DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

středa 7. prosince 2016

Home » » Recenze/review - FERAL - From The Mortuary (2016)

Recenze/review - FERAL - From The Mortuary (2016)


FERAL - From The Mortuary
EP 2016, Cyclone Empire

Už zase nesou další tělo na márách. Klopýtají pod tou tíhou. Exhumace byla nařízena na základě podezření místního kněze. Na hřbitově se začaly dít divné věci, hlavně takhle k večeru, když ve vesnici zavládl klid. Lidé se křižovali, odříkávali modlitby, ale nemělo to žádnou cenu. Zombie se začaly probouzet, strhávat do podzemí první oběti a nepomáhala svěcená voda, ani zaklínadla. Smrt zase jednou zvítězila nade vším. Není divu, svoje nové album vydali švédští FERAL.

Tuhle smečku jsem kdysi dávno viděl v Praze na koncertě, ihned si pořídil jejich CD a poslouchal jej dlouhé měsíce. Líbí se mi způsob, jakým tahle parta hrobníků přistupuje ke švédskému death metalu. Jsou ostří, temní a melodičtí zároveň. Čerpají z tvorby těch nejlepších kapel stylu a jejich skladby nepostrádají takovou tu plesnivou chytlavost, bez které se žádná podzemní skupina neobejde. Pro novinku "From The Mortuary" všechna má slova platí s konečnou platností.



FERAL se přehrabují v motivech, které v devadesátých letech nahrály kapely jako jsou INTERMENT, ENTRAILS, ENTOMBED, NIHILIST, GRAVE, DISMEMBER, REVOLTING, UNLEASHED. Samá dobrá společnost, co říkáte? Pro někoho bude novinka samozřejmě jen další retro záležitostí, ale já mám podobnou hudbu rád a jak známo, krev jen tak nevyměníte. Užívám si tak všechny ty studené melodie, záhrobní rytmy i chorobný vokál. Nalezl jsem si pro sebe vše potřebné k pořádné pařbě, ke chvílím odpočinku i procházkám na onom světě. Troufám si tvrdit, že se EP "From The Mortuary" opravdu povedlo. Nutno mít sice tu správnou severskou death metalovou náladu, ale pak si letošní doslova uvěřitelnou exhumaci starých zombie užijete jako já. Old school swedish death metal forever! Parádní deska.


sumarizace:

Když jsem si pustil "From The Mortuary" poprvé, měl jsem pocit, že mi zamrzlo moje srdce. Poslouchal jsem nahrávku stále častěji a mé pocity se pořád opakovaly. FERAL letos vydali album, které mě přesvědčilo znovu o tom, že smrt dokáže být hodně blízko. Ledové melodie, pestré riffy a vokál plný hniloby. Celková atmosféra je pak podobná té, kterou můžeme potkat v márnicích u opuštěných hřbitovů. Na tomto CD by mělo být napsáno varování: „Pozor, obsahuje studené kousky zla!“ Letošní počin severských bojovníků mi přijde velmi ostrý, se spoustou morbidních nápadů, se skvělým zvukem i produkcí. Povolávám do zbraně všechny fanoušky old school death metalu! Onen svět opět hoří! Smrt už je stará a nepotřebná. Máme místo ní FERAL. Death metalová nahrávka, která je plná utrpení! Vynikající album plné špíny, hnisu a nálady temných kobek. Skvěle!



Asphyx says:

When I was listening to "From The Mortuary" for the first time, I felt that my heart was frozen. I listened to the recordings more often and my feelings were the same. FERAL released this year an album that convinced me again that the death can be very close. Icy melodies, colourful riffs and vocal full of rot. The overall atmosphere is similar to the mood we can meet at morgues in abandoned cemeteries. On this CD this warning should be written: "It contains cold pieces of evil!" This act of Nordic warriors is very sharp, with lots of morbid ideas, excellent sound and production. I call to arms all fans of old school death metal! The next world is again on fire! Death is already old and useless. We've got  FERAL instead. Death metal record, which is full of suffering! Excellent album full of dirt, pus and mood of dark dungeon. Great!

TRACKLIST
1. The Hand of the Devil
2. Reborn in the Morgue
3. The Cult of the Head
4. The Rite
5. Necrofilthiac (2016)
6. Relentless (PENTAGRAM-Cover)


LINE-UP
David Nilsson - Vocals
Viktor Klingstedt - Bass
Markus Lindahl - Guitar
Roger Markström - Drums

Share this games :

TWITTER