DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

úterý 8. listopadu 2016

Home » » Recenze/review - VADER - The Empire (2016)

Recenze/review - VADER - The Empire (2016)


VADER - The Empire
CD 2016, Nuclear Blast

Podsvětí (říše mrtvých) je v náboženských či mytologických představách sídlo duší zemřelých, obvykle bezútěšné místo posmrtného života, ze kterého není zpravidla návratu. Nachází se obvykle na západě (symbolická souvislost se západem slunce) nebo v podzemí. Vstup do podsvětí bývá spojován s posmrtným soudem zemřelých, vykonávaným bohy nebo soudci k tomu povolanými. V pozdějších náboženských představách a směrech (křesťanství, islám, pozdní judaismus) byl mytologický obraz podsvětí spojen, resp. nahrazen vizí pekla. Mezi podsvětím a peklem je však významový rozdíl, nelze je tedy zaměňovat.

Legendární polští death metalisté VADER se pohybují v říši všech mrtvých duší už dlouhých 33 let. Jsou pro mě takovou jistotou, záchytným bodem. Nikdy mě vyloženě nezklamali a jsou také jedněmi z těch, kteří mě ke smrtícímu kovu kdysi přivedli. Mám úctu k legendám, ale dokáži je i pořádně zkritizovat. Jsem hrozně rád, že na letošní novinku s krásným názvem "The Empire" nemusím házet žádné jedovaté sliny. Na hudbě těchto polských válečníků jsem vyrostl, mám ji navždy usazenou v krvi a z této pozice se mi album neskutečně líbí. Jsem rád, že pánové v čele s charismatickým Peterem Wiwczarekem pokračují dál v nastavené linii posledních let. Jsem znovu někde na hranici mezi naším světem a říší mrtvých. Poslouchám album stále dokola a po nějaké době přijímám s chutí pozvání do podsvětí. Death/thrash metal v tomto provedení mi dělá velmi dobře.



Chtít po starých psech nějaké stylové veletoče by mohl očekávat snad jen nějaký pomatený hudební kritik. My, praví a věrní fanoušci bychom jim jakýkoliv úhybný manévr z vytyčené cesty neodpustili. VADER jsou na "The Empire" zase o nějaký řád víc thrashovější. Jakoby nahlédli do své bohaté historie a s novějším zvukem zavzpomínali na svoje začátky. Pro někoho to bude dobře zahrané retro sebe sama, pro mě srdeční záležitost, kterou vkládám do uší o dost raději, než CD mnohých současných velebených kapel. Už jenom ten hlas, ty typické riffy, ta kombinace smrti a ostrého thrashe. "The Empire" je skvělým albem pro všechny věrné fanoušky. Je silné, dynamické, nepostrádá ten správný "heavy efekt", který máme u VADER všichni tolik rádi. 



Má slova jsou samozřejmě hodně ovlivněna tím, že patřím mezi oddané VADER maniaky, ale i tak bych si vám dovolil novinku "The Empire" doporučit. Když totiž odhlédnu od svého prokletí a podívám se na album s lehkým nadhledem, pořád před sebou vidím solidní nahrávku, která má neskutečnou sílu. Dnes jsou již VADER starou kapelou, která nepřekvapí. Všichni víme, co od ní chceme. Je jen na vás, zda jejich pozvání do podsvětí přijmete. Sám nedočkavě bouchám znovu a znovu na bránu do pekla a jsem moc rád, že mohu zase vstoupit. Tam někde vzadu, na trůnu z lidských kostí sedí on. Pán celé říše mrtvých. V ruce drží nové CD "The Empire" a ďábelsky se směje. Má proč, letos mu byla složena pocta hodná jeho samého. VADER mě opět nezklamali. Skvělé album!



sumarizace:

Jsem znovu někde na hranici mezi naším světem a říší mrtvých. Poslouchám album "The Empire" stále dokola a po nějaké době přijímám s chutí pozvání do podsvětí. Death/thrash metal v tomto provedení mi dělá velmi dobře. VADER jsou na "The Empire" zase o nějaký řád víc thrashovější. Jakoby nahlédli do své bohaté historie a s novějším zvukem zavzpomínali na svoje začátky. "The Empire" je skvělým albem pro všechny věrné fanoušky. Je ostré, dynamické, nepostrádá ten správný "heavy efekt", který máme u VADER všichni tolik rádi. Dnes jsou již VADER starou kapelou, která nepřekvapí. Všichni víme, co od ní chceme. Je jen na vás, zda jejich pozvání do podsvětí přijmete. Sám nedočkavě bouchám znovu a znovu na bránu do pekla a jsem moc rád, že mohu zase vstoupit. Tam někde vzadu, na trůnu z lidských kostí sedí on. Pán celé říše mrtvých. V ruce drží nové CD "The Empire" a ďábelsky se směje. Má proč, letos mu byla složena pocta hodná jeho samého. VADER mě opět nezklamali. Skvělé album!


Asphyx says:

Again, I am somewhere on the board between our world and the realm of dead. I am listening the album “The Empire” over and over and after a while I accept the invitation to the underworld. Death/thrash metal in this embodiment makes me very happy. VADER are a little bit more trash on their album “The Empire”. Like they glimpse into their rich history and remember their beginnings with the new sound. “The Empire” is a great album for all the loyal fans. It is sharp, dynamic, doesn´t lack the real “heavy effect” which we likes in VADER´s music. Today VADER is an old band which can´t surprise. We all know what we want from them. It only depends on us if we accept their invitation to the underworld. Me, I am eagerly knocking again and again at the gateway to the hell and I am glad to be allowed to go inside again. Somewhere in the back, on the throne of human bones, sits him. The lord of all dead. He has the new CD “The Empire” in his hand and he is laughing evilly. He knows why he is laughing because he had been composed a tribute of himself. VADER didn´t disappoint me, again. Great album!


Tracklist:
1. Angels of Steel
2. Tempest
3. Prayer to the God of War
4. Iron Reign
5. No Gravity
6. Genocidius
7. The Army-Geddon
8. Feel My Pain
9. Parabellum
10. Send Me Back to Hell


band:
James (Drums)
Spider (Guitars)
Peter (Guitars, Vocals)
Hal (Bass)


Share this games :

TWITTER