DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

středa 28. září 2016

Home » » Report, photos, video - DEMONICAL, OCTOBER TIDE, AUTHOR – club Modrá Vopice, Prague - 27. 9. 2016

Report, photos, video - DEMONICAL, OCTOBER TIDE, AUTHOR – club Modrá Vopice, Prague - 27. 9. 2016

- author of photos Jakub Asphyx

VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound
https://www.youtube.com/user/jakubasphyx/videos

Pohřeb je ceremoniál posledního rozloučení se zemřelým člověkem, obvykle spojený s uložením ostatků zesnulého, nejčastěji pohřbením do země nebo spálením (kremace). Pohřební obřady patří k nejstarším známkám lidské kultury a téměř vždy vyjadřovaly nějakou formu představy o posmrtném životě (viz níže, způsoby pohřbívání). Moderní společnosti na takové představy masově rezignují a pohřební obřad je tak často setkáním přátel zemřelého a nanejvýš symbolickým rozloučením. V České republice se značná část zemřelých spaluje bez obřadu.

Jeden takový koncert, připomínající poslední věci člověka, se také konal v úterní večer v mém nejoblíbenějším klubu Modrá Vopice. DEMONICAL jsou pro mě kult, sice mnohokrát viděný, ale stále živý ve všech formách (CD, mp3, vypálené CD v autě) - já prostě tuhle kapelu miluju a hotovo! Líbí se mi taková ta švédská špinavost, absolutní nasazení, kdy je při živých koncertech skupina schopna vypustit duši. Bylo na čase si zase osvěžit vzpomínky na společné death metalové pohřby. K tomu jako bonus vynikající OCTOBER TIDE, kteří mě loni v Plzni doslova strhli do záhrobí.

October Tide
Je úterý odpoledne a mě těší představa, že se zítra možná i chvilku o svátečním dni vyspím. Z práce doslova běžím, abych se stihl najíst, pokecat s dětmi, vypít jedno ultra rychlé kafe s manželkou. 

Odváží mě Michal, který mě tentokrát naloží uvnitř v Plzni a už nám pod koly šustí dálnice D5 na Prahu. Cesta v pohodě, poděkovat musím samozřejmě za odvoz, protože jinak bych řídil sám a ve dvou se to vždycky lépe táhne. 

Když stojím na štěrku před Modrou Vopicí, jsem skoro dojatý. Nebyl jsem tu už skoro půl roku a mám trošku výčitky. Vstupuji do dřevěného království undergroundu a najednou se cítím jako doma. Hergot, mě je tady dobře! Spousta známých, šerý odér hudebního podzemí, smích příchozích, radost z toho, že se zase vidíme. Asi se sem přestěhuji, přemýšlím a pak mi dochází, že taky musím pracovat a starat se o rodinu. Jsem pořád nadšený fanoušek, posluchač, který muziku prožívá srdcem. Na první kapelu se těším jako na smilování boží. Pořád vnímám to napětí před koncertem, neustále mám dobrý pocit ze všeho toho setkávání, pokeců o muzice. Díky vám přátelé, díky moc!

Demonical
Zaujmu pozici váhavého fotografa, nechci rušit ve výhledu, neblýskám, jsem jen stínem užívajícím si atmosféru celé situace. Je to jako rozdíl mezi kremací a klasickým pohřbem do země. Šedovousý, šedovlasý, utahaný, ale spokojený jako pes, kterému konečně předhodili kost. Právě přichází první kapela. Zde je pár mých skromných postřehů.

AUTHOR nám přivezli pravou finskou temnotu. Black metalem načichlá death metalová špína zněla ve Vopici, jakoby tam patřila od nepaměti. Bylo to náladotvorné, s určitým smutkem ve skladbách a líbilo se mi to. Zpočátku nesmělé, ke konci pěkně divoké. Nic nového v záhrobí, ale hnisavá tma, zahraná s nadšením. Zima, chlad, pootevřená víka od rakví, ze kterých unikal zahnívající vzduch. Dobré to bylo.





DEMONICAL vzali to nejlepší, co kdy vzniklo ve švédském death metalu, protřepali a nemíchali a pak nám to narvali do chřtánu. Pro mě osobně jedna z kapel, které mám naživo nejraději. Nikde žádné zbytečnosti, jen rolba, hrnoucí před sebou obrovský náklad chřestících riffů, morbidního vokálu a ostrých melodií. Esence old school metalových postupů, síly, tmy a hudebního masakru. Pochválen buď den, kdy se tahle smečka kolem Martina Schulmana dala dohromady! Tohle byla horda death metalových válečníků, kteří nás zničili svojí temnotou. Masakr a za mě absolutní spokojenost.








Report, foto, video – GEHENNA, DEMONICAL, I SAW RED – club Modrá Vopice – Prague – 7.5.2015

Minirecenze/minireview - DEMONICAL - Black Flesh Redemption (2015)

Jdu si koupit nové tour triko DEMONICAL a fotím se s Sverker "Widda" Widgrenem a musím mu pochválit nové EP DIABOLIC "Umbra" (doporučuji!).

S OCTOBER TIDE jsme se prošli podzimním hřbitovem. Okouzlen kombinací pomalosti, syrovosti a ledovými melodiemi jsem se naladil na severský doom metal. Tahle smečka charismatických smutkařů si mě získala již dávno. Užíval jsem si ty dlouhé, táhlé motivy a vzpomínal na poslední pohřeb, který jsem zažil. Studené, pěkné vystoupení!









Report, photogallery, video – OCTOBER TIDE, OFFICIUM TRISTE, ABATON, FREITOD – Warm Up Party – Phantoms of Pilsen - Parlament Club – Pilsen – 22. 10. 2015

Návštěvnost  jsem čekal trošku větší. Na facebooku přihlášených přes devadesát lidí rozhodně nedorazilo. Tipovali jsme si něco kolem 60 kousků. Na to, jaké hrály ten večer kapely a že byl druhý den svátek, žádný sláva.

Zvuk byl tradičně dobrý, pivo tak akorát a organizace klasická. To znamená, že se jelo snad na minutu přesně. 

Máme nastartováno a vychladlá dodávka brumlá. Vydáváme se směrem domů a probíráme vše možné. Spanilá jízda noční krajinou, sledování cedulí a odpočítávání, kolik ještě kilometrů domů. Konečně Plzeň, konečně doma. Těším se na sprchu a postel. Učiním tak a uléhám s pocitem dobře prožitého dne.

Mr. Asphyx

Zdálo se mi, že si kopu vlastní hrob. Kolem padaly první sněhové vločky a krumpáči se do země vůbec nechtělo. Nakonec, zmrzlý a unavený, jsem dobré dílo dokončil. Ulehl jsem do díry zející ve tmě a usnul spánkem spravedlivých. Viděl jsem zase po nějaké době DEMONICAL a mou "švédskou death metalovou" duši obestřela velká ledová radost. Krásný severský večer, díky za něj!

- author of photos Jakub Asphyx

VIDEOS
- omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound
https://www.youtube.com/user/jakubasphyx/videos




Promotion!

Share this games :

TWITTER