLACK SABBATH hodně rád, ale novinka se mi příliš nelíbí. Riffy jsou zde obyčejné, Ozzy unavený a celkový dojem spíše průměrný. Měl jsem asi příliš velká očekávání, která nebyla naplněna. EP je takovou klasikou od BLACK SABBATH. Neurazí, ale ani nenadchne. Čtyři obyčejné songy, čtyři nahrané naživo. Možná jen sběratelský kousek pro fanoušky, ale také nic zajímavého. Chybí mi ta nejdůležitější věc, kterou jsem u téhle kapely vždy miloval, není zde vůbec žádná tma. BLACK SABBATH vydali nahrávku, která funguje tak na sedmdesát procent. Škoda.
Asphyx says: "The End"is an album giving the impressionthat itshouldn't berecorded. I likeBLACKSABBATH a lot, but the newsI don't. The riffsarecommon,Ozzytired andoverall impressionrather mediocre. I hadprobablytoo high expectationsthat weren't fulfilled.EPisaclassicfromBLACK SABBATH. It doesn't offend, it doesn't entrance. Fourordinarysongs, fourrecordedlive. Maybejust acollector's itemfor fans, butnothing interesting. I miss themost important thinginthis bandI'veever loved, there isno darkness. BLACKSABBATHreleasedan album that runs on seventypercent.It's a pity.
rozhovor s legendární death metalovou kapelou MASTER - odpovídal Paul Speckmann
Ave
MASTER! Nedávno jste vydali svoje v pořadí třinácté řadové album s názvem „An
Epiphany of Hate“. Jaké z něj máš teď, nějakou dobu po vydání pocity? Jaké máte
ohlasy od fanoušků, jaké jsou recenze?
Ve
chvíli, kdy album vychází, nemám pocity ani takové ani onaké. Hudba mluví sama za
sebe. Strávíš asi tak měsíc přípravou na nahrávání nového alba a až je
zmixované a zmastrované, tak už ti leze krkem! Většinou počkám pár měsíců a
pak si to teprve přehraji. Někdo si asi myslí, že cokoliv nahraje, je úplně to
nejlepší. Ale popravdě, jestli něčemu takovému opravdu věříš, tak jsi vážně
idiot. Recenze jsou vynikající, akorát UK a US na nás dlabou jako obvykle, radši
budou vyzdvihovat kdejakou kopii Master na světě, než originální Master! Být
vzorem může být jak požehnání, tak i horor.
Už
spoustu let jste jako kapela věrni Bzeneckému studiu Shaark. Dodává vám váš
charakteristický zvuk. Dovedeš si vůbec představit, že byste nahrávali někde
jinde? Nelákalo vás zkusit někdy někoho jiného? Mimochodem, novinka zní velmi
dobře.
Proč
bys nahrával někde jinde, když jsi našel to nejkomfortnější studio na světě?
Nahrávám v Shaarku už od roku 1999. Takže jak vždycky říkám - pokud není
něco rozbité, není potřeba to opravovat! Jsem chlap, který jde ve svých
stopách, takže to, můj kamaráde, nevypadá na žádné změny v dohledné době.
Krom toho se studio rok od roku zlepšuje. Pokud hledáš profesionální studio za
rozumnou cenu, tak Shaark je podle mého názoru nejlepší volbou v České
Republice. Jde o to, že Pavel a Petr spojili dlouholeté zkušenosti a tu kvalitu
je možné slyšet na nahrávkách, které produkují.
Paul Speckmann
Nedávno
jsi se svojí kapelou oslavil třicet let na scéně. Když se ohlédneš zpátky, je
velký rozdíl nahrávat a vydávat nové album dnes a před lety? Nemyslím tím jen
technické detaily a možnosti, ale i přístup vydavatelů, labelů apod.
Pro kapelu jako MASTER se nic nemění. Vždycky
najdeme podporu labelu, jako je například FDA Rekotz v Německu pro vydání
našich desek. Také máme výborný český label Doomentia Records, kteří znova a
znova vydávají všechny moje alba, takže to taky hodně pomáhá. Když jste
v kapele, která v undergroundu něco znamená, vždycky se najde label,
který tě podpoří, protože ví, že na tobě vydělá nějaké peníze.
V textech často řešíš
současné společenské problémy. Zdá se, že se svět už několik let řítí do
záhuby. Vidíš ale nějaké řešení? Existuje vůbec nějaké?
Je jen jedno řešení,
ale k tomu nikdy nedojde. Dnešní mládež se více zajímá o telefony a
počítače. Dojde ke změně fyzické aktivity, ta už nebude potřebná pro budoucí
generace. Je na čase odstranit politiky a policii od moci a začít žít skutečně
ve svobodné společnosti. To si však žádá velké úsilí ze strany mládeže ve
světě, zorganizovat se však zabere hodně práce a strategického myšlení!
Samozřejmě, že já už budu dávno mrtvý a pohřbený, ale vím, že mé myšlenky a
nápady z některých skladeb, které jsem napsal, tady budou až do konce. Svět
skončí daleko dřív, než dojde k nezbytným změnám.
Obal
pro novinku vám vytvořil Američan Mark Cooper. Na jeho tvorbě se mi líbí, že
každý jeho cover je jiný, než ten předešlý. Jak jste na něj vůbec přišli a proč
právě on? Co se týká obalů alb MASTER, tak máte snad každé album od někoho
jiného.
Já ho nevybral a popravdě, slyším jeho jméno až teď,
když jsi ho zmínil. Label FDA koupil tuhle velkolepou předlohu několik měsíců
předtím, než jsme začali nahrávat a zeptali se mě co si o tom myslím. Nakonec
to dopadlo dobře, ale upřímně jsem si vždycky myslel, že hudba je na albu to
nejdůležitější, ale když vidím, jak se všem libí obal alba, možná jsem se mýlil
a v dnešní době je potřeba mít celý balíček. Když jsem já vyrůstal, hudba
mluvila za vše.
První
album, které jste nahráli v současné sestavě, bylo „The Spirit of the West“
(2004). Zajímalo by mě, jestli máte od té doby nějaké rituály při nahrávání.
Myslím tím teď postup, pravidla. Zajímal by mě samotný proces vzniku nového
songu.
Výborná otázka, ale v té době, kdy jsme
společně poprvé nahrávali, měli kluci nulovou angličtinu a já to samé
s češtinou. Takže to proběhlo téměř stejným způsobem, jak to děláme
dodnes, avšak Pradlovský (bubeník) mluví dnes anglicky už velmi dobře. Já
přesto český jazyk pořád nezvládám a nikdy nebudu.
Pokud nahrávání nemá pravidla, tak je to Rock´n
´roll.
Alex
Nosí
nové riffy a nápady i Alex?
Na
tohle album přinesl Alex dva nápady, první jsme vůbec nenahráli, protože se to
podle mě k Master vůbec nehodilo, ale ke konci zkoušky přišel ještě s parádním
kusem "Just take my right arm". Alex napíše jednu nebo dvě skladby
skoro na každé album a vždycky jsou to pecky a taky to přidá albu na
rozmanitosti, což je určitě důležitá věc!
Mluví
ti kluci do nápadů, upravují je?
Ne! Pořád dumám nad celým tím procesem skládání
nových skladeb. Nevidím žádný rozdíl oproti tomu, jak to dělají jiné kapely!
Během roku si doma vymýšlím rify na akustiku a nahrávám si je na příruční
rekordér. Když přijde čas nahrát další album, tak si ty riffy pustím a dávám je
dohromady do skladeb. Pak přinesu tyhle skladby do zkušebny v suterénu studia Shaark, kde zkoušíme a přehráváme je sami spolu jen se Zdeňkem (bubeníkem) na
mou elektrickou kytaru. Některá skladby jsou hotové po prvním přehrání a
některé musíme se Zdeňkem upravit. Vždycky je super pracovat s vynikajícím
bubeníkem! Zdeněk mi ukazuje různé možnosti, jak to může zahrát na bicí a někdy
mám představu o tom, jak by některé části měly znít, takže o tom diskutujeme a
hrajeme. Občas musíme prodloužit party pro vokály atd..., ale myslím, že to je
zcela běžné. Poté napíšu kytarové party pro Alexe a z toho uděláme basu.
Co se týče zpěvu, tak ty píšu, až když jsou všechny skladby hotové a vokály
zpívám poprvé vždycky až ve studiu.
Už
druhé album jste vydali u německého labelu F. D. A. Rekotz. Ten podle mě patří
v současné době mezi jedny z nejlepších undergroundových vydavatelství. Jak
jste s jejich prací spokojeni? Líbí se mi, že jsou vaše CD i vinyly v pohodě k
dostání. Mimochodem, tentokrát vám u nich vyjde i vinyl v několika provedeních.
Přeci jen, je to ale malý label, nelákalo vás se dostat k nějakému většímu?
Chlape, 10 otázek v jedné! F.D.A. Rekotz odvádí
v tuto chvíli pro Master skvělou práci a doufejme, že budeme mít dlouhý a trvalý vztah. Je to druhé
vydané album a určitě to chce čas, odvést dobrou práci. Hledají svou cestu a
možná se stanou dalším velkým labelem a to by mohl být problém. Labely se
stanou velkými a kapely se ztrácí v šuplíku!
Zdenál
V
jednom rozhovoru jsem četl, že jsou MASTER jako kapela nově pod italskou
společností ALPHA OMEGA MANAGEMENT. Co to pro vás jako skupinu vlastně znamená?
Vždyť vy koncertujete skoro neustále.
Uvidíme, co se stane, ale vypadá to dobře. Budou
bookovat Evropské turné v říjnu a uvidíme, jak to půjde. Já budu mít
alespoň trochu pauzu, protože jsem jediný, kdo zařizoval vystoupení a hledal
koncerty, agentury a také festivaly. Je to těžká práce, takže uvidíme, co může zvládnout někdo jiný.
Minulý rok jste byli na koncertní šňůře v USA, kam se
pravidelně vracíš. Po tvém boku tam nejsou Alex a Zdeněk, ale Alex Bouks (ex –
Incantation) a Jacob Shively. Proč tam vlastně s tebou kluci nehrají? Jak turné
dopadlo a kdy chystáte další?
Ve skutečnosti se
mýlíš. Ruston Grosse hraje s Master v USA na bicí každý rok, nebo tak
nějak a loni vystupoval s Gruesome, kytarista Possessed Daniel Gonzales!
Alex Bouks byl v tohle termínu zaneprázdněn. Master nečeká na nikoho!
Turné bylo vražedné a pokud vše vyjde, tak se s největší pravděpodobností
do USA v srpnu na turné opět vrátíme.
Jako
MASTER jste také měli loni turné po Jižní Americe. V Evropě se o Brazílii,
Chile, Argentině mluví jako o zemích, kde jsou fanoušci doslova „šílení“. Jak
se turné povedlo? Vzpomeneš si třeba na nějaký obzvlášť zajímavý zážitek?
Turné po Jižní Americe jsou vždy šílená.
Tentokrát bylo super hrát v Chile s Venom Inc. - 800 naprosto
odvázaných fanoušků. Turné v Jižní Americe jsou vždy provázena spoustou bláznivých
zkušeností, což je důvod, proč tam jezdíme.
Také jste byli na třech koncertech v
rámci OBSCENE EXTREME v Tokiu. Jestli se nepletu, bylo to vaše první vystoupení
v této zemi? Jak se vám tam líbilo a jak jste byli spokojeni s vystoupením? O
Japoncích se říká, že jsou trošku „zdrženliví“, je to pravda?
Klademe
důraz na skvělý výkon bez ohledu na situaci, tomu se říká být profesionální kapela.
Čurby jako vždy připravil výbornou příležitost a my si mohli užít peklo
Japonska. Já už jednou tuto zemi navštívil během svého prvního turné s
Krabathor, ale tentokrát, v roce 2015 to bylo mnohem lepší a samozřejmě
profesionálnější. Ano, fanoušci jsou o něco víc opatrnější, ale když jsme hráli s Deathstrike během posledního koncertu v pondělí v Tokiu, skákalo se z pódia
a fanoušci šíleli.
MASTER
pro mě vždy byli synonymem pro absolutní underground. Jen si říkám, jestli to
není příliš namáhavé a unavující? Ono je něco jiného být pořád na turné a „žít
tímto způsobem života“ ve dvaceti letech, ale už nejste „žádní mladící“.
Nelákalo by tě, se někdy usadit, chodit „normálně“ do práce apod.? Co na to
rodina? Musí to pro ně být těžké, když jsi pořád někde na turné. Čím si vlastně
(vyučený, vystudovaný) „civilním povoláním“?
Příliš mnoho otázek brácho, tohle je moje práce.
Hraju metal a doma odpočívám. Tohle je moje profese. Musím dvakrát týdně zajít
na poštu a poslat balíky do celého světa, ale to je ta nejmenší starost. Moje
civilní profese je metalista. Samozřejmě je pro moji ženu těžké, když hodně
cestuju, ale prostě to tak funguje.
19.
3. přijedete do Plzně na festival DEADLY STORM IN BOŽKOV 10 jako DEATH STRIKE.
Budeme se těšit na všechny staré songy. Přivezete nám i nějaká trička DEATH
STRIKE, vinyly a CD? Pro fanoušky to bude vaše první vystoupení (jako DEATH
STRIKE) v České republice, tak ať si může každý odvézt něco na památku.
Budu
o tom muset přemýšlet.
Paul
Poslední
otázka na odlehčení na závěr. Žiješ už u nás v České republice poměrně dlouho,
ale česky jsem tě moc mluvit neslyšel. Je pro tebe naše řeč těžká nebo se ti
prostě nechce:))? Zajímala by mě ještě jedna věc. Kdysi jsem četl, jak se ti u
nás líbí, protože nejsme ještě tolik svázaní „americkým způsobem života“.
Poslední dobou se ale způsob života díky globalizaci i u nás poměrně mění. Jsme
víc zaměřeni na konzum. Jak to vidíš ty?
Jak už jsem vysvětloval v mnoha rozhovorech, nemůžu
se zabývat nesmysly, brácho. Jsem líný, pravda, ale faktem je, že i hudební
promotéři po celém světě musí mluvit anglicky, protože jinak mají s kapelami
málo zahraničních koncertů, nebo žádné. Takže si to nacpi do dýmky a vykuř ji
jak Krakonoš. Těším se, až se potkáme v podzemí na Deathstrike v Plzni (info zde) a ještě
jednou díky brácho!
Co se týče globalizace a konzumu, pořád se cítím a
budu se cítit svobodnější dělat to, co chci v České Republice. To je
důvod, proč žiju tady a proč jsem si tu pro sebe a svou ženu vybudoval život.
Děkuji
za rozhovor, přeji spoustu prodaných nosičů a ať vám to naživo dobře hraje!
Budu se těšit na setkání na nějakém koncertě!
interview with legendary death metal band MASTER - answered Paul Speckmann
Ave Master! You have recently
released your thirteen album in a row entitled " An Epiphany of
Hate". What are the feelings you got right now, as well as some time after
the release? Do you have any feedback from the fans, and what about the
reviews?
I have no feelings either way
by the time an album comes out. The music speaks for itself. You spend a month
or so preparing to record a new album and by the time it's mixed and mastered
you're sick of it! I usually wait a few months or so and put a new recording on
the stereo then! I guess there are some out there that think every recording
they do is the best, let's face it, if you truly believe this then your a
complete idiot. The reviews for the record are outstanding, yet the UK and the
USA have completely turned their backs on the band as usual, they would rather
support the many Master copycats across the globe than the original Master!
Influence can be a horror or a blessing in disguise!
Paul Speckmann
As a band you are really
loyal to Shaark studio in Bzenec for many years. It gives you your
characteristic sound. Can you imagine yourself recording elsewhere?Are you sometimes tempted to
try it with someone else? Incidentally, the new album sounds very good.
Why would you record
somewhere else when you have found the most comfortable studio in the world? I
have been recording at Shaark, Studios since 1999. So as I always say if
something is not broken, there is no need to fix it! I am a man that is set in
his ways so I wouldn't look for any changes, anytime soon my friend! Besides,
the studio improves every few years or so! If you are looking for a
professional studio with reasonable prices then Shaark is the best choice in
the Czech Republic in my opinion. The thing about the studio is that Pavel and
Petr have combined years of experience, and this quality can be heard on the
releases they produce!
Not too long ago you were
with your band celebrating thirty years of being in the scene. When you look
back, is it a big difference recording and releasing a new album today and
years ago? I do not mean just technical details and possibilities but also the
attitude of publishers, labels, etc.
No not for a band like Master
my friend, things don't change. We always find the support of a label like FDA
Rekotz in Germany for example and continue to release albums. We have also a
great Czech label called Doomentia Records that re-releases all of my albums
over and over to the masses, so this also helps extremely. When you're in a
band that means something to the underground, you will always find another
label who will support you as they know that they will make some money from
yours and their efforts!
The lyrics often dealt with
contemporary social issues. It seems that the world has for several years been
rushing into perdition. But do you see any kind of solution? Are there any?
Their is only one solution but it will never come
to fruition. The youth of today are more interested in the telephones and
computers. Change takes physical activity and this is no longer necessary for
the next generations. It's time to remove the politicians, and police from
power and live in a new truly free society. But this will take a great effort
on the part of the youth of the world, and to get organized will take much work
and strategical thought! Of course I will be dead and buried, but I know my
thoughts and ideas from some of the songs I have written will remain until the
end. The world will end long before the necessary changes are made.
Cover for the new album is
created by Mark Cooper from America. With his creation I really like the fact
that every cover is different than the previous one. How did you find this guy
and why did you choose him? Regarding the album covers of MASTER, it
seems to me that you have created almost every cover through someone
else.
I didn't choose him and
actually just heard his name after you mentioned it. The label FDA bought this
magnificent of artwork several months before we began recording and asked me
what I thought of it. In the end it worked out well, but I honestly have always
thought the music is the most important thing about an album, but seeing as
though everyone also likes the artwork for the album, maybe I have been wrong
and in today's world you need the whole package! When I grew up, the music did
the talking!
The first album that you
recorded with the current line-up was "The Spirit of the West" in
(2004), I wonder if you have any rituals during the recording from this time.I
mean some rules, procedure,etc.
Great question, but at this
time when we recorded the first time together the guys spoke zero English and I
spoke zero Czech as well. So the music really was done nearly the same way we
do it today, but drummer Pradlovsky speaks English very well today. I still
have not mastered the Czech language by any means and never will! When
recording there are no rules, this is Rock"n"Roll.
Alex
Does Alex participate in
creating new riffs and ideas?
Alex brought in two songs
this time around and the first we never recorded as it did not fit my vision
for a Master track, but he did bring in a great number called , "Just take
my right arm," near the end of rehearsals. Alex writes a song or two on
nearly each album and I think his songs are always killer and add diversity to
the albums which is an important thing for certain!
Are your bandmates correcting
your ideas and are they discussions about it?
No! I keep wondering about the
whole process of creating a new song. I cannot see how it differs from any
other band! I write riffs over a year or so on my acoustic guitar in my home
office and record these on a digital hand held recorder! When it's time to
record a new album, I listen to the riffs and put together songs. I then bring
these tracks to the rehearsal studio in the basement of Shaark Studios where we
rehearse and play these songs along with drummer Zdenek on my electric guitar.
Some of the songs are immediately ready after playing the first time, others
Zdenek and I work on and tweak a bit. It's always good when you have an
excellent drummer to work with! Obviously, Zdenek shows me the different
possibilities he can do on the drums and sometimes I also have an idea about
how some parts should go, so we discuss it and play. Sometimes we have to
extend parts for vocals etc, but this is quite normal I suppose. I then play
the guitar parts for Alex and switch to bass and we take it from there. As for
vocals I write these after all tracks have been worked out. I sing the vocals
always for the first time in the studio! You have released a second
album with German label F.D.A. Rekotz. In my opinion they currently belong
among, one of the best underground labels. Are you satisfied with their work? I
like the fact that there are no problems in getting your CDs and vinyls. By the
way, this time you will have vinyl in several versions. After all
it is still a small label, hence what are your thoughts
regarding some bigger label?
Man, 10 questions in one
question! The label F.D.A. Rekotzis doing a great job for Master for the moment and
hopefully we will have a long and lasting relationship. This is the second
release and they certainly take the time to do an excellent job for sure.
They way things are looking at the moment though, thy may be the next big
label, and this could be a problem. Labels get too big and then the bands get
lost in the shuffle!
In one interview I read that
MASTER as a band is now under an Italian company ALPHA OMEGA MANAGEMENT. What
does this means to you? Because you have concerts almost constantly.
Obviously we will see what
happens, but things look good. They will book a tour in October in Europe and
we will see how it goes. This will give me a break as I am the one booking the
shows, finding the gigs, and finding the agencies as well as the festivals.
It's hard work so we will see what someone else can do.
Zdenál
Last year you were on tour in the USA , where you
are visiting quite regularly. But Alex and Zdeněk did not play with you
but instead of them there was Alex Bouks ( ex-Incantation) and Jacob
Shively.
Actually you are wrong, Ruston Grosse plays drums
for Master in the USA every year or so, and this past tour featured Gruesome,
Possessed guitar player, Daniel Gonzalez! Alex Bouks was busy at this
particular time! Master waits for no one!
Why did those guys not play
there with you? It's too expensive to get visas for the Czech and Slovak guys
and the US government makes things to difficult with foreigners abroad.
How do you evaluate this tour and when are you planning your next tour?
The tour was killer and I
will most likely return to the USA for a tour in August if things pan out.
MASTER've also had a tour in
South America last year. In Europe, we are told about Brazil, Chile and
Argentina as countries where the fans are literally "crazy". How
successful was this tour? Do you remember some interesting experience from
there?
The tours are always a blast
in South America. This time around we had a blast once again in Chile playing
with Venom Inc, the 800 people were crazy at this show period! Touring in the Americas is
always filled with crazy experiences, which is why we go there.
Also you had three gigs in
Tokyo within the Obscene Extreme time. If I remember correctly, it was your
first gig in that country. How did you like it and how were you
satisfied with the performance? About Japanese fans we hear that they are
a bit "cautious" is it true?
We killed it in Japan, the
band puts on a great performance whatever the situation, this is called being a
professional band. Curby as always, set us up with a great situation and we
enjoyed the hell out of Japan. I once visited the country on my first Krabathor
tour but this time around in 2015 was much better and more professional of
course. Yes, the fans are a bit cautious but by the time we played the
Deathstrike show, they were stage diving and going crazy on that final Monday
gig in Tokyo! MASTER always has been
synonymous of absolute underground for me. I just keep thinking, if
it is really hard and exhausting? Is it something different where you are
continuously on the tour and you keep this way of life style where you are 20
years old, but now you are not any "young mans". What about settling
down, going "normaly" to work, etc.? What about family? It has
to be hard for them when you are on tour all the time somewhere. What have you
apprenticed - what is your "civil profession"?
Too many questions brother,
this is my work, I play Metal and otherwise relax at home. This is my
profession, I have to visit the post office twice a week to send out my parcels
across the globe, but this is the least of my worries! My civil profession is
Metal Head period! Sure it's hard on the wife sometimes when I travel so much
but this is the way it works.
13.3. you will play with
DEATH STRIKE on the festival Deadly storm in Božkov 10. We look forward to all
the old songs. Will you be bringing some tshirts, CDs and vinyls of DEATH
STRIKE? It will be your first performance with DEATH STIKE in Czech Republic
and we would like to buy something as a souvenir.
I will have to think about it!
Paul
The last question in the end
- as a relief. You already live in the Czech Republic for relatively a longer
time but I have never heard you talk too much in czech language. Is the czech
language so difficult for you or are you just lazy?:) I wonder one more thing.
Once i read how you like Czech Republic because we are not so tied by the
"American way of life". Thanks to globalization.....way of life
in even our country has relatively changed. We are more focused on
consumerism, what do you think about this?
I cannot concern myself with
such nonsense brother, as I explained in many interviews, I am lazy true, but
the fact of the matter is that even the music promoters across the world must
speak English or they have little or no concerts with bands from abroad, so put
this in your pipe and smoke it like Krakonoš. I am looking forward to seeing
you and the underground Metalheads at the Deathstrike show (info here) brother thanks
again!
As for globalization and
consumerism, I still feel and always will feel more free in the Czech Republic
to do whatever I wish to do period. This is why I live here and have made a
life for myself and my wife here!
Thank you for this interview.
I wish you a lot of CD sales and great live shows. I look forward to meeting
you in any upcoming gigs!